صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 02
کد خبر: ۳۸۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳

راز قوی‌ترین مرد جهان کشف شد

قدرت قوی‌ترین مرد جهان نه از حجم عضلات بلکه از سه‌ عضله بلند و باریک پایش ناشی می‌شود.

رویداد24| وقتی به مردی قدرتمند و قهرمان ددلیفت (لیفت مرده) در سطح جهان مانند ادی هال فکر می‌کنیم، تصور می‌کنیم که قدرت فوق‌بشری‌اش از عضلات حجیمش ناشی می‌شود.

اما دانشمندان دریافته‌اند که راز قدرت هرکول‌مانند هال ممکن است در مجموعه‌ سه عضله بلند و نازک پایش نهفته باشد. این عضلات سه‌گانه که در مجموع با نام عضلات «طناب‌های نگهدارنده» شناخته می‌شوند، با هم کار می‌کنند تا لگن و ران را تثبیت کنند، مانند طناب‌های نگهدارنده‌ای که برای محکم کردن چادر استفاده می‌شوند.

به گفته پژوهشگران، این عضلات‌ــ موسوم به سارتوریوس، گراسیلیس و سمی‌تندینوسوس‌ــ در ادی هال ۱۴۰ تا ۲۰۲ درصد بزرگ‌تر از مردانی است که تمرین‌های قدرتی انجام نمی‌دهند.

جاناتان فولند، استاد عملکرد عصبی‌عضلانی در دانشکده ورزش، تمرین و علوم سلامت در دانشگاه لافبرو، گفت: «انتظار دارید فردی فوق‌العاده قدرتمند، مانند ادی هال، عضلات بسیار بزرگی داشته باشد‌ــ و این را تا حدودی می‌توانید با نگاهی به او تشخیص دهید.

«ما انتظار داشتیم که عضلات بزرگ دخیل در کشش زانو و مفصل ران بیشترین رشد و تکامل را نشان دهند.

«در حالی که این عضلات بی‌تردید به‌خوبی رشد و تکامل یافته بودند، از دیدن اینکه بیشترین رشد و تکامل عضلانی در عضلات بلند و نازک طناب‌های نگهدارنده رخ داده بود گفت‌زده شدیم.

«این عضلات از لحاظ علمی بسیار کم مورد توجه قرار گرفته‌اند، بنابراین واقعا نمی‌دانیم تا چه اندازه در انجام وظایف متفاوت اهمیت دارند.

منبع: ایندیپندنت فارسی 

نظرات شما