صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 08
کد خبر: ۳۴۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲

کشورهایی که باربی را اکران نخواهند کرد / اکران باربی در خاورمیانه با سانسور!

فیلم پرحرف و حدیث باربی که تاکنون به ۸۰۰ میلیون دلار فروش رسیده است، اکران آن در خاورمیانه با چالش مواجه شده است و گریبان برادران وارنر را گرفته است.

رویداد ۲۴ به گزارش ۳۰ نما: شرکت برادران وارنر به‌عنوان شرکت خالق فیلم باربی و و مالک پلتفرم‌های بزرگی همچون Netflix هم‌اکنون با چالش‌های اکران باربی در خاورمیانه مواجه شده است و ممکن است این فیلم مهیج و پرمخاطب در کشور‌هایی همچون، عربستان سعودی، امارت متحده عربی و دیگر کشور‌های منطقه خاورمیانه اکران نشود.

در ظاهر برخی صحنه‌های این فیلم با باور‌های اسلامی مردم منطقه تناقض دارد و همین مسئله باعث شده پلتفرم موستو (Movsto) مستقر در عربستان سعودی اعلام کند که این فیلم در کشور‌های منطقه خاورمیانه اکران نخواهد شد.

سانسور «باربی» (Barbie) در بعضی از کشور‌های خاورمیانه مدیران برادران وارنر را به دردسر انداخته است. «ورایتی» گزارش داده است که «سینما‌های واکس» که پخش‌کننده محلی وارنر‌ها در خاورمیانه است، اکران «باربی» به کارگردانی «گرتا گرویگ» را به ۳۱ آگوست موکول کرده است. این فیلم قرار بود ۱۹ ژوئیه و دو روز پیش از آمریکا در خاورمیانه اکران شود.

در این گزارش آمده است که مقامات بعضی از کشور‌ها از برادران وارنر درخواست کرده‌اند مضامین همجنسگرایانه و تراجنسیتی فیلم سانسور شود. وارنر‌ها ممکن است با این درخواست‌ها موافقت نکند و در نتیجه «باربی» در کشورهایی، چون عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی و مصر روی پرده نرود.

پلتفرم «موستو» (Movsto) عربستان سعودی یکشنبه شب این هفته در توییتر اعلام کرد که «باربی» در عربستان، کویت، قطر، امارات متحده عربی، مصر و بحرین اکران نخواهد شد. واکس و برادران وارنر تا این لحظه واکنشی به این گزارش‌ها نشان نداده‌اند.

با این حال «مارگو رابی» بازیگر و تهیه‌کننده فیلم پیش‌تر به مجله «اتیتود» گفته بود که «[عروسک‌های باربی در این فیلم]گرایش جنسی ندارند.» «باربی» به تازگی از فروش جهانی ۸۰۰ میلیون دلاری عبور کرده و انتظار می‌رود تا هفته آینده به ۱ میلیارد دلار برسد.

نظرات شما