صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 06
کد خبر: ۳۷۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

آخرین خبر از وضعیت پرونده شروین حاجی پور و محسن برهانی

سخنگوی قوه قضاییه درباره حکم شروین حاجی پور گفت: اگر نادم باشد و بخواهد از طریق اعاده دادرسی یا اختیارات رئیس قوه قضاییه اقدام کند، این فضا وجود دارد اگر درخواستی صورت نگیرد، حکم اجرا خواهد شد.

رویداد۲۴ | مرکز رسانه قوه قضائیه امروز در خبری اعلام کرد: پرونده محسن برهانی به‌دلیل کسوت روحانیت او در دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته و مراحل تجدیدنظر را هم در شعبه اول دادگاه تجدید نظر ویژه روحانیت طی کرده است.

دادگاه تجدید نظر، برهانی را در خصوص برخی از عناوین اتهامی تبرئه و نسبت به برخی دیگر مجرم شناخته است. او درخواست اعاده دادرسی داده که این درخواست پس از بررسی رد و رأی دادگاه تجدید نظر تأیید شده است.

در ادامه این خبر آمده است: دادگاه تجدید نظر پس از اعتراض شروین حاجی‌پور نسبت به رای دادگاه بدوی، این اعتراض را بررسی کرد و به‌دلیل اینکه مجازات‌های تکمیلی اشاره شده در رأی دادگاه بدوی را متناسب با حال متهم و جامعه تشخیص نداده، آن‌ها را لغو کرد و همچنین قرار تعلیق نیمی از مجازات حبس اشد او را نیز صادر کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه نیز در نشست خبری گفت: «شروین حاجی‌پور» برابر بررسی از دیوان عالی کشور تاکنون هیچ درخواستی از سوی وی یا وکلای او برای اعاده دادرسی ثبت و ضبط نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه گفت: اگر نادم باشد و بخواهد از طریق اعاده دادرسی یا اختیارات رئیس قوه قضاییه اقدام کند، این فضا وجود دارد اگر درخواستی صورت نگیرد، حکم اجرا خواهد شد.

نظرات شما