صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 09
کد خبر: ۳۳۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

وصل کردن اپل واچ به گوشی اندروید در ساده‌ترین راه ممکن

ساعت هوشمند اپل به دلیل امکانات فوق‌العاده‌ای که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد. بسیاری از افرادی که گوشی اندروید دارند، این سوال را می‌پرسند که چگونه اپل واچ را به گوشی وصل کنیم؟

رویداد۲۴ به همین دلیل در ادامه این مطلب قصد داریم روش وصل کردن اپل واچ به گوشی اندروید را بررسی کنیم. با خواندن این مطلب در ۵ دقیقه، با روش وصل شدن اپل واچ به گوشی شیائومی، سامسونگ و سایر گوشی‌های اندرویدی آشنا خواهید شد.

روش وصل شدن اپل واچ به گوشی شیائومی، سامسونگ و سایر گوشی‌های اندرویدی

در همین ابتدای آموزش روش وصل کردن اپل واچ به گوشی اندروید، باید به شما نکته‌ای مهم را بگوییم؛ همان‌طورکه بعد از خرید ساعت هوشمند با سیستم عامل اندروید و اتصال آن به آیفون، برخی از قابلیت‌های این ساعت‌ها کار نمی‌کنند، با وصل کردن گوشی اندروید به اپل واچ نیز امکان استفاده از همه امکانات اپل واچ را نخواهید داشت.

اکنون به بررسی پاسخ سوال مهم «چگونه ساعت اپل واچ را به گوشی اندروید وصل کنیم؟» می‌رسیم. برای وصل کردن اپل واچ به گوشی‌های اندرویدی، به یک گوشی آیفون با مدل 6S به بعد نیاز دارید. برای شروع ابتدا باید اپل واچ را به گوشی آیفون متصل کنید. در ادامه مراحل این کار را توضیح خواهیم داد.

آموزش وصل کردن اپل واچ به گوشی آیفون؛ لازمه وصل کردن اپل واچ به گوشی اندرویدی

پیش از اتصال گوشی آیفون به اپل واچ، سیستم عامل گوشی را ارتقا دهید تا برای استفاده از امکانات اپل واچ محدودیتی نداشته باشید. مراحل وصل کردن گوشی آیفون به اپل واچ به شرح زیر است:

  • بلوتوث آیفون را روشن کرده و آن را به اینترنت متصل کنید.
  • اپل واچ را با نگه‌داشتن دکمه کناری روشن کنید و آن را نزدیک گوشی قرار دهید.
  • اپلیکیشن Apple Watch را روی گوشی آیفون باز کرده و زبان موردنظر روی Apple Watch را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Start Pairing در گوشی آیفون و اپل واچ ضربه بزنید تا فرآیند Pairing نمایش داده شود.
  • دوربین گوشی آیفون را روی اپل واچ نگه دارید تا هاله‌ای از صفحه نمایش اپل واچ روی آیفون نشان داده شود.

در پایان پیغام Your Apple Watch is Paired نمایش داده خواهد شد. در آخرین مرحله از روی گوشی آیفون روی گزینه Set Up as New Apple Watch ضربه بزنید و دستی که قرار است اپل واچ را روی آن ببندید انتخاب کنید؛ (راست: Right و چپ: Left).

تا اینجا اتصال اپل واچ به گوشی آیفون را بررسی کردیم که لازمه وصل کردن اپل واچ به گوشی اندروید است. این مراحل برای همه مدل‌های Apple Watch از جمله اپل واچ اولترا یکسان است. در ادامه با طی کردن مراحل زیر می‌توانید گوشی اندرویدی خود را به اپل واچ وصل کنید.

  • ابتدا گوشی آیفون را خاموش کنید و سیم کارت آن را به گوشی اندرویدی موردنظر برای اتصال اپل واچ، منتقل کنید.
  • اپل واچ را خاموش کنید یا روی حالت هواپیما (Airplane Mode) قرار دهید تا اتصال آن با همه دستگاه‌ها قطع شود.
  • حالا اپل واچ را روشن یا از حالت هواپیما خارج کنید. گوشی آیفون همچنان باید خاموش باشد.
  • بلوتوث گوشی اندرویدی را روشن کنید و دکمه Power اپل واچ را فشار دهید.

با این کار اسم اپل واچ در لیست دستگاه‌ها ظاهر شده و از قسمت بلوتوث می‌توانید اپل واچ را انتخاب کنید تا به گوشی اندرویدی متصل شود.

برنامه وصل اپل واچ به گوشی اندروید؛ دروغ یا واقعیت؟

برخی از افراد ادعا می‌کنند تعدادی برنامه وصل اپل واچ به اندروید وجود دارد؛ همین‌جا خیال شما راحت کنیم که اصلا چنین موضوعی صحت ندارد و هیچ برنامه‌ای برای وصل کردن اپل واچ به گوشی اندرویدی نیست. تنها روش اتصال مدل‌های مختلف اپل واچ از جمله اپل واچ اس ای، اپل واچ اولترا و سایر مدل‌ها، طی کردن مراحلی است که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم.

قابلیت‌هایی که با وصل کردن اپل واچ به گوشی اندروید از کار می‌افتند

با وجود این که روشی برای وصل شدن اپل واچ به گوشی شیائومی، سامسونگ و سایر گوشی‌های اندرویدی وجود دارد، ولی باید بدانید که بعد از این کار، یک سری از کارایی‌های اپل واچ غیرفعال خواهند بود. این قابلیت‌ها از جمله ویژگی‌های مهم اپل واچ محسوب می‌شوند؛ بنابراین باید پیش از خرید ساعت هوشمند اپل حتما از این موضوع آگاهی داشته باشید. قابلیت‌هایی که با وصل اپل واچ به گوشی اندروید از کار می‌افتند، به شرح زیر است:

  • ارسال و دریافت پیام با استفاده از اپل واچ
  • اجرا نشدن برنامه iMessage روی گوشی‌های اندرویدی
  • غیرفعال بودن دستیار صوتی Siri در اپل واچ متصل به گوشی اندرویدی

با وجود چنین شرایطی وصل کردن اسمارت واچ به گوشی اندروید از برندهای دیگر که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند، راهکاری بهتر به نظر می‌رسد؛ مگر این که تاکید شما بر استفاده از اپل واچ باشد.

کدام قابلیت‌های اپل واچ با وصل کردن اپل واچ به اندروید قابل‌استفاده هستند؟

با وصل کردن اپل واچ به گوشی اندرویدی، همه قابلیت‌های این ساعت هوشمند غیرفعال نخواهند بود. برخی از این قابلیت‌های کاربردی شامل موارد زیر می‌شود:

  • دانلود برنامه برای اپل واچ از اپ استور
  • برقراری تماس تلفنی از طریق وای‌فای
  • قابلیت گوش کردن به موسیقی و پادکست
  • بررسی وضعیت آب و هوا
  • قابلیت‌های تنظیم ساعت، زنگ ساعت و تایمر
  • امکان استفاده از برنامه Activity و محاسبه‌گر فعالیت‌های روزانه بدون نیاز به گوشی آیفون
  • امکان استفاده از برنامه Workout با قابلیت کار کردن در گوشی اندروید
  • امکان مشاهده عکس‌ها در برنامه Photos که از قبل روی اپل واچ ذخیره کرده‌اید یا هنگام همگام‌سازی با گوشی آیفون در دستگاه وجود دارد.

با وجود این که این قابلیت‌ها بسیار ارزشمند هستند، ولی بااین‌حال باز هم خرید اپل واچ را به افرادی توصیه می‌کنیم که گوشی آیفون دارند؛ زیرا فقط در آن صورت می‌توان از همه قابلیت‌های اپل واچ بهره لازم را برد. سایر ساعت‌های هوشمند از برندهای دیگر نیز قابلیت‌های متنوع و کاربردی فراوانی دارند که به‌راحتی و بدون محدودیت با گوشی اندرویدی خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ساعت هوشمند را متناسب با سیستم عامل دستگاه خود خریداری کنید

در این مطلب نحوه وصل کردن اپل واچ به گوشی اندرویدی را بررسی کردیم. روش وصل شدن اپل واچ به گوشی شیائومی، سامسونگ و سایر گوشی‌های اندرویدی کاملا مشابه است و پیچیدگی خاصی ندارد. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، غیرفعال شدن برخی از قابلیت‌های مهم و کاربردی اپل واچ با اتصال به گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید است.

به شما توصیه می‌کنیم با سر زدن به سایت فروشگاه آمیتیس، از مدل‌های متنوع ساعت‌های هوشمند از برندهای دیگر دیدن کنید. بسیاری از ساعت‌های هوشمند با قابلیت‌های حرفه‌ای و قیمت‌های متنوع در این فروشگاه قابل‌خریداری هستند که کاملا با سیستم عامل اندروید هم‌خوانی دارند. کارشناسان فروشگاه آمیتیس شما را در انتخاب بهترین ساعت هوشمند متناسب با نیاز شما، امکانات موردنظرتان و بودجه در نظر گرفته راهنمایی خواهند کرد. برای دریافت مشاوره رایگان فقط کافی است به سایت این مجموعه به نشانی amitis-group.com سر بزنید و با شماره‌های درج‌شده در سایت تماس بگیرید.

نظرات شما