صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 19
کد خبر: ۳۴۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۸ تير ۱۴۰۲

خدمات مشاوره بازاریابی محتوا

در ادامه به کار‌های اساسی که در فرایند مشاوره بازاریابی محتوا توسط یک مشاور متخصص انجام میشود پرداخته ایم.

رویداد۲۴ خدمات مشاوره بازاریابی محتوا شامل ترکیبی از آموزش، راهنمایی، استراتژی، جلسات طوفان فکری و در نهایت اجرای یک برنامه عملیاتی برای انتشار محتوای شماست. بسته به اینکه چه کسی را برای این کار استخدام میکنید و چه چیزی میخواهید، مشاور میتواند استراتژی های محتوایی شما را طراحی کند و آنرا برای اجرا در اختیار شما قرار دهد و یا اینکه بصورت عملیاتی کارها را همراه با تیم پیش ببرد و در قسمت های مختلف این فرایند حضور داشته باشد. در ادامه به کارهای اساسی که در فرایند مشاوره بازاریابی محتوا توسط یک مشاور متخصص انجام میشود پرداخته ایم؛

بررسی بعد عملیاتی محتوا

قبل از اینکه یک مشاور شروع به کار کند یک ممیزی از کل عملیات بازاریابی محتوایی شما انجام میدهد تا یک دید کلی از وضعیت فعلی شما داشته باشد. آنها اغلب برای این کار به محتواهایی که قبلا تولید کرده اید، به تقویم محتوایی و هر جنبه ای از استراتژی تان نگاهی می اندازند. البته که استراتژی کلی تولید محتوا شامل موارد زیر است؛

  • اهداف و KPIهای شما (شاخص های کلیدی عملکرد) برای محتوا

  • بودجه شما (شامل کارکنان، ابزارها و هزینه های سایت)

  • عامل تمایز محتوای شما

  • تحقیقات درمورد مخاطبان و مشتریان

  • حوزه و موضوعات منتخب شما (مربوط به کلمات کلیدی برای سئو)

  • دستورالعمل های مرتبط با برند شما

  • گردش کار شما برای ایجاد، انتشار و توزیع محتوا – از جمله اعضای تیم و نقش آنها

  • ابزارهایی که برای ایجاد محتوا استفاده میکنید، از جمله ابزار تحقیق کلمات کلیدی، تقویم محتوا، رسانه های اجتماعی و سیستم مدیریت محتوا (مثل وردپرس) و چارچوب استراتژی محتوا

راهنمایی، توصیه و اجرای آنها

وقتیکه در فرایند مشاوره بازاریابی محتوا ارزیابی های لازم صورت گرفت تا مشاور مورد نظر ببیند که چه چیزی کار میکند و چه چیزی کار نمیکند و چه چیزهایی مورد نیاز است، اینجاست که به شما کمک میکند تا استراتژی محتوایی خود را بسازید و یا آنرا تکمیل کنید. میزان انجام این کار به قرارداد شما با آنها بستگی دارد. در حالت بعدی اگر مشاور خود را برای اجرای استراتژی محتوایی تان استخدام کرده اید، آنها همه چیز را بررسی و ارائه های خود را به شما تحویل میدهند. این موارد شامل؛

  • تعریف یا باز تعریف اهدافی که قصد دارید به آنها برسید همراه با نحوه سنجش موفقیت با استفاده از معیارهای خاص
  • کشف و شناخت پرسونای مخاطب

  • پیشنهاد موضوعات و کلمات کلیدی متنوع (بر مبنای تحقیق بازار و تحلیل رقبا)

  • نوع محتوایی که باید تولید شود

  • پیشنهاد پلتفرم هایی که برای بازاریابی محتوایی کسب و کار شما مناسب است

  • ایجاد تقویم محتوایی که شامل زمان بندی و موضوعات محتواست

  • پیشنهاداتی برای بهینه سازی سایت بر مبنای سئو

  • پیاده سازی و اجرای تمام موارد بالا

اینکه شما چه قراردادی با مشاور بازاریابی محتوایی میبندید، مشخص میکند که تا چه حجمی از کارها باید توسط این فرد انجام شود.

دلایل نیاز به مشاور بازاریابی محتوا

اگر میخواهید از بازاریابی محتوا بهره مند شوید و در این مورد اطلاعات کافی ندارید، استخدام مشاور بازاریابی محتوا بهترین گزینه برای موفقیت کسب و کار شما  در این حوزه است. چند دلیل وجود دارد که دلیل نیاز به مشاوره بازاریابی محتوا را مشخص میکند؛

طرح بازاریابی محتوایی فعلی تان کار نمیکند

اگر بازاریابی محتوایی را برای کسب و کارتان پیاده سازی کرده اید ولی نتیجه ای حاصل نمیشود (ترافیک بیشتر در گوگل، جلب اعتماد مخاطبان، افزایش تبدیل ها، و فروش) احتمالا به مشاور بازاریابی محتوا نیاز دارید. اگر در چنین شرایطی هستید، ممکن است دارای استراتژی محتوایی مستند باشید و حتی محتواهای زیادی در سایت خود داشته باشید. ممکن است فرایندهایی را برای ایجاد، انتشار و تبلیغ محتوایتان در نظر گرفته باشید.

میخواهید استراتژی محتوایی طراحی و تدوین کنید

شاید در مراحل برنامه ریزی برای تولید محتوای کسب و کارتان گیر کرده اید. شاید درمورد چگونگی شروع تولید محتوا و ایجاد سایت خود با راهنماها و مقالات باکیفیت دچار سردرگمی شده اید. در چنین موقعیتی ممکن است چنین سوالاتی به ذهن تان خطور کند؛

  • "آیا باید هر روز پست منتشر کنم؟ یا هر هفته و یا هر دو هفته؟"

  • "چه بخش هایی از استراتژی محتوایی من باید مکتوب شوند و چه بخش هایی نه؟"

  • "تیم من کوچک است؛ چه کسی مسئول کدام بخش خواهد بود؟گ

  • "آیا نیچ درستی را هدف گرفته ام؟"

  • "من تخصصی در تحقیق کلمات کلیدی ندارم، نکند فرصت مهمی را از دست بدهم؟"

بله، مشاور بازاریابی محتوا در چنین شرایطی هم میتواند نجات بخش و مثمر ثمر واقع شود. در این حالت آنها کنترل را در دست میگیرند و به شما در ایجاد استراتژی محتوایی موفقیت آمیز راهنمایی میکنند. آنها با تحقیق و داده های به دست آمده به سوالات شما پاسخ میدهند. به آنچه که تا به حال انجام داده اید نگاه میکنند و براساس تخصص خود ارزیابی های لازم را انجام میدهند. ممکن است بطور کلی مسیر را تغییر دهند و یا ایرادات را برطرف کرده و همان را ادامه دهند. در هر صورت مشاوران بازاریابی محتوا میتوانند به تکمیل استراتژی بازاریابی محتوایی شما کمک کنند تا به جایی برسید که هدف تان است.

نمیدانید بازاریابی محتوا را از کجا شروع کنید

مشاوران بازاریابی محتوا حرفه ای میدانند که یک استراتژی محتوایی قوی برای یک برند ضروری است. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر میخواهید استراتژی ایجاد کنید و شروع به تولید و انتشار مداوم محتوای باکیفیت کنید باید بذرهای درست و مناسبی بکارید. مشاور بازاریابی محتوا شما این دانه ها را به شما میدهد و به شما کمک میکند تا آنها را در خاک مناسب بکارید و درمورد نحوه مراقبت از آنها و آبیاری اصولی و به موقع توصیه هایی به شما میکند!

حتی اگر تنها چیزی که درمورد بازاریابی محتوا میدانید این است که کسب و کارتان برای موفقیت به آن نیاز دارد، همین یک پیروزی بزرگ برای شما خواهد بود. یک مشاور متخصص و حرفه ای شما را در مسیر درست هدایت میکند و البته به شما کمک میکند تا استراتژی خود را از پایه ایجاد و آنرا مستند کنید زیرا 62 درصد از موفق ترین بازاریابان همیشه استراتژی های خود را مستند میکنند.

دانش بازاریابی محتوایی شما صفر است

آیا دانش زیادی در زمینه بازاریابی محتوا ندارید؟ آیا برای یادگیری آن و دریافت اطلاعات مهم وقت ندارید؟ فقط میخواهید فردی با تجربه مسئولیت را برعهده بگیرد و دقیقا انچه را که درمورد مخاطبان کسب و کار خود باید بدانید را به شما آموزش دهد؟

پس همه چیز را به یک مشاور بازاریابی محتوا بسپارید! زیرا گاهی اوقات شما فقط به یک مغز دیگر نیاز دارید. گاهی اوقات دیگر فضای کافی برای انجام کارهای بیشتر در ذهن تان وجود ندارد بخصوص اگر کسب و کارتان نوپا و کوچک است و شما فعلا باید بر روی بخش های دیگری کار کنید. بعلاوه اگر به قدرت بازاریابی محتوا واقف هستید و به آن اعتقاد دارید میدانید که استخدام شخصی برای تحقق و اجرای آن ارزش سرمایه گذاری را دارد.

تیم بازاریابی محتوا دارید ولی آنها به آموزش ها و مهارت های بیشتری احتیاج دارند

در برخی مواقع ممکن است شما یک تیم بازاریابی محتوا داشته باشید که اصل مهم را گم کرده اند و یا نیاز به یادگیری مهارت های کلیدی دارند. مشاور بازاریابی محتوا همان کسی است که شما میتوانید با او تماس بگیرید و دعوت کنید تا آموزش های لازم را به تیم شما بدهد.

برگرفته شده از مجله دیجیتال مارکتینگ شرکت تبلیغات آنلاین کوروش

نظرات شما