صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 20
کد خبر: ۳۸۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

نگرانی آمریکا بابت جنگ زمینی احتمالی بین اسرائیل و حزب‌الله| اسرائیل به زودی حمله خواهد کرد؟!

وال استریت ژورنال نوشته: برداشت وزیر دفاع امریکا پس از تماس با همتای اسرائیلی خود این است که تل آویو در حال بررسی گزینه‌های نظامی جدید در لبنان است و ممکن است دستور عملیاتی سریع و کوچک‌تر را صادر کند.

رویداد ۲۴| وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام امریکایی از ابراز نگرانی شدید واشنگتن به دلیل احتمال وقوع جنگ زمینی در لبنان بین اسرائیل و حزب‌الله خبر داد.

این رسانه به نقل از یک مقام امریکایی نوشت: واشنگتن برنامه‌هایی را برای تخلیه اتباع آمریکایی و دیگر غیرنظامیان از لبنان تدوین کرده است. یکی از برنامه‌ها شامل تخلیه حدود ۵۰ هزار شهروند و مقیم آمریکایی و خانواده‌هایشان به قبرس است.

این مقام با اشاره به گفتگوی تلفنی وزیر دفاع امریکا با همتای اسرائیلی خود گفت: برداشت آستین پس از تماس با گالانت این است که اسرائیل در حال بررسی گزینه‌های نظامی جدید در لبنان است.

وی افزود: تاکنون هیچ نشانه‌ای از حمله قریب‌الوقوع اسرائیل به لبنان به عنوان فراخوانی برای احتیاط وجود ندارد.

این مقام در عین حال اذعان کرد که اسرائیل ممکن است دستور عملیاتی سریع و کوچک‌تر را بدون اقدامات نظامی بزرگ صادر کند و وزارت دفاع آمریکا نگران احتمال وقوع جنگ زمینی در لبنان بین اسرائیل و حزب‌الله است.

وی بیان کرد: ما به شدت نگران از کنترل خارج شدن اوضاع بین اسرائیل و لبنان هستیم.

این مقام امریکایی در ادامه گفت: اسرائیل ممکن است تصمیم به انجام عملیاتی سریع در لبنان بدون تحرکات نظامی گسترده بگیرد. وزیر دفاع آمریکا در جلسه با رهبران کنگره ابراز نگرانی کرد که اسرائیل به زودی به لبنان حمله خواهد کرد.

منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
فعلا که سه هزار نفر روی تخت بیمارستان‌ها خوابونده
نظرات شما