صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 15
کد خبر: ۳۸۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
هادی خانیکی:

سیمایی صراف منزلت دانشگاه را بالا می‌برد

هادی خانیکی معتقد است که دانشگاه های کشور نیازمند امنیت، آرامش و توسعه علمی است و سیمایی صراف گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت علوم، می‌تواند این امر را محقق کند.

رویداد۲۴ | هادی خانیکی کارشناس و از اساتید رشته ارتباطات، با اشاره به صلاحیت و ویژگی‌های سیمایی وزیر پیشنهادی وزارت علوم، می‌گوید: وزارت علوم به‌دلیل اهمیتی که دارد، با مشکلات و تنگنا‌های مزمن و پیچیده‌ای مواجه است. 

وی ادامه داد: به‌نظر من، مهم‌ترین مساله پیش‌روی وزارت علوم، پیشبرد امر توسعه علمی کشور است که یکی از ابعاد ضامن بقای ایران بعد از انقلاب به‌شمار می‌رود. 

خانیکی میگوید: مساله استقلال دانشگاه‌ها و آزادی‌های آکادمیک نیز از موضوعاتی است که می‌تواند ایران را به جایگاهی درخور برساند. علاوه بر این، پیوند‌های علمی و ارتباطات جهانی در حوزه علم از اولویت برخوردار هستند. دانشگاه‌های ما نیازمند امنیت و آرامش هستند و تامین امنیت و آرامش دانشگاه‌ها می‌تواند به پیشرفت و توسعه علمی ما کمک کند.

او با بیان این نکته که در سال‌های اخیر، استادان و دانشجویان در این زمینه با مشکلاتی مواجه بودند و برخورد‌های نامناسبی با آن‌ها صورت گرفته، گفت: دکتر سیمایی صراف حقوق‌دان برجسته‌ای است و رویکرد دکتر پزشکیان در این زمینه، قابل‌تحسین است. در سال‌های اولیه پس از پیروزی انقلاب، دکتر حبیبی و دکتر علی شریعتمداری از فارغ‌التحصیلان حوزه علوم انسانی بودند که تصدی این وزارتخانه را برعهده داشتند و اکنون پس از سال‌ها، ما شاهد آن هستیم که باز هم یکی از فارغ‌التحصیلان این حوزه، به‌عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم به مجلس پیشنهاد شده است. 

وی ادامه داد: از سوی دیگر، تجربه دکتر سیمایی صراف در جایگاه معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت علوم و همچنین دبیری هیأت دولت، سبب شده است که از یک‌سو نسبت به محدودیت‌های حقوقی برای اساتید و دانشجویان از اشراف لازم برخوردار باشد و از سوی دیگر، درصدد جلوگیری از تنزل جایگاه حقوقی وزارت علوم بربیاید.

خانیکی می‎گوید: وزارت علوم باید بالاترین مرجعیت پژوهشی، علمی و دانشگاهی را در کشور داشته باشد و فکر می‌کنم دکتر سیمایی صراف بتواند در جهت بالا بردن منزلت دانشگاه ایفای‌نقش کند. ویژگی‌های اخلاقی، فروتنی، تواضع، قدرت ارتباطی و تعامل دکتر سیمایی صراف بسیار بارز هستند و برجستگی‌های آکادمیک، اشراف و برخورداری از منزلت علمی در کنار تحصیلات حوزوی، به تعامل بهتر ایشان با مجموعه‌های علمی کشور کمک خواهد کرد.

نظرات شما