صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 18
کد خبر: ۳۳۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۳ نظر

مدیرعامل سایپا: ما خیلی مظلومیم!/ نوش جان کسی که چانگان را در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن توضیحاتی در مورد عرضه خودرو در بورس کالا به واردات چانگان اشاره کرد و گفت: فکر نکنم ما بتوانیم این خودرو را بیشتر از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بفروشیم، بنابراین نوش جان کسی که در سامانه ثبت نام کرده است.

رویداد۲۴ محمد علی تیموری در نشست خبری در مورد ابهاماتی که در مورد عرضه خودرو در بورس کالا وجود دارد توضیح داد: بورس کالا زیرساخت عرضه یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو را ندارد. بورس برای کشف قیمت بوده و توانایی عرضه تعداد محدودی از خودرو را دارد. دلیل آن هم این است که مشتری باید قیمت خود را به واسطه‌ای یا همان کارگزار اعلام کند و این واسطه خرید را انجام می‌دهد. آیا گستردگی سامانه‌های فروش سایپا، ایران خودرو و وزارت‌خانه که باعث شده هر فردی که اینترنت داشته باشد در روستا هم بتواند ثبت‌نام کند در بورس کالا هم وجود دارد؟ خیر. چند نفر در ایران کد بورسی دارند؟ کد بورسی چیزی است که بتواند مانند سامانه عرضه در شهرها و روستاها نهادینه شود؟

وی ادامه داد: اگر وزیر اقتصاد دستور عرضه داده است، ما هم از عرضه در بورس استقبال می‌کنیم، من هم تمایل داشتم چانگان را در بورس عرضه کنم، قیمت خوب بفروشم، سود خوب کسب و روی کیفیت محصولات داخلی کار کنم. پس بورس زمانی می‌تواند برای یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو، ساز و کار داشته باشد که گستردگی آن به طوری باشد که هر جا اینترنت وجود دارد، امکان اخذ کد بورس کالا هم وجود داشته باشد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه خودرو با عرضه‌های دیگر متفاوت است، توضیح داد: برای مثال در مورد فولاد، فقط دو خودروساز فولاد را می‌خرند و هر دو کد بورسی دارند. یا در مورد محصولات پتروشیمی، مردم که به این محصولات نیاز ندارند. کارخانه‌ها نیاز به پتروشیمی دارند که همگی کد بورسی دارند. بورس برای کشف قیمت مناسب است. شورای رقابت و سازمان حمایت دو معیار را برای تعیین قیمت محصولات در نظر گرفته بودند، یک صورت‌های مالی و مورد دوم در نظر گرفتن سه خودروی مشابه خارجی بود، امیدواریم یک آیتم هم تحت عنوان قیمت عرضه در بورس در نظر بگیرند و این شاید روی قیمت‌گذاری بازار تاثیرگذار باشد.


بیشتربخوانید: دعوا بر سر قیمت‌گذاری خودرو دعوای صوری برای منافع پشت پرده است/ اگر زورمان به مافیا برسد، رویه را تغییر می‌دهیم


فکر نکنم بتوانیم چانگان را بیشتر از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بفروشیم

تیموری در ادامه در مورد واردات خودروی چانگان و تحویل آن به متقاضیانی که ثبت نام کرده‌اند نیز اظهار کرد: به ما اعلام کردند هزینه حمل و نقل، ترخیص و گمرک را پرداخت کنید، قیمت تمام شده درب کارخانه به شما ۱۷ درصد سود می‌دهیم. از اسفند تا کنون خودروها موجود است. ما خیلی مظلومیم. همه پیش فروش می‌کنند از محل پول آن ارز می‌خرند و بعد از آن خودرو را وارد می‌کنند، در حالی که ما پولمان را جور کردیم خودرو را هم وارد کردیم و اکنون درگیر قیمت‌گذاری هستیم. در صورتی که اگر پول را اسفند میگرفتم حتما ۱۰ هزار خودروی بعدی را هم حمل می‌کردیم. زیرا پولی را از محل دارایی غیر از جریان نقدینگی وارد این کار کردیم که دوباره بلااستفاده شد، یا در گمرک است یا کشتی یا شرکت.

وی ادامه داد: اعلام کردند قیمت تمام شده درب گمرک ۹۰۰ میلیون تومان شده است، با در نظر گرفتن امور تحویل و خدمات پس از فروش یک چانگان که نزدیک ۲.۵ میلیارد تومان قیمت خواهد داشت. فکر نکنم ما بتوانیم این خودرو را بیشتر از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بفروشیم. نوش جان کسی که در سامانه ثبت نام کرده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
امید
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
خودرو ساز ورشکسته
البته ارابه ساز
ناشناس
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
ما ملت ایران چقدر ظالم هستیم که حق شما خودروسازان مظلوم نه من شیر ده را از بین میبریم
باید ما را دادگاهی کنند
سنگ پای قزوینم کم میاره وا...
ناشناس
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
تو آمریکا، یک مهاجر ، با شغل پاره وقت متوسط ، توان خرید انواع تویوتا و هیوندایی با فول امکانات را دارد .
هیچ کس هم ادعای مظلومیت و .... ندارد .
.
شما مظلوم نیستید ، شما وقیح و بی آبرو هستید .
محمد
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
با سلام و احترام… اگر ایشون مدیر بالا دست داشته باشد بای ‌بخاطر. اظهاراش همین امروز برکنار شود…..ایشون اصلا بحثش این نیست خودرو اقتصادی به دست مردم برساند…اینطور پیداست ایشان صاحب یک بنگاه اقتصادی است که فقط به دنبال سود حداکثری با استفاده از رانت عدم رقابت هستند.وقتی ایشان اونقدر ‌وقاحت دارند که خواستار سود فروش یک محصول شرکت چانگان به اون اندازه هستند که حتی خود شرکت سازنده چانگان این حد سود فروش ندارد؛اونوقت ما انتظار داریم برا ارزانی خودرو گامی برداشته شود….وقتی ایشان به بازار دلالی سیگنال ۲نیم میلیارد برا این مدل خودرو چانگان که قیمت ۱میلیارد خورده رو می دهد؛ ما انتظار داریم برا ارزانی خودرو گامی ورداشته شود.. وقتی ایشان می گوید سود فروش نا ۲نیم میلیارد دلار نوش جان تون؛یعنی بازار خودرو ؛بازار سرمایه گذرای هستش و با این نوع دید مدیر؛ واقعا در آینده ای بسیار نزدیک وضعیت خودرو به سامان میرسه….من آینده خودرو میخاد چی بشه رو تمی دونم….تاثیر این نوع تصمیم گیری های این بنده خدا مدیرا رو نمی دونم تو آینده زندگیمون….فقط می دونم ماها رسما خیلی بدبختیم این مدیرا دارن برا آینده و رفاه ما تصمیم گیری می کنندالبته خیلی بدبختیم مال به دقیقه آش هست…..باتشکر
محمد
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
ساام
ناشناس
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
#اشک_تمساح
آریو برزن
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
اگر شما مظلومید بنابر این میگیم خاوری جزایری و طبری و... ازشما مظلومترند!!!!
asd
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
داره حیف و دریغ میخوره که چرا نمیتونه ماشین چینی را بیشتر از ۱۴،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال بفروشه ولی کسی که برای حفظ سرمایه اش ماشین خریده این قیمت چشم نداره ببینه! واردات ماشین ۲سال کارکرده را آزاد کنید تا بفهمید ملت ایران چقدر مظلوم بودند و هستند که گیر قوم الظالمین افتاده اند.
علی
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
چه مظلوم بی شرمی
پراید چنده؟!!
ناشناس
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
تو ضررده هستی تیمداری فوتبال و شوتبال و قوتبالت دیگه واسه چیه!؟
ناشناس
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
«کشف قیمت» برای کالایی که عرضه را محدود کردید یعنی چه؟ منظورتان چپاندن تا دسته به ملت است!؟
ناشناس
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
نصف قبرستون ها رو پرکردی میگی ما مظلومیم؟!
قتلی که پراید در ایران کرد مغول با اون همه خدم و حشمش نکرد
روت میشه بگی ما مظلومیم؟!
برو بمیر
پاسخ ها
امید
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
این دو خودروساز
یه نفر حامی داره
که همیشه توخفا
در گرانی خودرو عمل میکنه
و پول درآمد آن رو خرج منافع
خودش میکنه
اون شخص خا..ی هست
نظرات شما