صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 18
کد خبر: ۳۸۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

تحلیل فعال اصولگرا از وضعیت لب‌مرزی دولت | ۶ وزیر در معرض خطر عدم اعتماد!

علی قلهکی، فعال رسانه‌ای اصولگرا در صفحه توییتر خود به تحلیل وضعیت گزینه‌های پیشنهادی دولت پرداخته و وضعیت آنان را لب مرزی خوانده است.

رویداد ۲۴ | علی قلهکی شب گذشته و با توجه به ۲ جلسه نخست بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس نوشت: به ترتیب افرادِ زیر در معرضِ خطرِ عدم رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی هستند:

▪️۱. محمد اتابک؛ وزارت صمت
▪️۲. احمد میدری؛ وزارت کار
▪️۳. محسن پاک نژاد؛ وزارت نفت
▪️۴. محمدرضا ظفرقندی؛ وزارت بهداشت
▪️۵. محمدرضا صالحی امیری؛ وزارت میراث
▪️۶. فرزانه صادق مالواجرد؛ وزارت راه

درباره این اسامی نکات زیر گفتنی‌ست؛

۱. "محمد اتابک" و تیم‌ش طی چند روز گذشته ضعیف عمل کرده و به راس جدولِ وزرایِ پیشنهادیِ در معرضِ عدمِ رای اعتماد، سقوط کرده است.

۲. برخی انتقادات به عملکرد "احمد میدری" سیاسی نیست لزوما؛ وجهِ اقتصادی و اجتماعی آن پررنگ است، بدین صورت که برخی نمایندگان طبیعتا به سیت‌های مدیریتی زیر مجموعه وزارت رفاه چشم دوختند و توقع دارند و میدری هم محکم ایستاده و صرفا سعی می‌کند با "عباد" وارد بازی شود. برخی دیگر هم انتقاداتشان به میدری فنی بوده و بر روی توان "مدیریتی _ اجرایی" وی دست گذاشتند و آن را شدیدا ضعیف میدانند. تلاش‌هایِ حامیانِ مدیری این است که در بین سه_چهار گزینه اولِ افتادن نباشد.

۳. "محسن پاک نژاد" با تغییرات اساسی در تیم و سیاست‌های ش توانسته فضا را به نفع خودش مثبت کند و از رتبه یک افتادن به رتبه سه بیاید. یکی از دستگاه‌هایِ مهم هم از امروز به نفعِ وی فعال شده و وارد میدان شده است.

۴. ظفرقندی علی رغم تلاش‌های گسترده حقیقی و رسانه‌ای و حمایت‌های کم‌نظیرِ وزرای بهداشت سابق و اسبق، کماکان در معرض افتادن است، ولی در رتبه‌های پایین‌تر.

۵. شنیده شده در جلسه‌ای بالادستی تلاش‌های ویژه برای تزلزل "صالحی امیری" انجام شده است. محتوای دیدار قالیباف با پزشکیان قبل از شروع جلسه علنیِ مجلس به ما کمک می‌کند که ببینیم چه خبر شده است!

۶. "فرزانه صادق مالواجرد" علی رغم نطق محکمِ یکی از نماینده‌های خانم مجلس در حمایت از وی، ولی کماکان مخالفان جدی داشته، ولی شانس خوبی نیز برای حفظ خود دارد.

پی نوشت‌های ‎#مهم:
۱. جلسه امروز قالیباف و پزشکیان پیش از شروع جلسه‌ی علنی مجلس، نکات مهمی دارد و آرایش جدولِ سقوط کننده‌ها و ماندگان در کابینه را نه ۱۰۰ درصد، ولی تا ۹۰ مشخص می‌کند.
۲. علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، عباس عراقچی، وزیر خارجه و عزیر نصیرزاده، وزیر دفاع جز وزرای با رای بالا هستند.
۳. علی رغم مفروض‌دانستن رایِ بالای وزرایی که رهبر انقلاب در انتخاب آن‌ها بر اساس قانون نقش مستقیم دارند، خطیب وزیر اطلاعات و اسکندر مومنی، وزیر کشور شاید جز رتبه‌های یک رای آوری نباشد. این مجلس حداقل ۸۰ حامیِ سرسختِ دولتی دارد که بنظر چالشِ سطحیِ خطیب و مومنی خواهند شد.

نظرات شما