صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 12
کد خبر: ۳۷۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

نگاهی به روند حرکتی بیمه تعاون که با نقشه راه استراتژیکی سعی در پیاده سازی موج جدیدی از عملیات بیمه گری دارد حاوی نکات ارزشمندیست که می‌تواند در صنعت بیمه مورد توجه قرار گیرد.

رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون و به نقل از پایگاه خبری رصد روز، تغییرات صورت گرفته در بیمه تعاون را باید از سال ۹۶ مورد بررسی قرار داد چراکه پیاده سازی استراتژی‌های نوین در این شرکت بیمه‌ای باعث شد تا شاهد نسخه‌ای متفاوت از بیمه تعاون در بازار صنعت بیمه باشیم.

با آغاز پروژه برنامه ریزی اســتراتژیک زمینه پیاده سازی سیستم‌های مختلقی پایه ریزی شد:

نظام برنامه ریزی استراتژیک و کارت امتیازی متوازن (از سال ۱۳۹۶ به صورت دو سالانه)

نظام ارزشیابی عملکرد (از سال ۱۳۹۶ به صورت سه ماهه)

سیستم مدیریت کیفیت (۲۰۱۵:ISO۹۰۰۱ از سال ۱۳۹۷)

سیستم رضایت سنجی مشتریان (۲۰۱۸:ISO۱۰۰۰۴ از سال ۱۳۹۷)

نظام پیشنهاد‌ها (از سال ۱۳۹۷)

سیستم مدیریت ریسک (۲۰۱۸:ISO۳۱۰۰۰ از سال ۱۳۹۹)

مدل تعالی سازمانی (از سال ۱۳۹۹)

انجام این تغییرات باعث شد تا سود خالص این شرکت در پایان سال ۹۷ با ۲۹ درصد افزایش همراه شود و درآمد‌های عملیاتی آن نیز افزایش ۳۰ درصدی داشته باشد.

ادامه مسیر متفاوتی که بیمه تعاون تعریف کرده بود روند فروش بیمه نامه و درآمدزایی را در این شرکت دستخوش تحولات زیادی کرد و نتایج آن در گزارشات مالی کاملاً قابل مشاهده و ملموس است به طوریکه سود خالص بیمه تعاون از پایان سال ۹۷ تا ۹ ماهه ۱۴۰۲ با قرارگیری در نوار صعودی رشد ۴۵۹ درصدی داشت.

بیمه تعاون که یکی از اهداف کلان خود را در حوزه مالی و از منظر درآمدی کسب رتبه نخست سهم از بازار تعریف کرده در مسیر دستیابی به این موضوع فرصت‌هایی را در صنعت بیمه شناسایی کرد که بدون شک نیاز صنایع بزرگ و واحد‌های تولیدیست که ایجاد چنین تمایزی می‌تواند روند رسیدن به چشم انداز این شرکت را تسهیل کند.

در سال‌های اخیر یکی از مزیت‌های رقابتی بیمه تعاون سرعت پرداخت خسارت، محصولات بیمه‌ای خاص و بیمه گری الکترونیک بود که فضای صنعت بیمه را متفاوت کرد چرا که تمایل سایر شرکت‌ها برای حضور قدرتمند در این حوزه‌ها عملاً بیمه گری سنتی را به سوی بیمه گری مدرن برد و در حال حاضر شاهد توسعه این فضا در صنعت بیمه هستیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که رده سنی ۴۸ درصد از کارکنان بیمه تعاون بین ۳۰ تا ۴۰ سال است که قطعاً نیروی جوانی و انگیزه‌های آن سیر تحولات در این شرکت را تسریع خواهد کرد که این مسئله نیز می‌تواند مورد توجه صنعت بیمه باشد.

حفظ توانگری سطح یک، سودآفرینی، حضور امیدبخش در بازار سرمایه و افزایش صدور بیمه نامه و بهبود تراز مالی در بیمه تعاون را باید ماحصل اعتماد به انجام تغییرات و اطمینان به نیروی انسانی دانست که ثمره آن در گزارشات مالی قابل مشاهده است.

نظرات شما