صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 05
کد خبر: ۳۴۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر

چرا مساجد و روحانیون در برابر مشکلات مردم و این همه فساد ساکت هستند؟

روزنامه توسعه ایرانی نوشت: وقتی که مردم این همه مشکل دارند و این همه فساد را مشاهده می‌کنند، چرا مساجد و روحانیون و ... ساکت هستند؟ همین امر موجب دور شدن تدریجی مردم از مساجد و روحانیون مستقر در مساجد شده است.

رویداد۲۴ روزنامه توسعه ایرانی علت خلوت شدن مساجد را بررسی کرده است.

به گزارش توسعه ایرانی، این روزها گاهی که در زمزمه‌های رایج بین مردم دقیق‌تر می‌شوید، می‌بینید که گاه از خلوت شدن مساجد و کم‌رنگ‌تر شدن حضور در مناسک دینی و چیزهایی از این قبیل می‌گویند. مهمترین دلیل چیست؟ شاید در بخشی از سریال‌های مذهبی و دینی، همچون مختارنامه و امام علی‌ علیه‌السلام دیده باشید که مساجد، جایی برای اعتراض مردم عادی بوده و اغلب، افرادی که به وضعیت کلی و حکومتی معترض بوده‌اند، در این‌جا اعتراض خود را ابراز می‌کردند. این در حالی است که امروزه یکی از نقدهای مهم مردم به روحانیون و حوزه‌های علمیه و مساجد، این است که چرا در برابر سوء کارکردهای حاکمیتی، صدایی از آن‌ها بر نمی‌خیزد؟

این روزنامه در ادامه نوشته است: وقتی که مردم این همه مشکل دارند و این همه فساد را مشاهده می‌کنند، چرا مساجد و روحانیون و ... ساکت هستند؟ همین امر موجب دور شدن تدریجی مردم از مساجد و روحانیون مستقر در مساجد شده است. نکته خاص‌تر این‌که اگر مسجدی و روحانی‌ای و ... هم پیدا شود که نقدی وارد کند، هم از طرف طیف مذهبی‌های طرفدار حاکمیت مورد هجمه قرار می‌گیرد و هم باید در انتظار برخوردهای احتمالی باشد. همه این‌ها، یعنی مسجد از عنصر زنده بودن و نقادی خود خالی می‌شود. 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۰
ناشناس
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
رویداد چرا پیام منو حذف کردی حرف علی ع درباره مساجد اخرالزمان واهل ان گویا خیلی سوزنده است ! نه !
سوسولگرای عرزشی!!
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
بله متاسفانه مساجد ما مرده اند و دیگر آن پویایی و طراوت زمان انقلاب و جنگ را ندارند، این موضوع به خاطر این است که روحانیون به تدریج جذب و بله قربان گوی حکومت شدند و استقلال خود را از دست دادند و در نتیجه اعتماد مردم به آنان نیز از دست رفت...!
امین
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
مولا علی علیه السلام می فرمایند : چون فقر از در می آید ایمان از پنجره بیرون می رود .
در جامعه شناسی مدرن هم دین داری میان طبقه متوسط نفوذ بیشتری دارد تا فقرا و ثروتمندان
ناشناس
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
چون رفیق دزد و شریک قافله هستند
ناشناس
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
جواب ساده است.چون خودشون ام الفساد هستند.
نظرات شما