رویداد۲۴ دیجیاتو نوشت: ایسپا در سال ۱۳۹۶ و در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاستجمهوری، یک نظرسنجی با حجم نمونه ۱۰۰۰ نفر در شهر تهران برگزار کرد. در آن پیمایش به اعتماد مردم به منابع رسانهای پرداخته شد که در بین رسانهها، صداوسیما با ۵۱.۵ درصد در صدر اعتماد مردم تهران قرار گرفت. ۱۳ درصد مردم به شبکههای ماهوارهای و ۱۲ درصد به شبکههای اجتماعی بیشترین اعتماد را داشتهاند.
بیشتر بخوانید: بودجه ۷هزار میلیارد تومانی برای سازمانی که هیچ جایگاهی بین مردم ندارد
اینکه درحالحاضر ۳۱ درصد مردم ترجیح میدهند اخبار را از شبکههای اجتماعی دنبال کنند، نشان از این دارد که اعتماد به شبکههای اجتماعی افزایش یافته است و احتمالاً در آیندهای نزدیک، صداوسیما مرجعیت رسانهای را کاملاً به شبکههای اجتماعی واگذار خواهد کرد. کاهش سهم شبکههای ماهوارهای از پیگیری اخبار نیز در نوع خود جالبتوجه است.