رویداد۲۴ رئیس کل بیمه مرکزی امروز به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد. این نشست، حاشیههایی را نیز به همراه داشت. نخست این که مشخص شد مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی با گذشت حدود دو سال از حضور در این جایگاه، هنوز به رویه معلومی برای اعلام نام خبرنگاران جهت طرح سوال نرسیده است. نحوه اعلام نوبت خبرنگاران در این نشست، حتی مورد اعتراض رئیس کل بیمه مرکزی نیز قرار گرفت.
رئیس کل بیمه مرکزی در این جلسه از خبرنگاران خواست به جای آن که بیمه مرکزی را در موضوعاتی مانند نحوه مواجهه با نمایندگان مورد سوال قرار دهند، شرکتهای بیمه را نقد کنند. بهزادپور اعلام کرد که دستکم طی دو سال گذشته، نقدی جدی از سوی رسانهها بر شرکتهای بیمه را مشاهده نکرده است. این اظهار نظر نشان میدهد که احتمالا اطلاعات پالایش شده از طریق روابط عمومی به رئیس کل منعکس میشود، زیرا رسانههای منتقد همواره به ارائه گزارشهای انتقادی با هدف شفافسازی عملکرد بیمهگران پرداختهاند.
بیشتر بخوانید: کارنامه مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی/ «شفافسازی» در شعار، «تاریکسازی» در عمل!
اظهار نظر بیسابقه رئیس کل بیمه مرکزی علیه استارتاپها نیز مورد توجه بود. بهزادپور از ابتدای جلسه، چندین بار بر همراهی و استقبال از حضور استارتآپها در فضای بیمه کشور تاکید کرد، اما این را هم گفت که دلیلی ندارد تخلفات شرکتهای بیمه رسانهای شود!
او سپس در پاسخ به این سوال که چرا تخلف کوچک یک استارتاپ نه تنها به تعلیق آن منتهی میشود، بلکه از طریق همه رسانههای در اختیار بیمه مرکزی نیز به صورت گسترده در این باره اطلاعرسانی میشود، اما تخلف شرکتهای بیمه مخفی نگاه داشته میشود، گفت: شاید تخلف استارتآپها زیادتر از تخلف شرکتهای بیمه بوده است.
رئیس کل بیمه مرکزی چندین سوال خبرنگاران را به دلایلی، چون «به خاطر ندارم» یا «صلاح نیست» یا «بعدا اعلام میکنم» بی پاسخ گذاشت.
اقدام خبرنگار صداوسیما در طرح سوالات مبهم و متعدد، نه تنها مورد اعتراض سایر اصحاب رسانه قرار گرفت، بلکه از سوی مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی نیز با تذکر مواجه شد.
تعداد خبرنگاران حاضر در این جلسه به نسبت جلسات خبری پیشین رئیس کل بیمه مرکزی بسیار کمتر بود.
رئیس کل بیمه مرکزی از خبرنگاران خواست در صورت داشتن سوال، پیام خود را از طریق تلفن همراه به او ارسال کنند تا در اسرع وقت پاسخ آنها داده شود.