صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 19
کد خبر: ۳۸۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳

حضور پزشکیان در همایش بین‌المللی وحدت

سی‌وهشتمین همایش بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور رئیس‌جمهور آغاز به کار کرد.

رویداد ۲۴| سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح امروز پنجشنبه با عنوان «همکاری‌های اسلامی و دستیابی بر ارزش‌های مشترک با تاکید بر مساله فلسطین» با حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهور و بیش از ۷۸ نفر از علما و فرهیختگان ۳۰ کشور جهان در سالن اجلاس سران آغاز شد.



این دوره از کنفرانس وحدت اسلامی از روز شنبه (۲۴ شهریور) کار خود را با وبینار‌های غیرحضوری آغاز کرد و در ادامه این کنفرانس ۲۳۴ عالم و شخصیت فرهنگی در قالب ۱۶ وبینار سخنرانی خواهند کرد. حدود ۱۳۴نفر از این میان خارجی و ۹۶ نفر از شخصیت‌های داخلی هستند که به صورت وبیناری در این دوره شرکت کرده‌اند.

امسال همچنین در حدود ۳۲ مهمانان ویژه از آمریکا، برخی کشور‌های اروپایی، مالزی و اندونزی در این مراسم حضور دارند.

در این دوره ۳۰ نفر از بانوان کشور‌های اسلامی نیز در این کنفرانس حضور دارند. امسال به بخش علمی کنفرانس بیشتر توجه شده است و ۴۴ مقاله از ۱۷ کشور خارجی به کنفرانس ارسال شده است.

همچنین از ۱۲ عنوان کتاب جدید نیز در کنفرانس این دوره رونمایی شد. دو نشست هم‌اندیشی نیز با علما برگزار می‌شود و طبق سنوات گذشته میهمانان کنفرانس در روز پایانی با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد که این ملاقات در روز میلاد حضرت رسول (ص) است.

بازدید از بخش‌های علمی و فرهنگی کشور، حضور میهمانان در مرقد امام راحل (ره)، دیدار با برخی وزاری جدید دولت و... نیز از دیگر برنامه‌های این دوره از کنفرانس وحدت است.

نظرات شما