صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 13
کد خبر: ۳۸۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران : گرفتن ۱۰ یورو از مسافران در فرودگاه، اخاذی است | دست در جیب مردم می‌برند

دریافت ۱۰ یورو از مسافران پروازهای خارجی با اعتراض انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران مواجه شد. این اقدام قبلا به تصویب مجلس رسیده بود و دلیل آن این گونه اعلام شده است: توسعه و نگهداری فرودگاه‌های کشور . پروازهای زیارتی از این قانون مستثنی شده اند.

رویداد24| متن قانون اینگونه است:  "به منظور تأمین منابع مالی اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ارتقای خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌های بین المللی، از مسافران پروازهای خارجی معادل ده (۱۰) یورو به ازای هر مسافر به نرخ ای‌تی‌اس(ets) که به صورت جداگانه در بلیت درج و از مسافرین أخذ می‌شود، دریافت و به حساب مربوط در خزانه داری کل واریز نمایند. پروازهای با مقاصد زیارتی از این حکم مستثنی می‌باشد".

حرمت الله رفیعی تاکید کرد: آقایان یکروز هزینه بلیت هواپیما را گران می‌کنند و علاوه بر آن از مسافران عوارض خروج از کشور می‌گیرند و حالا به مردم می‌گویند بابت تسهیلاتی که در فرودگاه‌ها به مردم می‌دهند و وظیفه آن‌ها است باید ۱۰ یورو هم اضافه برای رفتن به سفر خارجی بپردازند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اعتراض به تاثیر این تصمیم بر گرانتر شدن سفر در کشور اعلام کرد: در هیچ کشور جهان اول و دوم و سوم گرفتن عوارض خروج از کشور و اخذ پول از گردشگران خروجی به بهانه توسعه و نگهداری فرودگاه‌ها مرسوم نیست. ضمن آن که در همین تصمیم هم تبعیض‌آمیز برخورد شده است و به مردم گفته‌اند مثلا برای سفر به فلان کشور نیاز به پرداخت ۱۰ یورو اضافه ندارید.

وی گفت: با گزارش‌های غلط اعلام می‌شود که سالانه ۶ میلیون گردشگر خروجی از ایران داریم. در حالی که بیش از ۵۰ درصد این جمعیت به عشق زیارت ائمه اطهار به عراق سفر می‌کنند. فقط در اربعین ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به عراق سفر کرده‌اند. اگر در طول سال را هم حساب کنید حدود ۴ میلیون گردشگر و مسافر خروجی کشور سهم کشور عراق است. یعنی در جامعه حدود ۹۰ میلیون نفری ایران فقط آن دو میلیون شهروندی که به کشورهای دیگر سفر می‌کنند باید تاوان بدهند و علاوه بر عوارض خروج از کشور باید ۱۰ یورو اضافه هم بابت سفرشان به خارج از کشورهای معاف از پرداخت این مبلغ به فرودگاه‌ها بپردازند؟ 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
باید خرج یه عده مفت خور از یه جایی تامین بشه.
ناشناس
۰۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
یکی به این بابا بگه؛ همه فرودگاههای اروپا و آمریکا هم عوارض میگیرند.
نظرات شما