صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 11
کد خبر: ۳۷۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳

تصمیم جدید IPC پس از ۸ سال | تست دوپینگ دوباره آنالیز می‌شود

بنا بر تصمیم کمیته بین‌المللی پارالمپیک همه نمونه‌های دوپینگ که در پارالمپیک ۲۰۱۶ به بعد گرفته شده بود را یکبار دیگر مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهد.

رویداد۲۴ تسنیم نوشت: کمیته بین‌المللی پارالمپیک برای کمک به تضمین ایجاد شرایط یکسان در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، تجزیه و تجلیل مجدد نمونه‌های دوپینگ جمع‌آوری شده از ورزشکاران در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را که در یک انبار نگه‌داری می‌شدند، آغاز کرده است.

براساس قوانین جهانی ضد دوپینگ، نمونه‌ها را می‌توان تا ۱۰ سال ذخیره کرد تا با بهبود روش‌های تشخیص در طول زمان، امکان آنالیز دوباره فراهم شود. برهمین اساس نیز IPC تصمیم پس از ۸ سال نمونه‌های خون و ادرار جمع آوری شده در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را مجدداً بررسی کند؛ نمونه‌هایی که در در آزمایشگاه معتبر در دانشگاه گنت بلژیک نگهداری می‌شدند.

جود الیس، رئیس مبارزه با دوپینگ در کمیته بین‌المللی پارالمپیک در این باره گفت: قرار دادن نمونه‌ها در انبار طولانی مدت برای آنالیز دوباره در یک تاریخ جدید، ابزار مهمی در محافظت از ورزش پاک است و به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر دوپینگ عمل می‌کند.

در جریان بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو سه ورزشکار مرتکب تخلفات ضد دوپینگ شدند و مورد محرومیت قرار گرفتند.


بیشتر بخوانید: تست دوپینگ ۵ ملی پوش پرورش اندام در مسابقات جهانی مثبت شد


IPC قصد دارد ۲۷۰۰ آزمایش و نمونه برای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، هم قبل از برگزاری این رویداد و هم در طول برگزاری بازی‌ها، از ورزشکاران بگیرد. در صورت تحقق این موضوع، تعداد نمونه‌های جمع آوری شده نسبت به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با ۲۵ درصد افزایش مواجه خواهد شد. همه این نمونه‌ها نیز به آزمایشگاه گنت بلژیک منتقل می‌شوند تا ضمن قرار گرفتن در شرایط نگه‌داری طولانی مدت، بتوان از آن‌ها برای تجزیه و تحلیل تا سال ۲۰۳۴ استفاده شوند.

منبع: تسنیم
نظرات شما