رویداد۲۴ بسیاری از خریداران هم با دیدن همین تبلیغات که در اکثر آنها برای جلب اعتماد مردم از چهرههای مشهور و صاحب نام ورزشی و هنری نیز استفاده شده بود، فریب خورده و برای اینکه سود کنند ۲۰میلیون تومان ناقابل را تقدیم این کلاهبردار کرده و قرار بود ظرف یکماه موبایل گران قیمت به دستشان برسد. نگفته پیداست که چه کلاه گشادی سر خریداران رفته و نه تنها موبایلی نصیب شان نشده، بلکه پولی که پرداخت کردهاند هم از کفشان رفته است و حالا باید پرونده بهدست، پلههای کلانتری و مراجع قضایی را به امید استرداد پولشان بالا و پایین کنند.
ماجرای این کلاهبرداری البته یکی از هزاران ماجرایی است که در فضای مجازی به همین طریق اتفاق میافتد و جیب افراد زیادی بهخاطر اعتماد بی جا به این گونه تبلیغات خالی میشود.
چه بخواهیم و چه نخواهیم، فضای مجازی و شبکههای اجتماعی بهویژه اینستاگرام حالا عرصه فروش و عرضه محصولات مختلف شده و این یک واقعیت است که بپذیریم نباید به راحتی به تبلیغات در فضای مجازی اعتماد کنیم. با اینکه شرکتها و کمپانیهای معتبری هم در فضای مجازی و واقعی هستند که خوشنام بوده و واقعا به وعدههایشان عمل میکنند، اما آنچه به نظر منطقی میرسد، این است که علاوه بر مسئولیت مراجع مسئول و پلیس فتا در نظارت بر محتوای فضاهای مجازی، خود مردم هم باید پیش از هرچیز با بالابردن آگاهی خود از قوانین خرید مراقب باشند تا فریب تبلیغات اینچنینی و حضور فلان چهره و شخصیت را نخورند تا طعمه کلاهبردارها نشوند.
طمع و حسادت!