رویداد۲۴ مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو و حومه درباره نقد به طرح درهای جداکننده در قطار پاسخ داد و گفت: نصب درهای حائل برای ممانعت از ورود آقایان به واگن بانوان، با طرحهای مناسبتی، فرهنگی و تبلیغاتی پوشیده شده که این طرحها با توجه به شرایط قابل تغییر است.
مسعود درستی با بیان اینکه نصب درهای حائل از اسفند سال گذشته آغاز شده، اظهار داشت: نصب این درها غیر از خط یک مترو، در سایر خطوط مترو اجرا شده و تا چند هفته آینده در تمامی قطارها نصب خواهد شد. طرحهایی که روی آنها قرار دارد قابل تغییر است و با توجه به شرایط، طرحهای فرهنگی و تبلیغاتی بر روی آنها نصب خواهد شد.
وی تصریح کرد: نصب درهای حائل شیشهای با توجه به حجم بالای تماسهای مردمی با این شرکت و درخواستها و انتقادات در مورد ممانعت از ورود آقایان به واگن بانوان اجرایی شد.
درستی گفت: ۴۰ درصد تماسهای مردمی درباره این موضوع بود و این درخواست در رتبه اول فراوانی اعتراضات مردمی قرار داشت، در همین راستا سال گذشته در شیشهای جدا کننده را در یکی از قطارها نصب کردیم تا کاملا ورود آقایان از داخل قطارها را مسدود کنیم که بانوان در واگن های مخصوص به خودشان احساس آرامش و آسایش بیشتری داشته باشند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه افزود: با توجه به بازخوردهای خوبی که این نمونه آزمایشی داشت به مرور در سایر قطارها نیز این طرح اجرایی شد.
درستی با بیان اینکه به نظر میرسد طرح نصب شده روی این موانع شیشهای خیلی مورد توجه مسافران قرار نگرفته و با نقدهایی روبرو شده، گفت: این موانع شیشهای است و همکاران ما برای اینکه تنوع و حال و هوای بهاری به آن بدهند یک طرح و استیکر گلدار روی شیشه نصب کردهاند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: هدف اصلی از نصب موانع شیشهای جلوگیری از ورود آقایان به واگنهای ویژه بانوان است و طرحی که روی شیشه نصب میشود، متغیر است.
وی خاطرنشان کرد: اگر اجرای طرح گل بازخورد خوبی در بین مردم نداشته، اصراری روی آن نداریم و طرح تغییر خواهد کرد زیرا این طرحها موقتی است و طی سال با طرحهای تبلیغاتی و فرهنگی مختلف با توجه به شرایط تغییر میکند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه با تاکید بر اینکه واگنهای مخصوص برای تکریم و به خواست بانوان تعیین شده است، گفت: برای محقق شدن این خواسته بانوان ما از نظر فرهنگی و اعتقادی نیاز به همراهی آقایان داریم.