رویداد۲۴ به نظر میرسد که خودروی کانسپت VW ID.۲all که در ابتدای سال معرفی شده است، شباهتهایی به مدل VW ID.GTI دارد. طراحان فولکسواگن هنگام طراحی این مفهوم، با تأکید بر GTI، به طراحی خودروی VW ID.۲all پرداختهاند و به همین دلیل شباهتهایی بین این دو مدل وجود دارد.
در کانسپت VW ID. GTI، بخش جلو و عقب خودرو دارای فرم و شکلی اسپرتتر است و رینگهای سیاه آن از طرح مدل GTI Mk۱ الهام گرفته شده است. چراغهای عقب در این کانسپت تیرهتر بوده و روی در صندوق یک باله مشکی نصب شده است که به طول شیشه عقب هم ادامه دارد. همچنین گریل جلو با تزییناتی در رنگهای مشکی و قرمز طراحی شده است و این تمامی جزئیات به طور طبیعی از طراحی چشمنواز GTI الهام گرفته شدهاند.
درباره انگیزههای پشت پوسته این هاچبک قرمز اسپرت، میتوانیم بگوییم که فولکسواگن علاوه بر اعلام آن به عنوان یک گروه قدرت بالا با موتور تکی، امکانات دیگری را نیز در نظر گرفته است. این خودرو از قفل تفاضلی الکترونیکی برای چرخهای جلو استفاده میکند. همچنین، از طریق کنترل تجربه GTI، قابلیت سفارشیسازی گستردهای را فراهم میکند. این قابلیت به شما این امکان را میدهد تا تقریباً همه چیز، از سیستم تعلیق تا احساس فرمان، صدا و حتی ایجاد نقاط شیفت مجازی را تنظیم کنید تا تجربه نقاط شیفت GTI دهههای گذشته را شبیهسازی کنید.
فولکسواگن ID. GTI یک کانسپت برقی جذاب است که در حال حاضر جزئیات فنی آن توسط این برند آلمانی به طور کامل مشخص نشده است. با این حال، بر اساس گفتهها، معلوم است که نیروی محرکه این خودرو از یک موتور الکتریکی تأمین میشود و از قفل دیفرانسیل الکترونیکی برای چرخهای جلو استفاده میکند. علاوه بر این، با استفاده از برنامه شخصیسازی شده GTI Control، فولکسواگن ID. GTI امکانات شخصیسازی گستردهای به مالک ارائه میدهد. این سفارشیسازی شامل تغییراتی در سیستم تعلیق، احساس فرمان، صدا و حتی زمانبندی تعویض دنده است تا تجربهای مشابه با مدلهای کلاسیک GTI ایجاد شود.
در مورد مدل ID. GTI Concept، فولکسواگن از عناصر رترو برای خلق ارتباطی با مدلهای GTI کلاسیک استفاده کرده است. در این خودرو، دو صفحه نمایش عرضه شده است. یکی از آنها برای کلاستر خودرو و نمایش اطلاعات مربوط به رانندگی استفاده میشود و دیگری برای دسترسی به کنترلهای کلیدی خودرو قرار دارد. همچنین، فولکسواگن تنظیمات متعددی را در این مدل GTI برقی ارائه میدهد. یکی از این تنظیمات، کلاستر کلاسیک مانند پشت آمپر GTI نسل دوم است.
همچنین، برای شبیهسازی تجربه رانندگی در پیستهای مانند نوربرگرینگ، یک صفحه نمایش سریع (Heads-up Display) در بخش پایینی شیشه جلو قرار خواهد گرفت. این صفحه نمایش اطلاعاتی را در دید راننده نمایش میدهد که شبیه سازی پیست را ایجاد میکند. همچنین، سرنشین جلو نیز قادر خواهد بود زمانهای طی یک دور پیست را ثبت کند.
به طور کلی، این جزئیات نشان میدهند که فولکسواگن در این مدل ID. GTI Concept سعی کرده است تا حس و تجربه رانندگی کلاسیک GTI را با ارائه انواع امکانات و جزئیات طراحی در کابین مدرن خودرو، بازسازی کند.