صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۶۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

مشخصات هلیکوپتر بل وی-۲۸۰ والور

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های هلیکوپتر بل وی-۲۸۰ والور خواهیم پرداخت.

رویداد۲۴ حسین فلاحی: وی-۲۸۰ والور (V-280 Valor) یک هلیکوپتر عمودی لیفت با روتور شیب دار نسل سوم است که توسط  بل هلیکوپتر تکسترون، سازنده هواپیما در ایالات متحده ساخته شده است.

تاریخچه هلیکوپتر وی-۲۸۰ والور

در آوریل 2013، وی-۲۸۰ والور در انجمن و نمایشگاه حرفه ای سالانه انجمن هوانوردی ارتش آمریکا که در فورت ورث، ایالات متحده برگزار شد، راه اندازی شد. این هواپیما برای انجام ماموریت های متعدد مانند حمله و حمل و نقل با سرعت بیشتر در بالاترین بازه و فضا طراحی شده است.

وی-۲۸۰ والور کنترل بیشتری را هم در سرعت های پایین و هم در سرعت های بالا به طور موثر ارائه می دهد. هلیکوپتر بل یک ماکت وی-۲۸۰ والور را در اکتبر 2013 در نشست و نمایشگاه سالانه AUSA در واشنگتن دی سی به نمایش گذاشت.

اولین نمونه اولیه در سپتامبر 2017 تکمیل شد و در نشست سالانه AUSA 2017 که در اکتبر 2017 برگزار شد به نمایش گذاشته شد. هلیکوپتر نسل بعدی اولین پرواز خود را در دسامبر 2017 انجام داد.

هلیکوپتر وی-۲۸۰ والور برای برنامه فاز یک JMR-TD در ژوئن 2013 انتخاب شد. هلیکوپتر ترکیبی روتور کواکسیال تیم سیکورسکی-بوئینگ نیز برای این برنامه انتخاب شد.

فاز یک برنامه JMR-TD شامل توسعه روتورکرافت بود، در حالی که فاز دو سیستم های ماموریتی را برای برنامه FVL ارائه می داد. برنامه 100 میلیارد دلاری FVL قرار بود جایگزین حدود 2000 تا 4000 روتورکرافت متوسط ​​در خدمت ارتش ایالات متحده شود.

هلیکوپتروی-۲۸۰ والور با استناد به توانایی آن در برآورده کردن تمام الزامات ارتش ایالات متحده، به عنوان پیشنهاد رده I طبقه بندی شد. قرارداد سرمایه گذاری فناوری (TIA) برای JMR-TD در اکتبر 2013 اعطا و آزمایش پرواز در سال 2017 آغاز شد.

ویژگی های طراحی هلیکوپتر وی-۲۸۰ والور

هلیکوپتر وی-۲۸۰ والور یک طراحی با پیکربندی دم V شکل و بدنه با ساختار کامپوزیت ادغام می کند. بال ها از یک هسته کربن سلولی بزرگ ساخته شده اند.


بیشعتر بخوانید: مشخصات هلیکوپتر تهاجمی AH-1W/AH-1Z سوپر کبرا


این هلیکوپتر برای حمل چهار خدمه و 11 سرباز طراحی شده است. دارای دو درب جانبی جادار 1.83 متری برای ورود و خروج راحت نیروهای مسلح است. این هواپیما برای کنترل بهتر در هنگام برخاستن و فرود، مجهز به ارابه فرود جمع شونده معمولی است.

هلیکوپتر وی-۲۸۰ والور مجهز به سیستم کنترل پرواز سه گانه اضافی برای جابجایی دقیق هواپیما و بهبود ایمنی است. این سیستم به کاهش بار کاری خلبانان و وزن هواپیما کمک می کند و در عین حال هزینه های نگهداری را در مقایسه با سیستم های کنترل پرواز سنتی به حداقل می رساند.

این هواپیما بازده سوخت بیشتری را ارائه می دهد و در نتیجه هزینه لجستیکی کمتری نسبت به سایر هواپیماها دارد. هزینه لجستیکی کوچکتر کمک می کند تا پشتیبانی لجستیکی مورد نیاز برای حرکت و حفظ نیروی جنگی به حداقل برسد.

موتور هلیکوپتر وی-۲۸۰ والور

نیروگاه هلیکوپتر وی-۲۸۰ والور شامل دو موتور توربوکرافت است که به واحدهای tiltrotor و محرک سه پره متصل شده است. موتورهای غیر گردان و ثابت هلیکوپتر را در حالت شناور پایدارتر می کنند و کنترل بهتری را ارائه می دهند.

این هواپیما بازده سوخت بیشتری را ارائه می‌کند که در نتیجه هزینه لجستیکی کمتری در مقایسه با سایر هواپیماها ایجاد می‌کند. موتورها در نوک بال های هلیکوپتر قرار می گیرند. این هلیکوپتر می تواند در صورت مفقود شدن یا آسیب دیدن، موتور دیگر را عمل کند.

عملکرد وی-۲۸۰ والور

حداکثر سرعت کروز هلیکوپتر وی-۲۸۰ والور کیلومتر در ساعت است. برد جنگی آن بین 500 تا 800 نانومتر است. این بالگرد دو برابر سرعت و همچنین برد هلیکوپترهای عمودی موجود را ارائه می دهد.

این هواپیما قادر است در دمای بسیار گرم تا 95 درجه فارنهایت کار کند و در ارتفاع 6000 فوتی پرواز کند. این بالگرد برخلاف سایرهلیکوپترها که برای حمل به منطقه عملیاتی به پشتیبانی لجستیکی نیاز دارند، یک سکوی خود استقرارپذیر دارد و می تواند به صورت استراتژیک تا برد 3889 کیلومتری مستقر شود.

پیمانکاران پروژه هلیکوپتر بل وی-۲۸۰ والور

در سپتامبر 2013، بل هلیکوپتر تکترون با لاکهید مارتین برای توسعه وی-۲۸۰ والور شریک شد.

 در اکتبر 2013 موگ توسط بل هلیکوپتر تکسترون برای طراحی و ساخت یک سیستم کنترل پرواز یکپارچه برای هلیکوپتر انتخاب شد. این سیستم شامل رایانه های کنترل پرواز، نرم افزارهای پشتیبانی و فعال سازی کنترل پرواز بود.

جی‌ای اوییشن برای ارائه سیستم پیشرانه وی-۲۸۰ والور انتخاب شد. با جی کی ان ایرواسپیس قراردادی برای طراحی، توسعه و ساخت سازه هوایی V-tail و Ruddervator ( درهواپیماهای دارای دم  V شکل دو سطح کنترل که بر روی دو نیمه دم قرار می گیرد کار بالابر و سکان عمودی را بصورت همزمان به عهده می گیرد) منعقد شد. اسپریت ایرواسپیس با طراحی، توسعه و ساخت بدنه هلیکوپتر موافقت کرد.

 بل هلیکوپتر تکسترون همچنین با شرکت کامپوزیت  و سازه های هوایی AGC برای طراحی، توسعه و ساخت فیرینگ بالای بال هلیکوپتر V-280 همکاری کرد.

مشخصات کلی هلیکوپتر بل وی-۲۸۰ والور

نوع: هواپیمای لیفت عمودی تیلت روتور

خدمه: چهار

سازنده : بل هلیکوپتر تکسترون

نیرو/مسافر: 11

حداکثر سرعت، بیشینه سرعت: 280 هزار

دامنه: 500 نانومتر تا 800 نانومتر

نظرات شما