صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 09
کد خبر: ۳۴۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

ورود جی کلاس مرسدس بنز به دنیای خودرو‌های برقی

مرسدس بنز پروتوتایپ از G کلاس الکتریکی را در نمایشگاه مونیخ به نمایش گذاشته و خبر از رونمایی رسمی آن طی چند ماه آینده داده است.

رویداد۲۴ در اکتبر ۲۰۱۷، مرسدس بنز با معرفی G۶۵ فاینال ادیشن، از G کلاس با موتور دوازده سیلندر خداحافظی کرد. سپس در ژوئن امسال، G۵۰۰ فاینال ادیشن نیز به عنوان پایان مدل‌های هشت سیلندر غیر AMG این خودرو معرفی شد. اما برخلاف آن، G۶۳ هنوز با موتور V۸ عرضه می‌شود. با این حال، این آفرودر افسانه‌ای نیز در آینده به الکتریکی سازی خواهد پرداخت. در سال آینده، G کلاس الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد و پروتوتایپ آن در حال حاضر در نمایشگاه مونیخ به نمایش گذاشته شده است.

دو سال پس از معرفی کانسپت EQG، مرسدس بنز در همان نمایشگاه، پروتوتایپ نزدیک به تولید شاسی‌بلند الکتریکی EQG را به نمایش گذاشته است. بر اساس اظهارات مرسدس بنز، شرکت‌کنندگان در نمایشگاه مونیخ می‌توانند قبل از رونمایی رسمی، به‌طور مستقیم با G کلاس الکتریکی آشنا شوند. اطلاعات فنی دقیق درباره این خودرو آفرود الکتریکی توسط مرسدس بنز منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود EQG با چهار موتور الکتریکی و پکیج باطری با چگالی بالا به بازار عرضه شود که از سیلیکون آند استفاده می‌کند. این تکنولوژی توانایی افزایش چگالی انرژی را در حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد دارد و به ظرفیت ۸۰۰ وات‌ساعت بر لیتر در سطح سلول دست خواهد یافت، که برد خودرو را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

با این حال، EQG با دوربرد بلند تا پیش از سال ۲۰۲۵ تولید نخواهد شد، یعنی حدود یک سال پس از ورود نسخه الکتریکی معمولی به بازار عرضه خواهد شد. تخمین زده شده است که این شاسی‌بلند الکتریکی حدود ۳ تن یا بیشتر وزن خواهد داشت. همچنین شکل جعبه‌ای آن باعث کاهش ضریب درگ می‌شود. این وزن بالا به همراه شکل خاص آن، نیاز به تکنولوژی پیشرفته‌ای در باتری برای ارائه برد مناسب دارد. EQG از نسخه اصلاح‌شده شاسی نردبانی فولادی G کلاس درون‌سوز استفاده می‌کند. بر اساس اعلام مرسدس، این شاسی با سیستم تعلیق دو جناقی در جلو و بازوی پیرو (Trailing Arm) در عقب تجهیز می‌شود.

باطری‌ها هم در محفظه‌ای فولادی قرار گرفته و در ترکیبی پلیمری تقویت‌شده با فیبر کربن پیچیده می‌شود تا هنگام آفرود و عبور از آب‌های عمیق محافظت شود. در این خودرو علاوه بر حالت‌های رانندگی معمولی اقتصادی، راحت و اسپرت، حالت‌های تریل، صخره و شن هم برای مسیر‌های آفرودی تعبیه شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو، سیستمی بنام G-Turn است که امکان چرخش ۳۶۰ درجه را با استفاده از پدال‌های تعویض دنده چپ و راست فراهم می‌کند. G کلاس الکتریکی توسط مگنا اشتایر در کنار نسخهٔ درون‌سوز در اتریش ساخته می‌شود. طبق گزارش‌ها، این خودرو از اولین مدل‌های الکتریکی مرسدس خواهد بود که نام EQ را کنار می‌گذارد، اما هنوز چیزی رسماً اعلام نشده است.

نظرات شما