رویداد۲۴ پس از سالها، واردات مجدداً آغاز شده است، البته به صورت محدود و بیشتر با سر و صدا تا عمل. همچنین، ما شاهد مدلهای گوناگون هستیم، اما عمدتاً مدلهای پایه را داریم. در این بین، برای این مقایسه، ما نسخه دو دیفرانسیل از خودروهای نیسان ایکستریل و چینی تیگو ۸ پرو مکس را انتخاب کردهایم. در این جدال، باید به واقعیت اصالت برند و امکانات ایمنی و رفاهی توجه کنیم.
اگرچه طراحی ظاهری امری سلیقهای است، اما در نگاه اول باید گفت که هر دو خودرو طراحی زیبا، ساده و به نسبت ماندگاری را ارائه میکنند. از نظر طراحی، در قسمت جلو همانند سایر محصولات نیسان، شاهد جلوپنجره V-شکل و چراغهای کشیده دوگانه هستیم. سقف و بدنه خودروهای وارداتی در یک رنگ هستند و خبری حتی از سانروف هم در این مدلها نیست. در قسمت عقب نیز طراحی ساده و در عین حال جذابی را مشاهده میکنیم که در حال حاضر به نظر پختهتر از گذشته میرسد. در کل، باید به نیسان ایکستریل وارداتی در همه زوایا نمره قبولی داد و تنها بخشی که قدری توی ذوق میزند، سقف تمام فلز آن است که شاید مشتریان را نیز جذب کند.
سبک طراحی تیگو ۸ پرو مکس همان چیزی است که پیش از این در تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو هم دیده بودیم، با این تفاوت که به علت داشتن دو دیفرانسیل و قابلیتهای بیراهه نوردی، در برخی جزئیات تغییراتی رخ داده است. در فونیکس تیگو ۸ پرو مکس، حاشیه دور جلوپنجره بزرگتر شده و شکل آن برجستهتر است. این باعث میشود قالب سپر هم تغییر کرده باشد. در نمای عقب نیز تغییراتی را مشاهده میکنیم.
گرافیک چراغهای عقب نیز تغییر کرده و در مقایسه با نسخه پرو، نسبتاً متفاوت است. همچنین، طراحی دیفیوزر نیز تغییر کرده و در حال حاضر چهار خروجی اگزوز را در این کراساوور مشاهده میکنیم.
میزان واردات نیسان ایکس تریل به دلیل محدودیتهای ارزی، به نسخههای پایه و بدون آپشن خاصی محدود شده است. اما مزیت اصلی این خودروهای وارداتی نیسان ایکس تریل، داشتن دو دیفرانسیل در نسخههای خودرو است. این کراساوور ژاپنی دارای یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی است که توان ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۴ نیوتنمتر را به نسل سوم گیربکس CVT نیسان منتقل میکند.
حالا به کراساوور چینی تیگو ۸ پرو مکس میپردازیم. این خودرو دارای یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت است. این موتور قدرت ۲۵۴ اسب بخار و تقریباً ۳۹۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و جایگزین موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ نسخه پرو شده است. قدرت تولیدی این موتور از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه (wet) به تمام چرخها منتقل میشود، به این معنی که این کراساوور با سیستم محرک چهار چرخ (AWD) عرضه میشود.
با توجه به اعداد و ارقام و نوع گیربکس، تیگو ۸ در برخی جنبهها برتری دارد. اما در مورد دوام و کیفیت قطعات فنی، نیسان به طور کلی دست برتری دارد. به خصوص، پیشرانههای تنفس طبیعی نیسان با بنزینهای موجود در بازار ما سازگارتر و بی دردسرتر هستند.
پس شد: هردوتا قشنگن
یکیشون یکم موتورش قوی تره ولی احتمالا اون یکی موتورش با کیفیت تره.
خسته نباشی