صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 04
کد خبر: ۳۷۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

واکنش نماینده حماس به اظهارات سعدالله زارعی: غیراخلاقی و مایه تعجب است

نماینده حماس در ایران به سخنان عضو سابق سپاه درباره نقطه ضعف امنیتی تیم هنیه اعتراض کرد.

رویداد ۲۴ | پس از آنکه سعدالله زارعی، از اعضای پیشین سپاه و کارشناس صداوسیما کشته‌شدن هنیه را به نقطه ضعف‌های امنیتی تیم او مرتبط کرد، خالد قدومی، نماینده حماس در ایران سخن او را «غیراخلاقی و مایه تعجب» خواند با اشاره به تحقیق تیم‌های فنی ایران خواستار «شتاب‌زده» برخورد نکردن شد.

سعدالله زارعی درباره جزئیات ترور اسماعیل هنیه در تهران گفته بود: «اسرائیل مدتی قبل هم گفته بود که در قطر یا ترکیه می‌توانیم هنیه را از بین ببریم و به دنبال ترور این مرد بزرگ بودند. اسرائیلی‌ها با توجه به وضعیت‌هایی که در اختیار خود این دو شهید بزرگوار بود، [توانستند]ردیابی بکنند و شناسایی بکنند و این فاجعه بزرگ را رقم بزنند و از این جهت یک خسارتی به فلسطین و جبهه مقاومت وارد شد.»

زارعی تاکید کرد: «وقتی چنین صحنه‌ای و فاجعه‌ای رخ می‌دهد، بازار شایعه‌سازی داغ می‌شود کسانی که هیچ اطلاعی ندارند که اصلاً صحنه عملیات چه بوده است شروع می‌کنند به مشابهت سازی‌ها و دروغ‌سازی‌ها که وجود خارجی ندارد. در این صحنه یک حمله موشکی صورت گرفته و این حمله موشکی با سوار شدن روی نقطه ضعف‌های امنیتی طعمه این عملیات صورت گرفته است و فاجعه این چنینی رخ داده است. این اتفاق را نمی‌شود به دستگاه امتحان پس داده پر ابهت امنیتی ایران ربط داد و ما در صحنه‌های مختلف اقتدار نیرو‌های امنیتی و دفاعی ایران را دیده‌ایم.»

دومی در گفت‌وگو با مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این نوع اظهانظرها را «غیر علمی، غیر اخلاقی و مایه تعجب» دانست و تاکید کرد که نظر تحلیلی تیم‌های فنی و امنیتی جمهوری اسلامی، «بر خلاف چیزی است که برخی کارشناسان در تلویزیون ایران مطرح کرده‌اند».

او افزود: «این اظهارات شتاب‌زده به معنای رفع مسئولیت تفسیر خواهد شد، درحالی که وقوع چنین اتفاقی در ایران، امنیت ملی، تمامیت ارضی و حیثیت و اعتبار ایران را نیز زیر سوال برده است.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
حالا داره از دستگاه امنیتی ایران تعریف می کنه یا می کوبه؟
ناشناس
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
این یابو زارعی بی سواد - آدم نیست . ببخشید
نظرات شما