صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 10
کد خبر: ۳۸۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳

بهترین ارز‌های دیجیتال برای تراکنش روزمره

حالا که ارز‌های دیجیتال به بخشی جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده‌اند پیدا کردن بهترین ارز‌های دیجیتال برای تراکنش‌های روزمره نیز بسیار مهم است.

رویداد ۲۴| ارزهایی که تراکنش‌های سریعی داشته باشند و انتقال آن‌ها مقرون به صرفه باشد تا کار ما را برای انتقال بین صرافی و ولت و به طور کلی تراکنش ساده کنند. اما این ارزها را چطور پیدا کنیم و از میان هزاران ارز دیجیتال موجود کدام‌ها را می‌توان برای تراکنش‌های روزمره برگزید؟

ارزهایی که مناسب تراکنش‌های روزانه هستند چه ویژگی‌هایی دارند؟

این روزها نام ارزهای دیجیتال بسیار زیادی را می‌شنویم. مخصوصا ارزهای حوزه پرداخت که توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده‌اند. اما آیا همه آن‌ها مناسب تراکنش‌های روانه هستند؟ قطعا خیر. از این رو باید به دنبال ارزهای دیجیتالی باشیم که برای تراکنش روزانه مناسب باشند و سود خوبی بدهند. چرا که خیلی از معامله‌گران استراتژی‌های کوتاه‌مدت و روزانه را در دستور کار خود قرار داده‌اند. به طور مثال خرید ارز سولانا از صرافی ایرانیکارت و استفاده از آن در پلتفرم‌های معامله‌گری، یک انتخاب هوشمندانه برای ترید کوتاه‌مدت و استراتژی‌های اسکلپ به شمار می‌آید. ارزهایی که مناسب تراکنش‌های روزانه هستند ویژگی‌های زیر را دارند:

نوسان

بهترین ارزهای دیجیتال برای تراکنش‌های روزمره نوسان قابل قبولی دارند. یعنی نوسان آن‌ها به حدی است که می‌توان از تعداد ترید کم در یک روز هم، سود خوبی به دست آورد. برخی از ارزهای دیجیتال نوسان خیلی کمی دارند یا نوسان آن‌ها به صورت بلندمدت است. این ارزها برای تراکنش‌های روزانه مناسب نیستند. پس در اولین قدم به مؤلفه نوسان توجه داشته باشید.

میزان حجم معاملات

میزان حجم معاملات هم در تعیین یک ارز دیجیتال برای ترید روزانه بسیار مهم است. وقتی رمزارزی دارای حجم معاملات قابل توجه است، یعنی خریداران و فروشندگان زیادی در حال ترید روی آن هستند و همین موضوع می‌تواند فرصت خوبی برای کسب سود از معاملات باشد.

ارزش کلی بازار

هر چه یک ارز دیجیتال بازار باارزش‌تری داشته باشد، می‌توان با خیال راحت به فکر کسب سود در آن بود. واضح است که هر چه ارزش کلی بازار کم باشد، احتمال ریزش ناگهانی و ضرر هم بالا می‌رود. به طور مثال میم کوین‌ها اکثرا این گونه هستند. یعنی احتمال ریزش قیمتی برای آن‌ها بالاست. پس به مؤلفه ارزش کلی بازار هم توجه کنید.

شاخص نقدینگی

توجه به شاخص نقدینگی هم برای انتخاب ارزهای دیجیتال به منظور ترید روزانه ضروری است. واضح است که هر چه نقدینگی بالاتر باشد، امکان خرید و فروش ارز دیجیتال توسط معامله گران بیشتر می‌شود و معاملات بیشتری در سامانه باز خواهد شد. به همین دلیل فرصت‌های بیشتری برای کسب سود در این فضا به دست خواهد آمد.

به جز این۴ شاخص بسیار مهم، توجه به پارامترهایی مانند میزان ارز موجود در بازار و دسترسی کاربران به یک صرافی برای تبدیل ارز هم می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

معرفی ۵ ارز مهم که برای تراکنش روزانه مناسب هستند

با توجه به شاخص‌هایی که مطرح شد می‌توان رمزارزهای متعددی را نام برد که جزو بهترین ارزهای دیجیتال برای تراکنش‌های روزمره به شمار می‌آیند. اما در اینجا فقط به ۵ تا از سودده‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

سولانا

پلتفرم سولانا نه‌تنها می‌تواند تعداد قابل توجهی تراکنش را در هر ثانیه تائید کند، بلکه کارمزد بسیار پایینی دارد. همین موضوع سبب می‌شود تا ارز بومی آن برای تراکنش‌های روزانه یک گزینه ایده آل باشد. سولانا به طور گسترده به‌عنوان یک بلاک چین امن مورد استفاده قرار می‌گیرد و رقیبی جدی برای اتریوم است. ارزش و نوسانات آن هم به‌گونه‌ای است که می‌تواند جزو بهترین ارزهای دیجیتال برای تراکنش‌های روزمره محسوب شود.

بیت کوین

بیت کوین در همه شاخص‌هایی که در بخش قبلی از آن‌ها نام بردیم در جایگاه اول قرار دارد. در چند ماه گذشته نیز نوسانات آن به قدری جذاب بوده که حتی برای استراتژی‌های کوتاه‌مدت هم مناسب شده است. تعداد معامله‌گران روی این ارز دیجیتال بسیار زیاد است و به طور گسترده در دسترس معامله گران برای خرید یا فروش قرار دارد. از این رو می‌توان برای تریدهای کوتاه‌مدت هم روی بیت کوین حساب ویژه‌ای باز کرد.

بیت کوین کش

بیت کوین کش آلت کوینی است که با هدف افزایش سایز بلاک بیت کوین و حل مشکل مقیاس‌پذیری این ارز دیجیتال ایجاد شد. پلتفرم بیت کوین کش دارای هزینه‌های تراکنش کمتر و انتقال سریع‌تر است و همین موضوع آن را محبوب کرده است. نوسانات آن هم به شکلی است که می‌توان با استراتژی اسکلپ از آن سود کرد.

لایت کوین

دلیل انتخاب لایت کوین در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای تراکنش‌های روزمره اکوسیستم آن است. تائید تراکنش‌ها و تولید بلاک در این پلتفرم با سرعت بسیار مناسبی اتفاق می‌افتد و همین موضوع آن را برای معامله گران جذاب کرده است. نوسانات این ارز دیجیتال هم معمولا بالاست. از این رو برای استراتژی‌های کوتاه‌مدت هم جذاب است. لازم به ذکر است که رویداد هاوینگ این ارز دیجیتال هم در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود که نوسانات آن را افزایش خواهد داد.

تون کوین

تون کوین (که ارز بومی شبکه تون TON است) هم یک انتخاب جذاب برای استراتژی‌های کوتاه‌مدت به شمار می‌آید. با توجه به افزایش ایردراپ های تلگرامی و استفاده این پیام‌رسان از شبکه بلاک چینی تون ، هم تعداد کاربران و حجم بازار آن افزایش یافته و هم نوسانات قابل توجهی در قیمت تون کوین شاهد هستیم که می‌تواند برای معامله فرصت‌های بسیار خوبی را نصیب تریدرها کند.

نتیجه‌گیری

آنچه در این مقاله به آن اشاره داشتیم بهترین ارزهای دیجیتال برای تراکنش‌های روزمره با توجه به پارامترهایی مانند نوسانات روزانه، حجم بازار، ارزش مارکت و .. هستند. در واقع این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا ارزهای دیجیتال ذکر شده را به‌عنوان ارزهایی در نظر بگیریم که برای استراتژی‌های کوتاه‌مدت هم مناسب هستند. هرچند می‌توانید آن‌ها را هولد کرده و دیدگاه بلندمدت به آن‌ها داشته باشید. قطعا ارزهای دیجیتال دیگری هم هستند که می توان از آنها به عنوان بهترین ارزهای دیجیتال برای تراکنش‌های روزمره نام برد. اما به همین تعداد اکتفا می‌کنیم. با این حال بهتر است در استراتژی‌های اسکلپ و روزانه یک سبد ارز دیجیتال داشته باشید تا بتوانید از برآیند معاملات خود سود کنید.

نظرات شما