صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 19
کد خبر: ۳۸۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۲ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲۴ نظر

حمله تند کیهان به پزشکیان و مجری نشست خبری؛ با انتخاب این هتاک قصد تمسخر ارزش‌های انقلاب را داشتید؟

کیهان که از پاسخ پزشکیان به سوالش اصلا خوشش نیامده امروز با تاکید بر اینکه فتنه خط قرمز نظام است، برای پزشکیان خط و نشان کشیده و نوشته: « هیچ فردی حق عبور از خط قرمز‌ها را ندارد».

رویداد ۲۴| خبرنگار کیهان در نشست خبری دیروز از رئیس جمهور درباره برخی انتصاب‌ها و حضور افرادی که آن‌ها را زاویه‌دار و بدسابقه و فتنه‌گر می‌خواند، پرسید. پزشکیان نیز پاسخ درخوری دارد که از قضا بسیار مورد توجه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. او با تاکید بر اینکه «مملکت مال همه است» و اینطور نیست که یکی عقل کل باشد و دیگران نفهمند؛ گفت: «آن چیزی که شما می‌گویید فتنه، حالا من با هر نگاهی در یک صفی اعتراضی کردم، شما در صف دیگری اعتراض دیگری کردید، شما تصور می‌کنید حق با شماست، طرف مقابل تصور می‌کند حق با اوست.»

این پاسخ پزشکیان البته مورد پسند کیهان نبود و همان طور که انتظار می‌رفت و به حمله دوباره این روزنامه به دولت منتج شد. کیهان در تیتر یک امروز نشست خبری دیروز - از پزشکیان تا مجری برنامه - را مورد هجمه قرار داده و نوشته: «افراطیون مدعی اصلاحات داشتند با نظام می‌جنگیدند و گرای تحریم ملت و نابودی معیشت آنان را به دشمن دادند، آقای رئیس‌جمهور این‌ها اکنون توانمند شده‌اند و می‌خواهند به مردم خدمت کنند؟ تأکید می‌کنیم، هیچ فردی حق عبور از خط قرمز‌ها و پایمال کردن خون شهیدان را ندارد.»

این روزنامه اصولگرا که تقصیر تحریم‌های علیه ایران را هم گردن اعتراضات ۸۸ انداخته، نوشته: «آقای پزشکیان، عوامل فتنه ۸۸ تحریم را سر سفره ملت گذاشتند، شما معتقدید اعتراض رخ داده و عیب وجود دارد؟ آن عده از فتنه‌گرانی که آن‌ها را به‌کار گرفته‌اید، با این سابقه سیاه می‌خواهند «زیر لوای اعتقاد به اسلام و رهنمود‌های مقام معظم رهبری» عمل کنند؟ ... افراطیون مدعی اصلاحات در داخل، کارگزار فتنه آمریکایی- اسرائیلی شدند و کشور را گرفتار تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده ساختند، آیا این تفاوت نگاه است؟ یا خیانت به کشور و انقلاب؟ این‌ها اکنون می‌خواهند مشکلات مردم را حل کنند؟»

کیهان در ادامه نوشته: «آقای رئیس‌جمهور، به‌کارگیری مجرمان و محکومان امنیتی با به‌کارگیری افراد با سلیقه‌های سیاسی متفاوت، ۲ موضوع مجزا است. اشتباه با جرم متفاوت است. سران و اصحاب فتنه پادو‌های آمریکا و اسرائیل بودند نه صاحب اعتراض و سلیقه متفاوت.
رئیس‌جمهور محترم توجه کنند که فتنه خط قرمز نظام است ... آقای پزشکیان، اگر وفاق ملی آن است که شما می‌گویید، مقابله امام علی (ع) با معاویه و مقابله امام حسین (ع) با یزید چگونه قابل توجیه است؟! رئیس‌جمهور در ابتدای این نشست می‌گوید؛ رسول خدا وقتی به مدینه رسیدند اولین کاری که انجام دادند این بود که میان همین قبایل پیمان برادری ایجاد کرد و پس از فتح مکه نیز فرمود که نه مؤمنین بلکه مسلمانان و حتی کسانی که تسلیم شده بودند و معلوم نبود تا چه میزان ایمان آورده‌اند، با هم برادر و ید واحده هستند.
ایشان رویکرد وفاق را نتیجه می‌گیرد، اما وفاق به معنای به‌کارگیری افراد فتنه‌گر و ضد نظام نیست. خوب است بدانند که رسول‌خدا (ص) در همان روز فتح مکه نه‌تن‌ها فتنه‌گرانی را که پشیمان نبودند به‌کار نگرفتند بلکه برخی از سران فتنه را که امیدی به توبه و اعتمادی به ندامت‌شان نبود عفو نکرد و نیز یازده مرد و شش زن فتنه‌­گر را نام برد و فرمودند: اگر آن‌ها را زیر پرده خانه خدا هم دیدید به قتل برسانید.»

کیهان در ادامه به اعتراضات ۱۴۰۱ رسیده و نوشته: «فتنه‌گران ۸۸ در اغتشاشات ۱۴۰۱ هم خیانت کردند و در کنار سرویس‌های جاسوسی دشمن ایستادند. امنیت ملی را به بازی گرفتند و مسبب ناامنی و شرارت در کشور شدند. از محمد خاتمی گرفته تا دیگر فتنه‌گران که ادعای اصلاح‌طلبی دارند.»

این روزنامه اصولگرا در ادامه مشخصا به هادی حیدری که اجرای نشست خبری رئیس جمهور را به عهده داشت، تاخته و نوشته: «نکته تأسف‌بار دیگر این است که نهاد ریاست‌جمهوری مجری نشست خبری رئیس‌جمهور را هم از میان محکومان و حبس کشیده‌ها انتخاب کرده بود. هادی حیدری پیش‌تر به دلیل تبلیغ و اقدام علیه نظام به زندان محکوم شده و سابقه سه مرتبه بازداشت در سال‌های ۱۳۸۸، ۱۳۸۹ و ۱۳۹۱ را دارد. این فرد کاریکاتور‌های توهین‌آمیز و کینه‌توزانه کشیده و به شهیدان و نیز دکتر جلیلی و دکتر زاکانی اهانت کرده است. اینکه این فرد را به عنوان مجری انتخاب کنیم و از وفاق هم بگوییم، تناقض است. چه کسانی در دولت این هتاک را به عنوان مجری انتخاب کرده‌اند؟ آیا تقلای تمسخر ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های شهیدان را داشته‌اند؟»

کیهان تاکید کرده: «در همان فتنه ۸۸ نتانیاهو به‌صراحت گفته بود اصلاح‌طلبان اصلی‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند و شیمون پرز اعلام کرد اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی می‌جنگند.
افراطیون مدعی اصلاحات داشتند با نظام می‌جنگیدند و گرای تحریم ملت و نابودی معیشت آنان را به دشمن دادند، آقای رئیس‌جمهور این‌ها اکنون توانمند شده‌اند و می‌خواهند به مردم خدمت کنند؟ تأکید می‌کنیم، هیچ فردی حق عبور از خط قرمز‌ها و پایمال کردن خون شهیدان را ندارد.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
ایرانی
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
مموتی کجایی که به کیهان یادآوری کنی که آب رو باید کجا بریزه ؟؟
ناشناس
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
"حمله تند کیهان به پزشکیان"
احتمالا بیماری هاری کیهان حاد شده .باید از واکسن ضد هاری استفاده کرد.
ناشناس
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
حاج حسین پیشنهاد میشود از کیهان برو همکار اسماعیلی وزیر ارشاد سابق بشو .هر روز از همدیگر تعریف و تمجید کنید . والا این دو روز عمر ارزش اینهمه بدگویی و بدخواهی را نداره.
ناشناس
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
اولا: تحریم و اونایی سر سفره ملت گذاشتن که به سفارت خونه ها حمله کردند و از قبلش هم نون خوردند
ثانیا: تحریم و اونی اورد که می گفت قطعنامه کاغذ پاره است و تو تیتر میزدی معجزه هزاره سوم.الان همون فرد و مخالف نظام معرفی میکنی
پس ببند اون دهنت و
ناشناس
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
کیهان دست و پا می زند
ناشناس
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
ساکت شو میرزا بنویس روسیه
ناشناس
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
جناب شریعتمداری از معجزه هزاره سوم بپرسین آب را دقیقاً باید کجا بریزین؟ ایشان حتما شما رو راهنمایی میکنن. و من الله التوفیق
محمد
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
پزشکیان بدنیست.بلدنیست.وعذربدترازگناه را دارد.
پاسخ ها
ناشناس
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
دکتر جلیلی در اولین جلسه‌ی دور جدید سلسله جلسات حکمت سیاسی اسلام در قرآن با موضوع «اتّفاق» گفت:

? از ابتدای انقلاب، عده‌ای در مقاطع مختلف موضوعات و مفاهیم دینی‌ای را مطرح می‌کردند که به دلیل عدم درک درست آن، نهایتا دچار کج‌روی شدند. ما باید بدانیم که اگر موضوعاتی در جامعه و عرصه‌ی سیاسی کشور مطرح می‌شوند، چه نسبتی با اندیشه‌ی دینی و حکمت سیاسی اسلام دارند.

? موضوعی که امروز در کشور مطرح شده است، مسئله‌ی «وفاق» است. در ابتدا، لازم است که نسبت ما با این مفهوم روشن بشود.

? حضرت امام(ره) نیز رمز پیروزی و موفقیّت‌های انقلاب اسلامی را، «وحدت کلمه» می‌دانستند. یعنی «وحدت»، بر محور کلمه‌ی «حق». وحدت یک «حرکت حقیقی» است که بر محور یک «حقیقت» شکل می‌گیرد.

? سخن از وحدت نباید به صورت یک حرکت نمایشی و کاریکاتوری یا یک بازی سیاسی مطرح شود. نمی‌شود صحبت از وفاق و وحدت کرد امّا کسانی را که بیشترین تفرقه افکنی‌ها و کینه‌توزی‌ها را در سابقه‌ی خود داشته‌اند وارد میدان کرد.

? لازمه‌ی یک جامعه‌ای که می‌خواهد به سمت پیشرفت حرکت کند، وفاق حول حرکت بر صراط مستقیم و مبانی مطرح شده توسط امامین انقلاب است. اگر بخواهیم این اصول را نادیده بگیریم، نه تنها پیشرفت نمی‌کنیم بلکه دچار پسرفت خواهیم شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان رئیس جمهور درباره‌ی ناترازی قیمت بنزین، ادامه داد:

? وقتی موضوعی درست فهم نشود، راه حل درستی نیز برای آن ارائه نخواهد شد. در بحث میترینگ، گفته می‌شود که ۲ تا ۴ درصد از نفت و فرآورده‌های نفتی ما، دچار پِرتی می‌شود! این حجم از سرمایه‌ی کشور به کجا می‌رود؟! امروز در اخبار می‌شنوید که محموله قاچاق سوخت ۶۰ میلیون لیتری کشف میشود! این منافع به جیب چه کسانی می‌رود؟ در ابتدا باید جلوی چنین مسائلی گرفته شود.

▫️در ابتدای این جلسه، ماموستا رستمی(امام‌جمعه‌ی اهل سنّت سنندج) به بیان مطالبی در موضوع ولادت رسول اکرم(ص) و هفته‌ی وحدت پرداختند.

▫️همچنین در این مراسم، آقایان طالبی و فرهنگیان، اشعاری را به مناسبت هفته‌ی وحدت خواندند و گروه سرود ستارگان ولایت نیز به اجرای قطعاتی در مدح رسول اکرم(ص) و وحدت اسلامی پرداخت.
ناشناس
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
اینم خودشو گایید با این ارزش‌های انقلابیش
دانشجو
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
به این احمق شریعتمداری بگویید اگر کلمه فتنه را از تو بگیرند باور کنید نان او آجر است. با این همه دروغ و تهمت. خسته نشدی . از رو هم که نمی روی . فتنه را تو و امثال تو نفوذی به راه انداختی و بعد 20سال ول کن هم نیستی. شرم بر تو باد
محدث
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
باسلام - شورای نگهبان نظر بدهند نه روزنامه کیهان . با چه کسانی قرار بریم سیزده بدر
عطا
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
جناب کیهان.
افکاری مثل افکاراینچنینی شما کشور را گرفتار تحریم ها کرد.رهبر معظم انقلاب به همه ی این مسائل نظارت دارند و چنانچه خطایی صورت پذیرد ایشان قطعا تذکرات لازم را خواهند داد.شما به وظایف خود عمل کنیدو در امور کشورداری دخالت نکنید.لطفا.
ناشناس
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
۵۰۰ سال پیش که شطرنج به ایران آمد، مردانی که در قدرت بودند و چشم دیدن زنان را نداشتند، اسم مهره "ملکه" را به "وزیر" تغییر دادند. این زن گریزی و سرکوب و ندیده گرفتن زنان بسیار ریشه دار و تاریخی است. ملکه قدرتمندترین مهره شطرنج است.
ناشناس
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
آخ جونم!!!! چه بوی سوزشی باد صبا می آردم به مشام
ناشناس
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
آخ جون !!!!! حاج حسین (( از اونجایی که محمود خوب بلد بود)) داره می سوزه!!!!
ناشناس
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
کیهان مردم از مرحله 76 عبور کرده اند. از 96 هم عبور کرده‌اند. فریب جنگ زرگری نمی خورند.
احمدرضا
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
روزنامه کیهان بیشترین آسیب ها را به نظام وارد کرده کی گفته آنهاخط قرمز را تعیین کنند
یعقوب
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
یعنی کسی عقلش نرسیده یک قلم آبی یا مشکی بده به کیهان تا این یارو چپ و راست جلوی هر چیزی خط قرمز نکشه؟ بعدشم حاج حسین یه کم بزرگ شو . هی خط نکش. بعضی وقتها هم یه چیزی بنویس.
ناشناس
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
ارزش های انقلاب و قانون اساسی تعیین میکنه نه یه عده مفت خور.
علیرضا
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
درودبرشما. کیهان هرچه تلاش میکند چهره واقعی واحساس حقیقی خودراازپیروزی پزشکیان مخفی کند، نمیتواند! زیرا شریعت نداری باطنِ کثیف وجلدِ ابلیس است !!! کراهتِ کلام از تک تک کلماتِ این موجود سرازیردربرگ برگ روزنامه اش بچشم میخورد. اوهرروز بیشتر خود وافکار متحجرانه خود را نمایان میکند، زاویه داری ، غربگرائی رابهانه کرده تااوجِ عصبانیت ودشمنی خودرا بابت سامان گرفتن کسب وکار ورونق اقتصادی ودرنهایت سفره های رنگارنگ ایرانیان بنمایش بگذارد. انقلابی بودن رادرمرام ومسلکِ امثال خودوپایداری چیان وتندروهای دوآتیشه میداند. دوقطبی سازی خودی غیرخودی را نهادینه کرده تاپشتِ خون شهدا، وانقلاب به خواسته های کثیف دشمنان ایران برسد. نفوذی واقعی این شکلی است !!!
ارجمند
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
رمضون یخی
حاج حسین...
پاسخ ها
ناشناس
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
رئیس جمهور ایران دیروز گفت ما با آمریکای ها برادریم و آن‌ها باید دشمنی با ایران را خاتمه دهند و آمریکایی‌ها باید حسن نیست خود را در عمل نشان دهند. آیا شما در این باره نظری دارید؟

سخنگوی وزارت خارجه:
?قطعا ما با مردم ایران ارتباطات گسترده‌ای داریم و جامعه بزرگی از مردم ایران در آمریکا زندگی می‌کنند که به نظر ما این اتفاق بسیار بزرگی است.

?این برادری باید در عملکرد ایران نشان داده شود نه در گفتارشان. اگر آن‌ها می‌خواهند برادری با آمریکا یا سایر کشورها در جهان نشان دهند باید حمایت از گروه‌های ترروریستی را متوقف کنند و فعالیت های اتمی خود را متوقف کنند و از انتقال موشک به روسیه جلوگیری کنند و حقوق بشر را رعایت کند.
صدرا
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
‏وقتی که با چینی‌های کمونیست ضدمسلمان می‌شود برادر شد، چرا برادری با آمریکایی‌ها امکان نداشته باشد؟
نظرات شما