صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 10
کد خبر: ۳۷۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۱۷ تير ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

«گاندو» سازان و دولت پزشکیان

«گاندو» بیش از آنکه سریال به معنی هنری کلمه بوده باشد، سناریویی بوده که رسانه رسمی صدا و سیما) بر علیه دولت روحانی طراحی کرده بود.

رویداد ۲۴ | حالا که مسعود پزشکیان رئیس جمهور شده و باید ببینیم مجتبی امینی سراغ ساخت سری جدید سریال «گاندو» می‌رود یا نه.

چون او در اظهار نظری مجازی گفته بود: ««اگر ‎پزشکیان رأی بیاورد احتمالا با چند فصل جدید از سریال‎ گاندو در خدمت ملت شریف ایران خواهیم بود و حرف‌های ناگفتۀ جدیدی خواهیم زد. دربارل فساد و نفوذ در جریان اصلاحات حرف‌های نزده زیاد است».

واقعیت این است که طی چند سال اخیر، حوزۀ فرهنگ و هنر و سینما در حصار تنگ تندرو‌هایی مثل مجتبی امینی بوده که از قبیلۀ سفارت نوردانی است که از دیوار سفارت بالا می‌روند و به میز ریاست می‌رسند.

او مدتی مدیریت مؤسسه آوینی و همچنین سرپرستی معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را برعهده داشته است.

رسانه‌های خبری در ۶ خرداد ۱۴۰۰ از انتصاب امینی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی هنرمندان (مرحوم) سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر دادند هرچند این خبر را سخن‌گوی شورای هماهنگی ستاد‌های مردمی (مرحوم) ابراهیم رییسی تکذیب کرد.

با این حال او در دوران دولت تمام شدۀ فعلی به یکی از بازیگران قدرت در حوزه فرهنگ و هنر تبدیل شد. از دبیری جشنواره فیلم فجر تا مشاور وزیر ارشاد.

مجتبی امینی که به سبب ساخت کار‌های امنیتی شهرت دارد حالا با ظهور دولت پزشکیان احساس ناامنی می‌کند و آنچه گفته را می‌توان بیشتر تهدیدی ناشی از ترس و نگرانی و اظهار وفاداری برای ادامه کار در جا‌های دیگر دانست تا این که واقعا بخواهد انجام دهد.

خود همین اظهار نظر البته به وضوح نشان می‌دهد «گاندو» بیش از آنکه سریال به معنی هنری کلمه بوده باشد، سناریویی بوده که رسانه رسمی صدا و سیما) بر علیه دولت روحانی طراحی کرده بود.

پنچ سال پیش محمود واعظی رئیس دفتر هفتمین رییس جمهوری ایران هم به این نکته اشاره کرد و ضمن اینکه این سریال را سناریوسازی سیاسی خواند، گفته بود:

«وقتی در سریالی مطالبی را مطرح می‌کنند که به گفته نویسنده آن ۸۰ درصد آن حاصل تخیل است، این سوال ایجاد می‌شود که چرا در ابتدا به مردم می‌گویند سریال بر اساس یک موضوع واقعی است و سپس طوری صحنه سازی می‌کنند که ذهن مردم را نسبت به موضوعات مختلف مشغول کنند؟»

او همچنین گفته بود: با وزارت خارجه‌ای که امروز در خط مقدم جبهه مقابله با دشمنان است در سریال گاندو برخورد بدی شده است. همچنین این اتفاق درباره وزارت اطلاعات کشور نیز افتاده است؛ در این سریال مطالب دروغ و تهمت بسیار زیاد است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ف م
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
توروخدا توروخدا دست اینارو رو کنید که این مردم بد بخت بدونن که به کیا رای دادن ممنون از شما
ناشناس
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
خط مقدم بودن ؟
حالت خوبه؟
ناشناس
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
صدا وسیمای ما ، ننگ ما ، ننگ ما
نظرات شما