رویداد۲۴ آلفا رومئو ۳۳ استراداله در کل به ۳۳ نمونه محدود خواهد شد، که تا امروز تمام ۳۳ نسخه آن به طور کامل پیش فروش شده است.
کمپانی ایتالیایی آلفارومئو برای آماده شدن برای آینده از گذشته خود الهام میگیرد. این برند محبوب حدود ۱۱۳ سال پیش به طور رسمی فعالیت خود را در کشور ایتالیا آغاز کرد. یکی از پرطرفدارترین مدل های خودرویی آلفارومئو خودروی اسپرت موتور مرکزی ۳۳ استراداله دهه ۱۹۶۰ بود، که آلفارومئو به دلیل محبوبیت بسیار آن مدل قدیمی تصمیم گرفته است تا با الهام از طراحی استراداله دهه ۶۰ میلادی یک خودرو سوپر اسپرت جذاب آن هم به طور محدود تولید کند.
اگرچه استراداله ۳۳ بازطراحی شده است، اما ارتباط مستقیمی با هیچ یک از مدل های این برند ندارد، استراداله جدید به همان اندازه جذاب و مورد پسندی است، که در ابتدا آلفارومئو تصمیم بر تولید ۱۸ نمونه داشت، اما به دلیل تقاضای بسیار زیاد مشتریان تصمیم گرفت تعداد آن را به ۳۳ عدد افزایش دهد.
پس از اعلام برند آلفارومئو در افزایش تعداد تولید به ۳۳ نمونه استراداله، تمامی ۳۳ نمونه این خودروی نمادین، که ارزش دلاری آن به بیش از یک میلیون دلار می رسد، به فروش رسید. براساس اطلاعات آلفا، مشتریان خوش شانس و ثروتمندی از سراسر جهان، از جمله شمال آمریکا، این خودرو را سفارش دادهاند.
آلفارومئو استراداله ۳۳ با پیروی از سبک طراحی خودروهای سوپر اسپرت که شامل نکاتی نظیر ارتفاع بسیار کم خودرو، خطوط پیوسته، درهایی که به سمت بالا باز می شوند و سقف شیشهای بزرگ که از نقاط قوط طراحی استراداله است، توانسته به خوبی طراحی یک خودرو کلاسیک را به یک خودرو سوپر اسپرت امروزی تبدیل کند. این موضوع برای کابین خودرو صدق میکند، که آلفا تلاش کرده است کابین خودرو را همانند کاکپیت جت هواپیما طراحی کند و نکته بسیار ظریف و جذاب در طراحی یک خودروست.
در کابین استراداله ۳۳، کلید های فلزی حس قدرت و سرعت را به راننده القا می کند که هدف طراح از این موضوع بازسازی کابین یک جت جنگی برای راننده آلفارومئو ۳۳ استراداله است. کلیدهایی کنترلی دسترسی هایی مانند سیستم تنظیم ارتفاع خودرو، سیستم استارت/ استاپ، انتخاب حالت های رانندگی و دسته دننده با شکل دسته دنده هواپیما به راننده می دهد. حالات رانندگی آلفارومئو استراداله ۳۳ به دو حالت خلاصه می شود که حالت اولیه و پیش فرض گیربکس آن حالت رانندگی در شهر است و حالت دوم که نام آن پیستا است، مخصوص رانندگی در پیست های مسابقه ای است.
مشابه خودروهای اسپرت قبلی آلفارومئو، کوپه ۸C Competizione با پیشرانه جلو و کابریو ۸C Spider که در دهه ۲۰۰۰ تولید می شد، استراداله ۳۳ همانند دو نمونه قبلی اکثر قطعات مکانیکی خود را از برند مازراتی تامین می کند. این شامل شاسی خودرو استراداله ۳۳ است که با شاسی مازراتی MC20 یکی است. حتا این دو خودروی اسپرت ایتالیایی از نظر پیشرانه و حجم موتور با یکدیگر یکی هستند تنها با تغییرات جزئی که آلفا در مدل خود ایجاد کرده است، هر دو مدل بنزینی از یک موتور V-6 دو توربو با حجم ۳.۰ لیتر که بیش از ۶۲۰ اسب بخار تولید میکند و یک گیربکس دو کلاچه اتوماتیک هشت سرعته بهره می برند.
اما برند ایتالیایی آلفارومئو برای این که از آینده عقب نماند و در آینده نه چندان دور برق قدرت بسیاری از خودروها را تأمین خواهد کرد، تصمیم گرفته است استراداله ۳۳ را در دو نمونه برقی و بنزینی عرضه کند. آلفا رومئو جزییات نسخه برقی را اعلام نکرده است، اما ادعا میکند که مدل برقی استراداله ۳۳ بیش از ۷۵۰ اسب بخار تولید میکند و مسافتی حدود ۳۸۷ کیلومتر را با یکبار شارژ کردن خودرو می تواند طی کند.
همچنین آلفارومئو بیان کرده است که استراداله ۳۳ برقی نسبت به بنزینی که وزنی حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم دارد، سنگین تر است که این افزایش وزن حدود ۵۰۰ کیلوگرم است، اما این وزن اضافه هیچ تأثیری بر شتاب خودرو از حالت سکونت نخواهد داشت، زیرا سازنده خودرو برآورد میکند، که استراداله ۳۳ از حالت سکون در زمانی حدود ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در نسخه بنزینی برسد، که این شتاب اولیه در نسخه برقی باتوجه به وجود دو موتور الکتریکی و توان بیش تر زمان کم تری را ثبت خواهد کرد.
هنوز به طور کامل جزییات سفارش مشتریان مشخص نشده است، منظور از جزییات نسخه بنزینی یا الکتریکی است اما تولید آلفارومئو استراداله ۳۳ از ژوئن ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد، که انتظار می رود اکثر مشتریان نسخه بنزینی این مدل جذاب را سفارش خواهند داد.