صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 19
کد خبر: ۳۸۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

زیدآبادی: پزشکیان محکوم به شکست است!

احمدزیدآبادی در روزنامه هم‌میهن با اشاره به فضاسازی‌های علیه دولت از سوی صداوسیما، رسانه‌های اصولگرا و رسانه‌های خارج از ایران؛ کار دولت پزشکیان را به اندازه شرکت در مسابقه سخنوری با دهان بسته سخت توصیف کرد و نسبت به عواقب شکست دولت هشدار داد.

رویداد ۲۴| احمد زیدآبادی در روزنامه هم‌میهن با اشاره به فضاسازی‌های رسانه‌ای علیه دولت پزشکیان نسبت ادامه این رویه هشدار داد و نوشت: «آیا می‌توان تصور کرد که در گوشه‌ای از دنیا درحالی‌که رئیس‌جمهور کشور مشغول برگزاری مصاحبۀ مطبوعاتی است، دستگاه رسانۀ رسمی کشور که بودجه‌اش از سوی دولت تأمین می‌شود، سرگرم نظرسنجی با جهت‌گیری منفی آشکار علیه شخص رئیس‌جمهور و کابینۀ او باشد؟ بدون تردید چنین پدیده‌ای در دنیا بی‌سابقه است، اما چرا در کشور ما به رفتاری عادی تبدیل شده است؟»

وی با اشاره به اینکه «رسانۀ رسمی نمی‌تواند منتقد و مخالف سیاست‌های دولت باشد» تاکید کرد: «نقد عملکرد دولت بر عهدۀ رسانه‌ها و شبکه‌های مستقل و غیردولتی است که هزینۀ آن‌ها از جیب صاحبان‌شان تأمین می‌شود؛ بنابراین فرمول خیلی ساده و سرراست است. حمایت از تصمیمات دولت از جایگاه رسمی و حکومتی، نقد تصمیمات دولت و مخالفت با آن از بیرون از دولت و در سطح جامعۀ مدنی و یا محدوده‌ای که اصل تفکیک قوا آن را به رسمیت شناخته است. جز این باشد، نه‌فقط وضعیت دولت در دولت و آشوب عینی و ذهنی ناشی از آن پیش می‌آید، بلکه دولت مستقر هم زمینگیر و نهایتاً با شکست روبه‌رو می‌شود.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: «در این میان آنچه این معضل را مضاعف می‌کند، حق انحصاری دستگاه رسانه و تبلیغات رسمی برای ایجاد شبکه‌های تصویری است.»

وی با اشاره به اینکه «دولت علاوه بر آنکه از خود تریبونی عام و گسترده ندارد و در عین حال توسط دستگاه تبلیغات رسمی مورد هدف قرار می‌گیرد» نوشت: «رسانه‌های فارسی‌زبان آن سوی مرز‌ها نیز که به مدد عملکرد سطحی و جانبدارانه و غیرحرفه‌ای صداوسیما، منزلت و مخاطبانی در بین افکارعمومی به دست آورده‌اند، بی‌وقفه در جهت بی‌اعتبارسازی آن تلاش می‌کنند و کمترین رحم و مروتی هم در کارشان دیده نمی‌شود.»

بنا بر تحلیل زیدآبادی، «دولت پزشکیان که جای خود، اگر زبده‌ترین و تواناترین سیاستمداران تاریخ جهان هم سر از گور درآورند و کابینه‌ای را به اتفاق هم تشکیل دهند، امکان موفقیت در چنین وضعیتی را پیدا نخواهند کرد! این وضعیت درست شبیه این است که فردی بخواهد با دهان بسته یا دوخته در مسابقۀ سخنوری شرکت کند و از پس دیگران برآید!»

وی خاطرنشان کرد: «کمک به حل مشکلات، حمیتی را می‌طلبد که گویی نایاب شده است. هر کس با دردسر‌ها و نابسامانی‌های جامعۀ ایران آشنا باشد، قاعدتاً می‌داند که فصلِ انگشت گذاشتن بر معضلات سپری شده و اینک هنگام کشف مسیر‌هایی برای حل آنهاست. اما مخالفان دولت چه در داخل حکومت و چه در خارج از کشور که بر رسانه‌های تصویری مسلطند، همچنان در مرحلۀ دست گذاشتن روی انواع مشکلات و بدتر از آن استفاده از رنج و درد مردم برای جذب مخاطب و یا اهداف سیاسی مورد علاقۀ خودند. با این وضعیت روشن است که دولت پزشکیان، بدون برخورداری از شبکه‌ای تصویری برای توجیه سیاست‌ها و اقدامات خود در افکار عمومی، زمین‌گیر می‌شود و شکست می‌خورد. به قول مولا علی، «الله الله» دربارۀ شبکۀ تصویریِ در اختیارِ دولت که اگر مقدور نشود، از هم‌اکنون باید در انتظار شکست دولت نشست. شکست این دولت، اما شباهتی به شکست دولت‌های پیشین ندارد. عواقبش هولناک‌تر از آن است که برخی اذهان ساده و بسیط و ناآشنا به ریشه‌های اجتماعی و اقتصادی سیاست می‌پندارند!»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
شکست این دولت، اما شباهتی به شکست دولت‌های پیشین ندارد. عواقبش هولناک‌تر از آن است که برخی اذهان ساده و بسیط و ناآشنا به ریشه‌های اجتماعی و اقتصادی سیاست می‌پندارند!»

...کاملا درست است. دولت آقای پزشکیان حتما آخرین شانس ملت ایران نیست ولی مسلما آخرین شانس خیلی‌‌ها برای قسر...از جمله همین رسانه رسمی‌ است.
ناشناس
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
فعلا که تا اینجا پزشکیان موفق بوده
ناشناس
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
یک بچه دبستانی هم میدانست پزشکیان و هر کسی دیگری با شرایط موجود بیاید محکوم به شکست است خانه از پای بست ویران است
ناشناس
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
مارای دهندگان به پزشکیان انتظار بیشترقاطیت داریم الان باطرح وفاق پزشکیان طرف مقابل و مخالفانش هرروز دارند لگد پرانی به شخص پزشکیان می کنند نمونه اخردیروز منتظر دادستان کل آماده انتقاد تندی به دومین شخص کشور کرده سرانتخاب اعضا دولت وتیم همکاران دولت یاثابتی یانبویان رسایی کوچک‌زاده والا بقیه هرروزتوهین می کنند که درهیچ دوره ریاست جمهوری کشور در گذاشته سابقه ندارد بنابراین تیم مشاوران پزشکیان باید طرح وفاق را برای اینها بازکنند وکمی ازپزشکیان قاطیت طلب کنند
ناشناس
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
باسلام، بنده خدا پس تو پیشگویی هم میکنی؟
پاسخ ها
ناشناس
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
چه ربطی داره. کارشناس سیاسی باید بتونه رو سناریو حرف بزنه
ناشناس
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
دقیقا با این صداوسیما هر دولتی غیر از دولت جلیلی بیاد همینه.
ناشناس
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
خداوند خودش فرجی کند و مردم را از شر وجود یک مشت انحصار طلب فرصت طلب شیفته قدرت اما نادان رهایی بخشد .
محبوب از تبریز
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
با سلام اقای زید ابادی شما دیر متوجه شده اید که دولت اقای پزشکیان محکوم به شکست است . ولی مردم عادی و انهایی که در انتخابات شرکت نکردند می دانستند که این انتخابات یک نمایش است . چون خود شما و همفکرانتان می دانید که قدرت واقعی در دست تندروها و پایداری است و حاکمیت هم پشت سر انهاست . انتخاب پزشکیان به خاطر این بود که بگویند ما رئیس جمهور باسواد داریم که به چند نوع زبان صحبت می کند و در واقع به غرب و اروپا سینگال بفرستند که اماده مذاکره هستیم و یک مذاکره پشت پرده انجام دهند و کمی از پولهای بلوکه شده را به دست بیاورند تا کمی نفس تازه کنند . متاسفانه حاکمیت هر وقت در تنگنا قرار می گیرد این کار ها را می کند . الان 45 سال است مردم در تنگنا هستند ولی حکومت به فکر مردم نیست تا جایی که می توانند مردم را به فقر و نابودی می کشانند و هیچ مسول و مقامی به فکر افراد منتقد دلسوز چه از درون حاکمیت چه از بیرون توجه نمی کنند حتی افراد روحانی امثال اقایان محقق داماد و علوی بروجردی ان حرفهای گره گشا را می زنند به انها هم توجه نمی کنند . ما در دست روسها گرفتار هستیم و به این راحتی روسها حاظر نیستند ما از این گرفتاری نجات پیدا کنیم اقای ظریف در مصاحبه با اقای لیلاز واقعیتهار ا گفتند باید متاسفانه اعتراف کنیم خواسته توده ایهای خائن که چند ساتل تلاش کردند روسها بر ما مسلط شوند نتوانستند ولی این کار توسط حکومت اسلامی محقق شد . اگر حالا سران حزب توده زنده زنده بودند جشن و پایکوبی می کردند اقای پزشکیان نه رئیس جمهور مردم بلکه کارگزار حاکمیت هستند هنوز هیچ کاری به نفع مردم توسط اقای پزشکیان انجام نگرفته تندروها هجمه را علیه ایشان شروع کرده اند نان را گران کردند و لبنیات گران شد فعلا دست اورد دولت به اصطلاح وفاق ملی گرانی می باشد
پاسخ ها
ناشناس
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
محبوب جان من بغد از اعتراضات امثال شما و رفقایتان را که دیدم فهمیدم جمهوری اسلامی بماند خطرش کمتر از تغکر حذفی تر و سرکوبگرتر شماست. من هم از مردم عادی هستم و تاگزینه بهتری نبینم به عناصر خطرناکتر وناه نمیبرم.
ناشناس
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
چندبرابر بهتر از تحلیل ابکی شما رو خود زیدابادی نوشته و اتفاقا منفی نگرانه تر از شما تنها گزینه رای را پزشکیان دیده.
ناشناس
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
هنوز طیف پایداری سکان هدایت سیما را در دست دارند بیش از این توقعی نیست باید خانه تکانی شود!
نظرات شما