صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 30
کد خبر: ۳۷۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳

گزارش لحظه به لحظه چهارمین روز از رقابت‌های المپیک پاریس | ژاپن در صدر جدول مدال قرار دارد

روز چهارم بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی آغاز شده که ژاپن همچنان صدر جدول مدال‌ها را در اختیار دارد.

خبر ورزشی نوشت: با اینکه حواشی افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ آنقدر زیاد و گسترده بود که هنوز هم میزبانی فرانسوی‌ها را تحت تاثیر قرار داده، اما المپیک به روز‌های داغ خود نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. به‌ویژه برای ایرانی‌ها که منتظر روی کار آمدن ستاره‌های کشتی و تکواندو هستند.

در روز چهارم بازی‌های المپیک محمد بیرانوند در تیراندازی به کار خود در مرحله مقدماتی ادامه می‌دهد تا جایگاه نهایی‌اش مشخص شود، فاطمه مجلل در قایقرانی برای رسیدن به فینال تلاش می‌کند و سامیار عبدلی تنها شناگر ایرانی هم در ۱۰۰ متر آزاد برای رسیدن به مراحل بالاتر به آب می‌زند.

در جدول مدال‌ها هم ژاپنی‌ها در پایان روز سوم با ۶ طلا در صدر قرار گرفتند و برخلاف عملکرد خوب آسیایی‌ها، آمریکا و البته بریتانیا از صدر دور شده‌اند و فعلا عملکردی دور از انتظار داشتند.

در ادامه لحظه به لحظه با اخبار و حواشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس همراه ما باشید:


در ادامه مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۲۴، تیم‌های اسپانیا و یونان که هر دو در بازی اول خود شکست خوردند، مقابل هم قرار گرفتن که این بازی با پیروزی لاروخا همراه بود. یانیس آنته‌توکومپو ستاره یونانی در این بازی ۲۷ امتیاز کسب کرد، اما نتوانست مانع از شکست تیمش شود!


فاطمه مجلل در ادامه رقابت خود فردا چهارشنبه ۱۰ مرداد در مسابقه نیمه‌نهایی C و D رقابت خواهد کرد.


محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو که به‌عنوان ناظر رقابت‌های واترپلو در پاریس حضور دارد، امشب (نهم مرداد) بر دیدار دو تیم آمریکا و رومانی نظارت می‌کند.
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۸

تمرین علی لبیب با وینوکوروف دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن و سرمربی فعلی تیم ملی قزاقستان در مسیر مسابقه استقامت جاده المپیک پاریس.

عبدلی در گروه ۵ با رقبایی از دومنیکن، ارمنستان، لبنان، باربادوس، باهاماس، تایلند و هنگ‌کنگ به آب زد و در پایان با زمان ۵۰.۶۳ در رتبه چهارم گروه خود قرار گرفت. در این گروه نمایندگان باهاماس، لبنان و باربادوس اول و سوم شدند. در شنای کرال ۱۰۰ متر ۷۹ شناگر در ۱۰ گروه حضور دارند که ۱۶ نفر برتر به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند و به همین خاطر عبدلی شانس کمی برای صعود به دور بعدی خواهد داشت.

سامیار عبدلی نماینده شنا ایران در ۱۰۰ متر کرال رتبه چهارم گروه خود را به‌دست آورد و برای صعود باید منتظر نتایج سایر گروه‌ها بماند.

هدایت حیدروف جودوکار آذربایجانی در دیدار پایانی موفق شد رقیب فرانسوی خود را شکست دهد و به مدال طلا دست یابد. حیدروف نه تنها اولین مدال بازی‌های پاریس را برای آذربایجان به ارمغان آورد، بلکه بعد از هشت سال کشورش را در این رقابت‌ها به طلا رساند.

محمد بیرانوند در راند چهارم امتیاز ۲۲ را ثبت کرد. وی در مجموع چهار راند با ۹۲ امتیاز در رده بیست و نهم قرار دارد.

محمد بیرانوند، پدیده ۱۵ ساله تیراندازی ایران در تلاش است تا در راند‌های چهارم و پنجم مقدماتی جایگاه خود را به بهبود بخشیده و خودش را به فینال برساند.

مسابقه سه‌گانه (تری اتلون)، که برای امروز برنامه‌ریزی شده بود، طبق پیش‌بینی‌ها به تعویق افتاد. تعویق برگزاری تری اتلون به این دلیل عنوان شده است: کم بودن کیفیت آب رودخانه سِن برای ورزش شنا.

اولگا خرلان از اوکراین با کسب مدال برنز در رشته شمشیربازی، این کشور را هم بعد از سه روز وارد جدول رده‌بندی مدال‌ها کرد.

تصویری که بعد از ناکامی فاطمه مجلل در راهیابی به نیمه‌نهایی از ناراحتی شدید او روی قایق ثبت شده و نشان می‌دهد که این ورزشکار از نتیجه کسب شده راضی نیست.

سابقات والیبال ساحلی به‌خاطر لوکشین برگزاری‌اش که زیر برج ایفل قرار دارد، بسیار پرطرفدار شده است. این عکس فوق‌العاده از بازیکن تیم استرالیا در دیدار با لهستان ثبت شده است.

مسابقات گلف هم مثل همیشه مورد توجه و پرطرفدار است. این تصویر از شین لوری از تیم ایرلند در حین یک دور تمرینی قبل از بازی به ثبت رسیده است.

تجهیزات قابل توجه ورزشکاران تیراندازی در این عکس پیداست. مانو باکر هندی در رقابت مدال برنز تیمی مختلط تیراندازی ۱۰ متر با تپانچه بادی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت می‌کند.

تیم ملی والیبال ایتالیا در دومین دیدار خود در المپیک ۲۰۲۴ با نتیجه ۳ بر صفر برابر مصر به پیروزی رسید.


صحنه‌ای جالب از مسابقات قایقرانی المپیک ۲۰۲۴ پاریس و داورانی که به صورت درازکش فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

در غیاب روسیه، یکی از مدعیان بزرگ و همیشگی رقابت‌های المپیک، غیبت آمریکا در میان پنج تیم برتر مسابقات در سه روز نخست سوال برانگیز است. اگرچه آن‌ها امروز این شانس را دارند تا معادلات را به سود خود تغییر بدهند.

در عین حال مسابقات امروز در رشته‌های هندبال، روئینگ، تنیس روی میز، سوارکاری، شمشیربازی، ژیمناستیک، بسکتبال سه نفره، والیبال ساحلی، جودو، واترپولو، بوکس، راگبی، هاکی، دوچرخه سواری و... دنبال خواهد شد و به نظر می‌رسد جدول مدال‌های المپیک هم دچار تغییراتی بشود. نکته مهم جدول پایانی شب گذشته، پیشروی فرانسه میزبان به رده دوم جدول بود. آن‌ها تنها یک طلا با ژاپن فاصله داشتند تا در صدر جدول مدال‌ها قرار بگیرند.

منبع: ورزش سه
نظرات شما