جهانگیر اسدی با اشاره به مهلتی که به مشترکان سیم کارتهای بدون هویت و دارای نقص اطلاعات داده شد تا برای رفع مشکل ثبت هویتشان اقدام کنند، اظهار داشت: براساس مصوبه تنظیم مقررات و الزام شورای عالی فضای مجازی، این مشترکان تا اول دی ماه فرصت داشتند که نسبت به رفع مغایرت پرونده مالکیت سیم کارتهای خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: براساس تصمیم مجدد وزیر ارتباطات، باردیگر مهلت مجددی به این مشترکان داده شد و مقرر شد از نهم دی ماه قطع یکطرفه سیم کارتها آغاز شود.
اسدی با اشاره به اینکه حدود ۵ میلیون سیم کارت دارای نقص اطلاعات پرونده است افزود: با وجودی که اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به ترتیب با ارسال ۲۰ میلیون و ۱۰ میلیون پیامک اطلاع رسانی به این مشترکان، نسبت به قطع ارتباط این سیم کارتها اطلاع رسانی کرده اند، قطع یکطرفه این سیم کارتها از امروز آغاز شده است.
سخنگوی رگولاتوری گفت: با وجود حجم سیم کارتهای دارای نقص اطلاعات، روزانه بالغ بر ۴۰۰ هزار سیم کارت از سوی هر یک از اپراتورهای موبایل به صورت یکطرفه قطع ارتباط می شود تا مالکان این سیم کارتها برای تکمیل پرونده خود اقدام کنند.
وی تاکید کرد: در فاصله اعلام شده برای تکمیل مشخصات مالکیت این سیم کارتها، بسیاری از مشترکان برای رفع مشکل مراجعه کرده اند و امید می رود با اطلاع رسانی های بیشتر و قطع یکطرفه سیم کارتها، سایر مشترکان نیز برای رفع مغایرت هویتشان اقدام کنند.
اسدی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای طرح ساماندهی سیم کارتهای بدون هویت و دارای نقص اطلاعات مالکیت که از ۲ سال پیش آغاز شده، اجرایی می شود، تصریح کرد: بسیاری از این سیم کارتها بدون هویت نیستند و تنها دارای نقص اطلاعات هستند.
وی در مورد زمان قطع دوطرفه ارتباط این مشترکان تاکید کرد: در مورد زمان قطع ارتباط کامل این سیم کارتها، هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید در این خصوص تصمیم بگیرد.
سخنگوی رگولاتوری درباره امکان تخلیه و مصادره خطوطی که به صورت کامل قطع ارتباط می شوند نیز گفت: فعلا در این مرحله تلاش براین است که مشترکان نسبت به رفع مغایرت پرونده هایشان اقدام کنند. اما به هر ترتیب، ضوابط مربوط به تخلیه و مصادره خطوط تلفن همراه مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید باشد.
اپراتورهای ارتباطی به تفکیک ترافیک اینترنت داخل و خارج ملزم شدند
در
راستای تکمیل شبکه ملی اطلاعات، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت در
کشور به تفکیک ترافیک داخل و بینالملل، ملزم شدند که این مصوبه باعث اعمال
تعرفه متفاوت اینترنت داخلی و خارجی می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، این الزام مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اخذ شده است و اپراتورهای ارتباطی برای تفکیک حجم ترافیک داخلی و بینالملل تا پایان دی ماه فرصت دارند.
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در راستای تحقق الزامات مصوب شبکه ملی اطلاعات، در مصوبهای به منظور اعمال تعرفه متفاوت برای ترافیک داخلی و بینالملل، تمامی اپراتورهای ارائهدهنده خدمات دسترسی شامل دارندگان پروانه حوزه ثابت و همراه را موظف کرد تا پایان دی ماه امکان تفکیک ترافیک داخل از بینالملل را برای همه کاربران ایجاد کنند تا امکان اعمال تعرفه متفاوت فراهم شود.
براساس این مصوبه ترافیک داخل به معنای هرنوع ترافیک ارتباطی با میزبانی داخلی است.
همچنین در مصوبه ۲۴۸ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات ایران با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت باید شرایطی را فراهم کنند تا ترافیک داخلی شرکت مخابرات به صورت جدا از ترافیک بینالملل این شرکت در دسترس سایر اپراتورها قرار گیرد.