صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 23
کد خبر: ۳۶۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

اعتراض به نظارت استصوابی در تبلیغات انتخاباتی؛ صداوسیما می‌تواند تنور انتخابات را داغ کند!

روزنامه اعتماد نوشت: صداوسیما هم اگر توانسته طی یک دهه گذشته توفیقی در جذب مخاطب داشته باشد، حالا هم می‌تواند با کسب درآمد میلیاردی تنور انتخابات را داغ کند.

رویداد۲۴ سیما پروانه گهر دراعتماد نوشت: نظر می‌رسد مساله رسانه‌ها و انتخابات در بازه زمانی «انتخابات مجلس دوازدهم» درگیر نوعی از نظارت استصوابی شده است به این معنی که رسانه‌های مستقل زیر سایه محدودیت‌های تعریف‌شده در قانون ذیل عبارات و لغاتی مبهم با دایره شمول وسیع در اثر برداشت و تعبیر باید دست به عصا در این ایام حرکت کنند، اما صداوسیما می‌تواند به‌طور مستقیم از موضوع انتخابات کسب درآمد کند. این در حالی است که به نظر نمی‌رسد فعالیت انتخابات صداوسیما بتواند در جلب مشارکت تاثیری داشته باشد. فراموش نکنیم که با تجمیع ۹ نظرسنجی از مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از سال ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۰ درباره روند تحولات منابع کسب خبر ایرانیان که توسط وبسایت «کیو آنالتیکز» منتشر شده، مخاطبان صداوسیما افت ۴۵ درصدی داشته‌اند.


بیشتر بخوانید:  از تهران ۹۷ داوطلب دیگر تاییدصلاحیت شدند!


بنا بر این گزارش، این جایگاه صداوسیما در دید مردم به‌طور حتم اثرگذاری و توان جلب مشارکت در انتخابات را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است. خلاصه کلام آنکه با این دست به فرمان بعد از مساله نحوه بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها و چینش سیاسی کاندیدا‌های تایید صلاحیت‌شده، مطبوعات نیز نمی‌توانند مسیری در پیش روی گرم کردن فضای انتخابات ایجاد کنند. صداوسیما هم اگر توانسته طی یک دهه گذشته توفیقی در جذب مخاطب داشته باشد، حالا هم می‌تواند با کسب درآمد میلیاردی تنور انتخابات را داغ کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
متوجه نیستی تنور داغ شده داره می سوزه!!!
ناشناس
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
غلط کردین به همین خیال باشین
نظرات شما