صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 14
کد خبر: ۳۷۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

درخواست رئیس جبهه اصلاحات از پزشکیان؛ دولت ملی تشکیل دهید نه دولت ائتلافی

آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات ایران گفت: دولت ائتلافی هیچ صاحبی ندارد و در شرایط فعلی هم شکل گیری آن نه تنها مشکلی از گره حکمرانی ما را حل نمی‌کند، بلکه موجی از ناامیدی را در جامعه و حامیان دولت چهاردهم نیز ایجاد خواهد کرد.

رویداد ۲۴ | آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات ایران که به دعوت فعالان ستاد انتخاباتى دکتر مسعود پزشکیان به جزیره کیش سفر کرده بود، در مراسم قدردانی از اعضاى این ستاد با تاکید بر وعده رئیس جمهور مبنى بر تحقق دولت وفاق ملی خواستار تشکیل دولت ملى و نه دولت ائتلافى شد.

رئیس جبهه اصلاحات ایران با اشاره به تفاوت میان دولت وفاق ملی با دولت ائتلافی گفت: دولت ائتلافی هیچ صاحبی ندارد و در شرایط فعلی هم شکل گیری آن نه تنها مشکلی از گره حکمرانی ما را حل نمی‌کند، بلکه موجی از ناامیدی را در جامعه و حامیان دولت چهاردهم نیز ایجاد خواهد کرد. حال آنکه دولت ملی، دولتی است که امکان حضور همه ایرانیان فارغ از تفاوت‌های ناشی از جنسیت، قومیت و مذهب را فراهم مى کند تا بتوانند در کارآمدی آن ایفای نقش کنند و این میسر نمی‌شود مگر آنکه به این ویژه گزینی‌ها خاتمه داده شود.

آذر منصورى دولت پزشکیان را یک فرصت مغتنم برای مجموعه حاکمیت دانست تا شکاف‌های بوجود آمده را ترمیم کند و در ادامه افزود: بنابراین باید اراده غالب در همه اجزاء حکمرانی همراهی و همکاری با این دولت باشد و نه سنگ اندازی! چرا که ایران امروز برای دور کردن تهدید‌های بیرونی و انسجام داخلی بیش از هر زمان نیازمند تحقق وفاق ملی است. البته این وفاق بیش از آنکه بین دو یا چند جریان سیاسی باشد، باید بین حاکمیت و جامعه ایران باشد.

رئیس جبهه اصلاحات ایران در بخش دیگرى از سخنان خود با بیان این که جزیره زیبای کیش از توسعه غیرمتوازن رنج می‌برد، گفت: مگر می‌شود اینجا یکی از قطب‌های تجاری کشور باشد، اما به لوازم توسعه انسانی و پایدار توجه نشود. حال آنکه باید به آموزش و پرورش و خدمات رفاهی این جزیره به ازای رشد اقتصادی که داشته توجه می‌شده ولى متاسفانه با آنچه من در این جزیره دیدم و شنیدم فاصله بسیار دارد.

آذر منصورى افزود: برخورد‌های سختگیرانه در مقوله فرهنگ و سبک زندگی در جزیره کیش نیز در تعارض با مختصات یک منطقه آزاد تجاری است و اگر قرار است گردشگری در این‌جزیره تداوم و توسعه داشته باشد، چرا به لوازم آن توجه نمی‌شود. بهبود حمل و نقل و توسعه فرهنگى و رفاهی این جزیره از ضرورت‌های توسعه گردشگری است.

لازم به توضیح است رییس جبهه اصلاحات ایران در این سفر با فعالان اصلاح طلب، فعالان مدنی و صنفی جزیره کیش و نیز امام جمعه اهل سنت دیدار و گفتگوهاى جداگانه انجام داد.

 

منبع: کانال تلگرامی آذر منصوری

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
اگرقراربودپزشکیان از وزیران ریسی در کابینه خود استفاده کند خوب ما طرفداران اصلاحات هم دارای نمی دادیم وبه حرف خاتمی گوش نمی دادیم وزیران ریسی اسلامی خطیب علی آبادی یعنی دولت دوم ریسی راپزشکیان اداره می کند بنابرین لازم است اصلاح طلبان سریعا تکلیف خودرا با طرفداران اصلاحات مشخص کنند وظریف باید بیاید جواب ماملت و طرفدارانش را بدهد که ظاهرا مهندسی شده ماطرفداران خاتمی را بازی دادن
Jam
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
به خدا اگه پزشکیان مفهوم دولت ائتلافی رو بدونه.
دقیقا پزشکیان داره دولت ائتلافی تشکیل میده.
بابا یکی بهش بگه تو برنده انتخاباتی نه جلیلی و تفکرات امام صادقیها.
اگه قرار باشه واسه بدست آوردن دل تندروها (همفکران رئیسی و احمدی نژاد و وحید جلیلی و...) تو وزارتخونه ها و پستهای کلیدی بکار بگماری که اونا قطعا سرِسال نشده زیرِ پات رو خالی میکنن
حاجی مراقب باش کله پا نشی.
نظرات شما