صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 28
کد خبر: ۳۵۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۶ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا وارد خلیج فارس شد

الجزیره، فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ناو هواپیمابر آیزنهاور برای پشتیبانی از مأموریت‌های فرماندهی آمریکا در منطقه از تنگه هرمز عبور کرده و به آب‌های خلیج فارس رسیده است.

رویداد۲۴ مهر نوشت: ناو هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور از تنگه هرمز عبور کرده و به آب‌های خلیج فارس رسیده است.

به گزارش الجزیره، فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ناو هواپیمابر آیزنهاور برای پشتیبانی از مأموریت‌های فرماندهی آمریکا در منطقه از تنگه هرمز عبور کرده و به آب‌های خلیج فارس رسیده است.

در این بیانیه گفته شده است که آیزنهاور در آب‌های خلیج فارس گشت زنی خواهد کرد تا آزادی کشتیرانی در آبراه‌های اصلی تضمین شود.

پس از عملیات مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه اسرائیل در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) واشنگتن در حمایت از تل‌آویو دو ناو هواپیمابر را هم به شرق دریای مدیترانه فرستاد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا درباره اعزام این ناو‌ها اعلام کرده بود که «ناو هواپیمابر یواس‌اس دوایت آیزنهاور حامل ۹ اسکادران هوایی و دو ناوشکن با توانایی پرتاب موشک هدایت‌شونده، با هدف ایجاد بازدارندگی مقابل هرگونه اقدام علیه اسرائیل، به سمت شرق دریای مدیترانه اعزام شده است.»

منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
بسم الله ...
قابل توجه دوستانی که صبح تا شب مرگ بر آمریکا میگن ؛ ناو خودش با پاش اومد خلیج فارس !!!! اگه جرات دارید بزنیدش . اونایی که گلو جر میدن باید کاخ سفید رو حسینیه کرد ماتحت رو هم بکشن تفنگ دست بگیرن برن این ناو رو بزنن . تفنگ بادی هم قبوله !!!!
نظرات شما