صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 07
کد خبر: ۳۷۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

انتقاد تند جوان از جریان انقلابی: به اسم امام زمان پول می‌گیرند و به اصولگرا‌ها حمله می‌کنند

روزنامه جوان در یادداشت خود آورده است: بی‌اخلاقی‌ها در همه جبهه‌ها و جریان‌های سیاسی بود و همچنان هم هست، اما نکته جالب آنکه اصلاح‌طلبان اصولگرایان و انقلابی‌ها را تخریب می‌کنند، اصولگرایان و انقلابی‌ها هم اصولگرایان و انقلابی‌ها را تخریب می‌کنند!

رویداد۲۴ جوان نوشت: بی‌اخلاقی‌ها در همه جبهه‌ها و جریان‌های سیاسی بود و همچنان هم هست، اما نکته جالب آنکه اصلاح‌طلبان اصولگرایان و انقلابی‌ها را تخریب می‌کنند، اصولگرایان و انقلابی‌ها هم اصولگرایان و انقلابی‌ها را تخریب می‌کنند!

این یعنی جریان‌های مختلف سیاسی اخلاق را که باخته‌اند، هیچ؛ اما این میان انقلابی‌ها نشان دادند حتی سیاست‌ورزی زیرکانه هم ندارند و نمی‌دانند در یک رقابت جدی و نفسگیر وقت نقد و تخریب جبهه خودی نیست.

سیاست‌ورزی را در این همه سال که یاد نگرفتیم، کاش حداقل از روی دست اصلاح‌طلبان تقلب می‌کردیم! گرچه انتظار رفتار اخلاقی از انقلابیون هم بیشتر است و اصلاح‌طلبان سال‌ها نشان داده‌اند اخلاق سیاسی برایشان چیزی فراتر از ادا و کلمات شیک نیست.

اینکه از یک جریان سیاسی تقریباً واحد، کاندیدا‌های متعدد می‌آیند، نشانه بی‌ارزشی و نابلدی کار تشکیلاتی در این جریان است. اینکه حامیان و بعضاً خود این کاندیدا به دنبال تخریب هم‌جبهه‌ای خود هستند و شاید حتی هم‌جبهه‌ای بودن و وجود رقیب مشترک را تشخیص نمی‌دهند، یعنی در دوران ماقبل کار تشکیلاتی هستیم!


بیشتر بخوانید: رفتار محافظه کارانه کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات | شریعتی: کسانی تأیید می‌شوند که ادامه‌ مسیر رئیسی باشند


این میان نیرو‌های یک مؤسسه کذایی هم که به نام امام زمان (عجل‌الله فرجه) کمک‌های مردمی دریافت می‌کند و قرار بوده برای مهدویت کار کند، اما حداقل از سال گذشته پای کار فعالیت انتخاباتی آمده، تخریب آلوده به ناسزاگویی و تهمت را ابزار کار خود کرده و همچون انتخابات مجلس کنش‌گری انتخاباتی خود را به جای کار ایجابی و معرفی کاندیدای اصلح خود بر مبنای فحاشی به یک فرد خاص بنا کرده، طبعاً بخش جداگانه‌ای می‌طلبد و شامل جریان‌های سیاسی نام‌برده شده، نمی‌شود. اما فعالیت این گروه در انتخابات مجلس اسفندماه گذشته نیز همین‌گونه بود و به جای نشاط سیاسی، تفرقه و یأس بین جریان حزب‌اللهی ایجاد کرد و روشن هم نیست که با وجود تخلفات متعدد و به لجن کشیدن فضای انتخابات، چرا کسی با آن‌ها کاری ندارد!

خلاصه آنکه تخریب رقبای انتخاباتی، غیراخلاقی و تخریب هم‌جبهه‌ای‌ها یا عدم تشخیص فرد هم‌جبهه‌ای علاوه بر بی‌اخلاقی، نشانه ضعف درک سیاسی و نداشتن تعقل کار سیاسی است. اگر نه اخلاق باشد و نه سیاسی‌ورزی، پس قرار است ما به کدام صراط، مستقیم شویم؟

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
اصلاح طلبان که اصلاسمتی ندارند. یکدست یکدستید و باز هم مینالید. تمام تریبونهای عمومی و پولهای دولتی در اختیارتان است و باز هم سبرمونی ندارید.
نظرات شما