صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 04
کد خبر: ۳۷۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

بیانیه حماس درباره انتخاب جانشین اسماعیل هنیه

حماس بیانیه‌ای درباره انتخاب جانشین «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این گروه صادر کرد.

رویداد۲۴ | «حماس» با صدور یک بیانیه‌ اعلام کرد که روند مشورت‌ها برای انتخاب رئیس جدید جنبش به‌عنوان جانشین «اسماعیل هنیه» آغاز شده است. 

«حماس» اعلام کرد نهادهای اجرایی و شورای مشورتی آن، روند مشورت‌ها برای انتخاب رئیس جدید جنبش به‌عنوان جانشین «اسماعیل هنیه» را آغاز کرده‌اند و پس از پایان رایزنی‌ها، رئیس جدید دفتر سیاسی اعلام خواهد شد.

به گزارش بامداد یکشنبه «۱۴ مرداد ۱۴۰۳»، خبرگزاری «شهاب» فلسطین، در بیانیه حماس آمده است: «از ساعات اولیه ترور جنایتکارانه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تهران، دفتر سیاسی و شورای مشورتی آن نشست‌هایی فوری را در فضایی برادرانه برگزار کرد و پس از بحث‌های عمیق این مسائل مورد توافق قرار گرفت:

۱ ـ تاکید بر اینکه رهبر و برادر «اسماعیل هنیه» تنها شهید این جنبش نیست، بلکه او فقید و شهید ملت فلسطین، امت اسلامی و عربی و همه آزادگان جهان است و شاید این تعامل و همبستگی گسترده در سراسر جهان دلیل روشنی بر آن باشد.

۲ ـ ترور برادر مجاهد «اسماعیل هنیه» تنها بر قدرت و عزم جنبش حماس و مقاومت فلسطین بر ادامه راه و رویکرد او می‌افزاید و خون پاک او، آتش مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد.

۳- جنبش حماس به نهادگرایی بالا و مشورتی بودن قاطع متمایز است که واقعیت‌ها و رخداد‌های دهه‌های گذشته که شاهد شهادت شماری از رهبران این جنبش بوده آن را منعکس می‌کند، چرا که این جنبش به سرعت جایگزین‌هایی را برای آنها طبق مقررات و قوانین داخلی جنبش انتخاب کرد و اکنون با شهادت رهبر «ابوالعبد» رهبران حماس رایزنی و مشورت‌های گسترده‌ای در نهاد‌های رهبری و شورایی برای انتخاب رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش آغاز کرده‌اند.

۴- به ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی اطمینان می‌دهیم که نهاد‌های اجرایی جنبش و چارچوب‌های شورایی آن به کار خود ادامه می‌دهند و سازوکار‌های عملی و موثری برای ادامه راه مقاومت در سخت‌ترین شرایط ممکن دارند و این جنبش به محض تکمیل مشورت‌ها نتایج آن را اعلام خواهد کرد و تاکید می‌کنیم آنچه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در رابطه با ذکر اسامی مشخصی به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس به آن اشاره شده است، به هیچ وجه صحت ندارد.»

نظرات شما