صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 23
کد خبر: ۳۷۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

کاهش حکم زندان رضا شهابی

حکم زندان رضا شهابی بعد از نقض در دیوان عالی کشور در شعبه هم عرض کاهش یافت.

رویداد ۲۴| رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، پس از بازداشت در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ و بدنبال ماه‌ها بازجویی با پرونده سازی به پنج سال حبس به اتهام واهی اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و یک سال حبس و دو سال تبعید به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم شده بود. اما در روز‌های اخیر با نقض رای در دیوان عالی کشور حکم زندانش در شعبه ۲۱ هم عرض به سه سال و شش ماه کاهش یافت.

همچنین، روز گذشته، یکم مرداد، شهابی برای مشاوره ارولوژی و همجنین نظریه پزشک متخصص به نتیجه ازمایش خون و سونوگرافی از لگن به بیمارستان رسول اکرم اعزام شد. دکتر میر بعد از معاینه و رویت نتیجه آزمایشات و سونوگرافی نظر خودش را بر برگه مخصوص پزشک قانونی نوشت و از طریق دبیرخانه بیمارستان به بهداری زندان اوین ارسال کرد. بعد از انتقال مجدد شهابی به زندان و ملاقات او با دکتر موحدی، نتیحه‌ی اعزام به بیمارستان توضیح داده شد و دکتر موحدی اعلام کردند که پرونده پزشکی شهابی را در یکی دو روز آینده جمع آوری نموده و برای اعلام نتیجه‌ی نهایی به کمیسیون پزشک قانونی ارسال می‌کنند.

با گذشت ۲۷ ماه از زندان رضا شهابی و با وجود درد شدید در گردن و کمر که به تشخیص پزشک از هر دو ناحیه کاندید جراحی می‌یاشد، تاکنون حتی یک روز مرخصی به ایشان داده نشده و با آزادی مشروط و مرخصی این کارگر زندانی نیز مخالفت شده است.

نظرات شما