صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 17
کد خبر: ۳۶۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بهترین عیدی برای بچه‌ها

نوروز و تعطیلات برای بچه‌ها به شکل دیگریست و مسلما آن‌ها از این حال و هوا لذت بسیاری می‌برد و تمام فکر و ذکرشان هم عیدی‌هایشان است.

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: حتما شما هم به یاد دارید هنگامی‌که برای دید و بازدید نوروزی به خانه‌ی دوست و اقوام می‌رفتیم همواره به‌دنبال گرفتن عیدی بودیم و اگر کسی به ما عیدی می‌داد بسیار شادمان می‌شدیم و گاه حتا شب هم خوابمان نمی‌برد.

بچه‌ها عیدی و هدیه را بسیار دوست دارند درست مانند بزرگ‌ترها اما آن‌ها این موضوع برایشان جذابیت بیش‌تری دارد و از آن لذت فراوان می‌برند.

به گزارش رویداد۲۴ عیدی‌دادن به بچه‌ها به جز این‌که سبب شادمانی آن‌ها می‌شود این روزها و هم‌چنین شما را برایشان خاص می‌کند. همه ما از نوروز بچگی و دید و بازدیدها و عیدی‌گرفتن‌هایمان خاطره داریم همین خاطرات است که پیشینه‌ی ما را می‌سازد و سبب می‌شود امروز لبخند بزنیم و یا اندوه‌گین شویم.

عیدی مناسب برای کودکان

بستگی دارد به کودکی که می‌خواهیم عیدی دهیم چند ساله باشد. برای نوزادی که هنوز حتا به این دنیا نیامده بهترین هدیه و عیدی چیزی کاربردیست که  پدر و مادرش را از خرید آن بی‌نیاز کند درواقع شما با این کار به آن‌ها در این وضعیت اقتصادی کمک کرده‌اید.

لباس و شال و کلاه و دستکش همه می‌تواند چیزهایی باشد که شما برای نوزادی که در راه است می‌توانید بخرید. اسباب‌بازی و یا تل و اکسسوری هم گزینه‌های مناسبی‌اند.

شما هم‌چنین می‌توانید برای مادر نوزادی که قرار است به دنیا بیاید کتابی با عنوان تربیت فرزند و راه‌های حل مشکلات و کتبی از این قبیل بخرید.

گزینه مناسب و اقتصادی دیگر پوشک است برای نوزادی که هنوز هم به دنیا نیامده چه هدیه‌ای بهتر از یک چیز کاربردی و البته گران و پرهزینه مانند پوشک. پوشک برای نوزاد همواره یکی از بهترین گزینه‌هاست و دست‌کم تا یک یا دو ماه ذهن پدر و مادر را از خرید پوشک رها می‌کند.

عیدی برای کودکان۱ تا ۳ ساله

بهترین گزینه برای بچه در این سنین خرید اسباب‌بازیست و این همان چیزیست که آن‌ها را شادمان می‌کند. بهتر است برای این‌که نوآوری کرده باشید ست حمام و عروسک و کتاب حمام برای کودک مورد نظرتان بخرید. این هدیه می‌تواند او را بیش‌ازپیش به حمام هم علاقه‌مند کند.

بچه‌ها در این سنین معمولا از اسباب‌ بازی‌‌ها و وسایلی که صدا تولید می‌‌کنند نیز استقبال می‌کنند. یک گیتار، ارگ یا سنتور کوچک با رنگ‌ های شاد بچه‌ها را بسیار شاد می‌کند.

اگر فضای اتاق یا خانه‌ی بچه‌‌ها جایی برای تاب دارد این وسیله هم برای آن‌ها بسیار جذاب خواهد بود.

عیدی برای کودکان ۵ سال به بالا

بچه‌ها در این سن متوجه بسیای چیزها می‌شوند بنابراین بهتر است در خرید خود بیش‌تر دقت کنید.

در این سنین بچه‌ها معمولا مهدکودک یا کلاس خاصی می‌روند یکی از بهترین گزینه‌ها خرید نوشت‌افزار رنگی و فانتزی و زیبا برای آن‌هاست. یک بسته مدادرنگی یا ماژیک هم همواره گزینه‌های خوبی هستند.


بیشتر بخوانید: بهترین هدیه برای کلاس اولی‌ها 


عیدی دیگری که می‌توانید برای بچه‌ها بخرید که بسیار هم برایشان جذاب است وسایل آشپزیست. داشتن یک پیش‌بند با کلاه آن‌ها را برای درست‌کردن شیرینی و غذا در کنار مادرشان به وجد می‌آورد.

چشم بند شنا، توپ بسکتبال یا توپ فوتبال و راکت تنیس و بدمینتون هدیه‌‌های جالبی می‌‌توانند باشند.

برای بچه‌ هایی که به تازگی ساعت خواندن را یاد گرفته‌‌اند، ساعت مچی انتخاب مناسبی است. نقاب و لباس‌ های شخصیت کارتونی مورد علاقه‌ شان صد البته اگر ایرانی باشد که انتخاب خیلی خوبی است. چتر بچه‌گانه رنگارنگ در هوای بارانی بهار هم یکی از انتخاب‌‌های خوب برای بچه‌هاست.

عیدی مناسب بچه مدرسه‌ای‌ها

در سنین مدرسه می‌توان برای بچه‌ها هدیه‌های کاربردی‌تری خرید برای نمونه جعبه ابزار یا جعبه ساخت دستبند یا خیاطی و از آن جذاب‌ تر جعبه ساخت ربات هم می‌‌تواند در این دسته جا بگیرد.

البته حتما به علایق کودک مدنظرتان دقت کنید. لگو، پازل و ماکت هم در لیست خریدتان قرار دهید. هدیه‌‌های دیگری مانند تلسکوپ، میکروسکوپ، قطب نما، وسایل کمک آموزشی و کتاب‌ هایی مناسب سن بچه‌ ها هم می‌ تواند گزینه خوبی باشد.

دقت کنید که کتب مناسب برای این بچه‌ ها حتما باید دارای داستان باشد و موضوعاتی مانند آداب معاشرت، دوست‌یابی یا حتا کتاب‌ های علمی که پاسخ پرسش‌های آن‌ها را به زبان ساده و در قالب داستان بدهد.

به گزارش رویداد۲۴ توجه داشته باشید کتاب اهمیت زیادی دارد پس پیش از این‌که برای بچه‌ها کتاب بخرید انتشاراتی‌های خوب بچه‌ها بشناسید و در مورد آن‌ها پژوهش کنید.

از دیگر عیدی‌‌های مناسب این سنین می‌ توان به بردن بچه‌‌ها به تئاتر، سینما یا یک پیک نیک کوتاه اشاره کرد. هدیه‌‌هایی که یک روز خاطره‌ انگیز و فراموش نشدنی برایشان بسازد.

فهرستی از بهترین عیدی‌ها برای کودکان و نوجوانان

در این‌جا به چند نمونه عیدی و هدیه برای کودکان و نوجوانان اشاره می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید.

در پاکت‌های عروسکی و فانتزی پاستیل، لواشک یا آبنبات بریزید و با آن ها کودکان را غافلگیر و خوش‌حال کنید.

جوراب همیشه گزینه‌ی خوبی برای هدیه‌دادن است و البته یک وسیله‌ی کاربردی و به دردبخور است. شما می‌توانید به بچه‌ها جوراب‌های زیبا و فانتزی با طرح‌های قشنگ هدیه دهید. جوراب‌شلواری هم گزینه‌ی خوب دیگریست.

اگر می‌خواهید به بچه‌ها پول نقد هدیه دهید نوآوری کنید. شما می‌توانید این کار را همراه با بادکنک و کارهای تزئیناتی انجام دهید.

برای کودکان به عنوان عیدی بازی‌های فکری و جذاب یا اسباب‌بازی های هیجان‌انگیز را تهیه کنید.

می توانید برای دختر بچه ها گل سرهای زیبا و رنگی و برای پسر بچه ها، ساعت های فانتزی را کادو کرده و دور آن را ربان قرمز ببندید و هدیه دهید.

اگر عکسی از کودک یا نوجوانی که می‌‌خواهید به او عیدی دهید در اختیار دارید، می‌ توانید عکس او را روی لیوان، تی‌ شرت یا ظروف غذا چاپ کنید. این کار را دفاتر تبلیغاتی انجام می‌ دهند.

کتاب به دلیل کاربرد آموزشی آن، یکی از بهترین هدیه​ هایی است که می‌‌توانید برای سنین گوناگون به هر تعداد که مایلید، تهیه کنید و عیدی بدهید. آن ها را با استفاده از روبان ببندید و به دلخواه تزئین کنید. می‌ توانید کتاب‌ ها را در پاکت یا کیف‌ های کاغذی زیبایی قرار دهید.

در صورت تمایل می‌ توانید از تخم‌‌مرغ‌‌هایی که برای سفره هفت‌‌سین خود تهیه کرده‌ اید، به تعداد بیش‌تر آماده کنید و به کودکان هدیه دهید.

می‌ توانید با شکستن قسمتی از سر تخم‌ مرغ طبیعی یا سفالی و پس از رنگ‌ آمیزی، داخل آن ها را سبزه سبز کنید یا خاک مناسب داخل آن ها ریخته و برگ یا گل‌ های طبیعی ظریف و ماندگار را که قابلیت رشد دارند در داخل خاک بکارید.

فراموش نکنید در انتهای تخم‌ مرغ سوراخ ریزی برای عبور آب و هوا ایجاد کنید. این کار سبب می‌شود که کودک نسبت به حفظ گیاه احساس مسئولیت کند.

نظرات شما