صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 28
کد خبر: ۳۷۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳

منشاء گرمای هوا در ایران | تزریق گازهای گلخانه‌ای دردسرساز شد

بنا به گفته سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور منشاء گرمای این روزها، گاز‌های گلخانه‌ای است که باعث شده در جهان تغییرات اقلیمی را شاهد باشیم.

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: حسین ظفری با اشاره به گرمای این روز‌های هوا گفت: اتفاقی که در فضای جهانی در حال رخ دادن است؛ تغییر اقلیم است که بیشتر به خاطر گاز‌های گلخانه‌ای رخ می‌دهد. این گاز‌ها بیشتر توسط کشور‌های پیشرفته که از نفت، گاز و زغال سنگ زیادی استفاده می‌کنند؛ تولید می‌شوند و در نتیجه حجم زیادی از این گاز‌ها وارد جو زمین می‌شود.

وی افزود: متاسفانه این کشور‌ها خودشان را دوست دار محیط زیست معرفی می‌کنند، اما در عمل شاهد هستیم که به محیط زیست آسیب می‌زنند و اقدامات آن‌ها باعث می‌شود در تابستان‌ها شاهد گرمای شدید و در بهار شاهد بارش‌های سیل آسا باشیم، اما شاهد زمستان‌های خشک باشیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: آمریکا یکی از این کشور‌هایی است که حجم بسیار زیادی از این گاز‌های گلخانه‌ای را به جهان تزریق می‌کند و باعث می‌شود کشور‌هایی مثل ما عوارض آن را تجریه کنیم.


بیشتر بخوانید: ساعات اوج غلظت آلاینده ازن در تهران اعلام شد


ظفری گفت: از هفته گذشته، موج سنگینی از گرما را در غرب آسیا شاهد هستیم که منشا آن همان تغییرات اقلیمی ناشی از تولید گاز‌های گلخانه‌ای است. این مسئله باعث شد عده زیادی از مردم، برق سنگینی را مصرف کنند تا از گرما در امان بمانند و در واقع در مصرف برق رکورد‌هایی ثبت شد.

لازم به ذکر است که بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز، روز بسیار گرمی خواهد بود.

نظرات شما