رویداد۲۴ مهسا زرگری: اشلی گراهام یک مدل آمریکایی است که در سال ۱۹۸۷ در آمریکا به دنیا آمد. او به یکی از محبوبترین چهرههای صنعت مد تبدیل شده و در حال حاضر موفقترین مدل سایز بزرگ جهان محسوب میشود.
اشلی گراهام به دلیل اعتماد به نفس بالا درباره بدن خود و نمایش صادقانه و صریح ظاهر واقعی خود، شهرت دارد. او به عنوان سفیر جنبش "زیبایی واقعی" شناخته میشود، یک جنبش که تأکید بر قبول واقعیت بدن زنان دارد و نه استانداردهای غیرقابل دستیابی زیبایی که توسط صنعت مد تعیین میشود.
با پیشرفت شهرت و محبوبیت اشلی گراهام، تصویر او به روی جلد نشریات معتبر صنعت مد جهانی مانند Vogue، Elle و Harper's Bazaar راه یافته است و او به عنوان مدل در نمایشگاهها و برندهای بزرگ صنعت مد شرکت کرده است.
اشلی گراهام در سن ۱۲ سالگی در یک مرکز خرید در شهر زادگاهش در ایالت نبراسکا، آمریکا، کشف شد. به سرعت در آگهیها و کاتالوگهای تبلیغاتی حضور یافت و به تدریج مهارتهای لازم برای تبدیل شدن به یک مدل حرفهای را فراگرفت. وقتی ۱۸ ساله شد، به نیویورک نقل مکان کرد تا به طور تمام وقت به دنبال حرفه مدلینگ بپردازد.
علاوه بر حضور در جلد نشریات مدارج برجسته، اشلی گراهام با برندهای معروفی مانند مایکل کورس و لیویز همکاری داشته و در هفتههای مد نیویورک نیز شرکت کرده است. در سال ۲۰۱۶، اشلی گراهام به عنوان اولین مدل سایز بزرگ در تاریخ، تصویرش روی جلد مجله مشهور Sports Illustrated قرار گرفت.
درباره این تجربه، اشلی گراهام میگوید: "این تجربه چشمانم را باز کرد و به خودم گفتم: 'وای خدا! پس میتوانم هر آنچه را که بخواهم انجام دهم. وقتی روی جلد این مجله قرار میگیری و از آن بهرهمند میشوی، دنیا به دستان توست.'"
بیشتر بخوانید: ویتنی رایت، پورن استار آمریکایی که به ایران آمد کیست؟
ایشان به عنوان یک مدل سایز بزرگ، منبع الهام بسیاری از زنان شدهاند. اشلی گراهام راه را برای مدلهای سایز بزرگ در صنعت مد آسان کرده و در زمینه قبول و مثبتنگری نسبت به بدن، فعالیت میکند.
اشلی گراهام در صفحات مجازی خود تلاش میکند خودپذیری را ترویج دهد. او تصاویر بدون آرایش و فیلتر خود را منتشر کرده و ترکهای پوستی بعد از زایمان خود را بیپرده به دنبالکنندگانش نشان داده است. این مدل سعی میکند دیگران را تشویق کند که از استفاده از فتوشاپ و فیلترها برای ویرایش تصاویر خود دست بردارند و از استانداردهای زیبایی غیر واقعی و نامنطقی دست بکشند.
او علاوه بر حضور در چند آگهی تبلیغاتی و موزیک ویدئو، به عنوان مجری نیز در تلویزیون حضور داشته است. اشلی گراهام به عنوان مجری با مسابقات زیبایی مانند «دختر شایسته آمریکا» و «دختر شایسته دنیا» همکاری داشته و همچنین به عنوان داور در مسابقه تلویزیونی مشهور «مدل بعدی آمریکا» (America’s Next Top Model) حاضر شده است. او از سال ۲۰۱۹ مجری مسابقه تلویزیونی «ستاره زیبایی آمریکا» (American Beauty Star) هم هست.
اشلی گراهام، به عنوان یکی از پردرآمدترین مدلهای سال شناخته میشود. وی به انتخاب CB150، یکی از لیستهای جهانی زیباترین زنان شناخته شده است. تصویر اشلی در سال ۲۰۱۶ بر روی جلد مجله ورزشی "Sports Illustrated Swimsuit Issue" قرار گرفت که به عنوان اولین مدل سایز بزرگ در تاریخ ثبت شد و شهرت وی را گسترش داد. وی همچنین در چندین فیلم و برنامه تلویزیونی شرکت کرده است، از جمله "America's Next Top Model"، "Celebrity Undercover Boss"، "Boys Klub" و غیره. اشلی گراهام در حال حاضر به عنوان یکی از پردرآمدترین مدلهای جهان در کنار مدلهای معروف دیگری مانند بلا حدید و جی جی حدید قرار دارد.
اشلی گراهام در سال ۲۰۰۹ در یک کلیسا با جاستین اروین، تهیهکننده و بازیگر هالیوودی، آشنا شد. این دو در سال ۲۰۱۰ با یکدیگر ازدواج کردهاند. رسانهها بارها درباره عشق زیاد این دو به یکدیگر صحبت کردهاند و کمتر پیش آمده که اختلافات آنها مورد بحث قرار گیرد. جاستین اروین در شبکههای اجتماعی و رسانهها بارها اظهار داشته که زیبایی فراتر از اندازهها است و باور دارد که طبیعی بودن، واقعیت واقعی زیبایی را نشان میدهد. او با این حرفش نشان داده است که مانند اشلی گراهام، طرفدار جنبش "بادی پازیتیویتی" است.
گراهام، پس از ازدواج صاحب دو فرزند شد. او جملات تاکیدی مثبتی را با طرفداران خود به اشتراک میگذارد. زمانی که اشلی فرزند دوم خود را باردار بود، نه تنها با پیامهای خود به طرفدارانش درس مثبتاندیشی میدهد، بلکه در سال ۲۰۲۱ میلادی گفتوگوهای مادرانهای را با کاربران آغاز کرد که در ادامه بخشی از آن ها جمع آوری شده اند.
او درباره مسیر شغلی و مادر بودن و رویکردش برای ایجاد تعادل بین زندگی کاری و مادری اینطور گفته است: « تعادل وجود ندارد ، بلکه بیشتر به نحوه مدیریت هر چیزی که در زندگی خود دارید، مربوط میشود. من با آریانا هافینگتون در پادکستم درباره اینکه مادر شاغل بودن چگونه است و توصیه هاییکه او میکرد، حرف زدم. توصیه او این بود که به خود بگویید که گناه مادری وجود ندارد . فقط این جمله را به خود بگویید. آن وقت حس بهتری پیدا میکنید.»
اشلی گراهام درباره مادر شاغل بودن برای طرفدارن خود نوشت: «من دقیقا مثل هر مادر دیگری هستم که سر کار میرود و کاری را که باید انجام دهم، انجام میدهم. من به جامعه تکیه میکنم و خیلی خوششانس هستم که مادرم و شوهرم و جاستین وارد زندگی من شدهاند. برای انجام کارهایم باید واقعا برنامهریزی کنم چون این زمانبندی نحوه انجام کارم را تعیین میکند و بهبود میبخشد.»
این مدل درباره تغییر ظاهر زنان در طول بارداری میگوید: «بیشتر زنها به عقب برمیگردند و اندام خود را با قبل از بارداری مقایسه میکنند. من از این کار متنفرم. میخواهم سالم باشم، اما عجلهای برای از دست دادن دوباره وزنم بعد از تولد نوزاد ندارم. ما باید به خودمان استراحت بدهیم. بعلاوه، این تصور اشتباه وجود دارد که بدن همه یکسان است. اما، در هر بارداری حتی بدن شما با بارداری قبلی متفاوت است.»
این باور وجود دارد که در شیردهی، وزن کاهش مییابد. اشلی دراینباره هم میگوید: «مردم به من میگفتند تو به آیزاک شیر میدهی و وزنت کم میشود. خب، وزنم کم نشد ، مردم متوجه نمیشوند که وقتی به نوزاد شیر میدهید چقدر گرسنه میشوید.»
جنبش پذیرش چاقی "Fat Acceptance" یک جنبش است که در طی موج دوم جنبش فمینیسم در سال ۱۹۶۷ شکل گرفت. هدف این جنبش، اعتراض به تبعیض و تبعیضهایی بود که در جامعه به زنان چاق وارد میشد. در آن زمان، زنان چاق با مشکلات اجتماعی مواجه بودند. آنها با کمترین شانس استخدام مواجه بودند، لباسهایی برای آنها طراحی نمیشد، در مکانهای عمومی با توهین و آزار مواجه میشدند و در رسانهها و هنر نیز به عنوان نمایندگان قشری بیارزش و تنبل تصویرسازی میشدند.
به علت این رفتارها و تبعیضهای نامطلوب، زنانی در سنترال پارک در نیویورک، آمریکا، تجمع کردند تا صدای خود را به مردم و رسانهها برسانند. آنها عکسهای مدلها و بازیگران مشهوری که با معیارهای زیبایی آن زمان مطابقت داشتند را سوزاندند و خشم خود را در قبال تفکر عمومی نشان دادند. این اقدام به منظور تغییر نگرشهای ناشی از شرم از چاقی و ریشهیابی باور عمومی که افراد چاق، ناسالم، ناکارآمد و سادهلوح هستند، صورت گرفت.
بعد از شکلگیری این جنبش و در راستای حقوق افراد چاق و توجه به اعتراضات آنها، در سال ۱۹۶۹، سازمانی غیرانتفاعی به نام NAAFA (National Association to Advance Fat Acceptance) یا به معنی "انجمن ملی برای پیشبرد پذیرش اجتماعی چاقی" تأسیس شد. هدف اصلی این سازمان، بهبود کیفیت زندگی افراد با وزن بالا بود و آنها تلاش میکردند تا با تغییر دیدگاهها و برطرف کردن تبعیضهای موجود در حوزههای عمومی، تحصیلی، شغلی، هنر، مد و فشن، بهبودی عمدهای در وضعیت افراد چاق ایجاد کنند.
کار حداست
علم و قدرت خدا در آفرینش