صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 20
کد خبر: ۳۸۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

امام جمعه کرج: عده‌ای از فتنه حمایت می‌کنند و دم از امام و انقلاب می‌زنند / این یک پدیده زشت است

سید محمد مهدی حسینی همدانی گفت: سال ۸۸ یک جماعت در مقابل جریان قانونی کشور ایستادگی کردند و به کشور لطمه زدند و نباید فراموش شود و نباید جریان فتنه را فراموش کرد و شبهه افکنی کنیم؛ استفاده از اساتید این تفکر را توصیه نمی کنم؛ مسائل اصلی را مد نگاه قرار دهید.

رویداد24| نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به توطئه ها و هجمه سنگین دشمنان اسلام علیه مسلمانان جهان به ویژه در فلسطین و لبنان گفت: جهان اسلام باید با اتخاذ سازوکارهای مناسب به تقویت وحدت بیندیشد.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) ، گفت : هفته وحدت را گرامی می داریم و امیدواریم همه ما از پیروان راستین رسول خدا ( ص ) و مکتب جعفری باشیم.

وی با اشاره به شخصیت والای رسول خدا (ٌص) گفت :پیامبر اسلام محور وحدت اسلامی است و باید حول این محور وحدت مسلمین تقویت شود.

امام جمعه کرج با اشاره به دیدار علمای اهل سنت با رهبر معظم انقلاب گفت : معظم له بر وحدت اسلامی تاکید داشتند زیرا عشق به رسول خدا برای فرق مختلف اسلامی بزرگترین سرمایه است.

حسینی همدانی در خصوص برخی مسائل پیرامون شکل گیری امت واحده اسلامی گفت: باید جهان اسلام حول مسایل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به صورت متحد ومنسجم حرکت کند؛ برای تربیت علما باید زمینه رفع شبهات فراهم شود و مسلمانان در کنار هم قرار گیرندو از هم شناخت داشته باشند.

امام جمعه کرج گفت: مسلمانان باید به دشمنان اجازه تفرقه افکنی ندهند؛ یکی از راه های نزدیک شدن به هم گفت و گو است؛ در گفت وگوها نباید به دنبال غلبه بر اندیشه دیگری بود بلکه بیان روشنگری درکم کردن اختلاف و افزایش وحدت گفت وگو موثر است.

وی تاکید کرد: باید روی جنبه های عقلانی اسلام بیشتر گفت وگو کرد و برای رسیدن به وحدت کمک کرد.

امام جمعه کرج با اشاره به فعالیت سازمان کنفرانس اسلامی بیان کرد: نقش این سازمان باید در تمام کشورهای اسلامی پرنگ شود.

وی ، تشکیل نیروهای مسلح مشترک در جهان اسلام برای دفاع از مسلمین ستمدیده را ضروری دانست و گفت: این ارتش باید برای حفاظت از سرزمین های اسلامی و مرزهای عقیدتی تشکیل شود.

امام جمعه کرج داشتن تشکیلات قضایی مشترک اسلامی مانند دیوان لاهه را از دیگر نیازهای جهان اسلام برشمرد و افزود : حدود ۲ میلیارد مسلمان جهان مود تهاجم هستند اما یک سازمان که بتواند از حقوق مسلمانان دفاع کند، وجود ندارد.

وی تاکید کرد: اگر امت واحده تشکیل شود به مسائل فلسطین، یمن و دیگر کشورهای اسلامی به خوبی ورود خواهد شد، تشکیل بانک مشترک و گردشگری اسلامی از دیگر نیازهای مجامع اسلامی است.

حسینی همدانی گفت : در شرایط کنونی، دشمنان با تقویت گروههای ضد وحدت اسلامی مانند شیعه انگلیسی و مذاهب دیگر درصدد پررنگ کردن نقش تفرقه و بدبینی در جهان اسلام هستند.

وی تاکید کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند دشمنان با تشکیل گروه های ضد وحدت، اسلام هراسی و نشان دادن چهره خشن دین را در جهان دنبال می کنند.

مقاومت رزمندگان ایرانی الگوی جهان اسلام

آیت الله حسینی همدانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به حوادث مختلف جنگ تحمیلی پرداخت و بیان کرد: ۳۱ شهریور ماه سالروز حمله صدام بعثی به ایران و آغاز دفاع هشت ساله با مقاومت کم نظیر و صلابت مردم ایران برای همیشه ماندگار شده است و یکی از نورانی ترین وقایع تاریخ ماندگار ایران اسلامی به شمار می رود.

وی ادامه داد: هرچند این جنگ برای کشورما خسارت هایی داشت و نیروهای مستعد کشورمان به شهادت رسیدند اما در حوزه های مختلف مانند شجاعت، مقاومت ،ایثار، حماسه، استقلال و دهها نمونه دیگر برای مردم فضلت داشت که آثار آن در جهان اسلام مشهود است.

امام جمعه کرج گفت : در این مبارزه مقدس هشت ساله که ۳۰ کشور جهان به عراق انواع کمک های مالی و نظامی داشتند، در واقع دشمنان در مقابل ایران صف کشیدند ، نمونه آن تحویل ۴۸ فروند بالگرد نظامی خریداری شده ایران توسط آمریکا به رژیم صدام بود.

وی اظهار کرد: در این دفاع نورانی ۴۸ هزار ارتشی، ۸۵ هزار بسیجی، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز ، سه هزارو ۵۰۰ دانشجو ، سه هزارو ۳۱۷ روحانی، ۸۸ نفر مسیحی ، ۱۸ نفر کلیمی و ۹ نفر رزمنده زرتشتی به شهادت رسیدند و از همه اقوام و ادیان شهدای والامقامی تقدیم شد.

آیت الله حسینی همدانی افزود: در جنگ روایت ها ، موجی علیه ایران به راه انداختند که بخشی از جنگ نرم است ؛ تولید ضد روایت و حوادث و حقایق جنگ است که بتواند در زمان مشخص به ارزش های دفاع مقدس آسیب بزند که در این رابطه جهاد تبیین لازم است .

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: باید تبیین کرد که جنگ توسط شخص صدام به ۲ ملت برادر و مسلمان ایران و عراق تحمیل شد که درجریان دفاع مقدس تعدادی رزمندگان عراقی در کنار رزمندگان ایرانی قرار گرفتند و علیه صدام جنگیدند.

وی بیان کرد: برخی چنین القا می کنند که مدیریت جنگ در ایران از روی احساس بوده اما باید بدانند که در این جنگ یک سانتی مترمربع از خاک کشورمان دست دشمن نماند ضمن آنکه دفاع مقدس تجلی الهی و توجه به ظرفیت های داخلی در عرصه دفاع مقدس بوده است که برخی آن را نادیده می گیرند.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: ما در جنگ تحمیلی از دین و ناموس دفاع کردیم ضمن آنکه حمله کننده اولیه نبودیم اما برخی جوری القا می کنند که ما متجاوز بودیم و روحیه پشیمانی را القامی کنند در حالی که کسی برای دفاع از ناموس بر می خیزد پشیمان نیست .

وی تاکید کرد: امروز خانواده های معظم شهدا و جانبازان اسوه های ایستادگی در حفظ آرمان ها هستند و پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند.

امام جمعه کرج یکی از جنبه های فراموش شده دفاع مقدس را نقش بانوان در این دفاع برشمرد و گفت : نقش بانوان در دفاع مقدس باید الگو سازی شود.

وی اظهار کرد: شهدای مدافع امنیت و حرم در استمرار راه شهدای دفاع مقدس به شهادت رسیدند ضمن آنکه انقلاب اسلامی و ارزش های الهی در جریان این دفاع به جهان صادر شد.

تشکیل گروه های مقاومت در منطقه

آیت الله حسینی همدانی گفت : شکل گیری گروه ها و جریان مقاومت در منطقه از دستاوردهای مهم دفاع مقدس است که امروز عزم خود را برای مقابله با مستکبران در منطقه جزم کرده اند.

وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس ملت ایران امید را در دل آزادگان جهان زنده کرد و گروه های مقاومت برای مبارزه با مستکبران عزمشان جزم شد و بر پیکره استکبار صربه می زنند که شکل گیری این گروهها آنقدر موثر و مفید بوده که دشمنان مجبور شدند چهره خبیت خود را نشان دهند و هر روز جنایت جدیدی مرتکب شوند.

جنایت جنگی صهیونیست ها در لبنان

امام جمعه کرج با اشاره به حوادث اخیر لبنان گفت : امروز دشمن صهیونیستی ترور جمعی بی گناهان راه انداخته و مردم را در لبنان شهید و زحمی کرد؛ اسراییل با این قتل و عام مردمیخطوط قرمز را زیر پا گذاشت .

وی ادامه داد: این یک جنایت جنگی است و با این کار خواستند بر حزب الله لبنان فشار بیاورند که عقب نشینی کند اما اتحاد و انسجام مردم لبنان بیشتر شد و سید مقاومت(سید حسن نصرالله ) بیاناتش دقیق واقعه بینانه و امید آفرین بود .

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی هر روز جنایت تازه ای می آفرید که بیانگرآن است که این رژیم هر روز به مرگ قطعی خود نزدیک می شود.

وی با بیان اینکه دامنه شعار مرگ بر اسرائیل هر روز گسترش می یابد ، گفت : امروز جبهه مقاومت در یمن مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده و با پهپاد و موشک به دشمن ضربه می زند.

نکاتی در خصوص نشست رییس جمهور با خبرنگاران

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به نشست اخیر رییس جمهور با خبرنگاران گفت : همانطور که بارهاگفته ام اگر مطلبی بر خلاف مبانی انقلاب و ارزش ها که سبب انحراف اذهان باشد در جامعه بیان شود باید تبیین و روشنگری کنیم که در دولت اسبق (دولت یازدهم و دوازدهم )ناچار بودم مطالبی به دولتمردان تذکر بدهم .

وی ادامه داد: رییس جمهور در نشست باخبرنگاران به سوولات پاسخ داد و پاسخ های ارزشمندی مطرح کرد که جای تشکر دارد اما چند جا کلام ایشان در بیان مطلب نقص داشت و منظور ایشان کامل منتقل نشد که مورد ایراد واقع شد که به برخی از آنها اشاره می کنم.

آیت الله حسینی همدانی افزود: رییس جمهور بر اجرای منویات رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که اگر اهتمام به منویات است بایددر مقام عمل هم تعارضی با خواسته های رهبری نباشد اما در به کارگیری افراد در مسوولیت های مختلف کشور این مهم رعایت نشده است.

وی ادامه داد: اولا مواظب باشیم موقع دفاع از خودمان دستگاه های حاکمیتی مانند شورای نگهبان ، قوه قضاییه و نیروهای مسلح را تضعیف نکنیم؛ مطلب رییس جمهور در خصوص برادری با آمریکا اگر مقصود ملت آمریکا باشد حرف درستی است زیرا با مردم آمریکا مشکلی نداریم ؛آنچه مورد بحث است خوی استکباری آمریکا است؛ ما با آمریکا به خاطر جنایاتی که تا امروز علیه کشورمان داشته برادر کشتگی و پدر کشتگی داریم .

امام جمعه کرج با اشاره به جنایات آمریکا علیه ملت ایران گفت : کشتار انسان های بی گناه توسط آمریکا ، آیا جایی برای برادری دارد ؟ امام خمینی (ره ) فرمود: رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است و آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است و برای سیطره بر جهان از هیچ جنایتی خودداری نمی کند.

وی اظهار کرد: آمریکا دشمن همه ادیان حتی مسیحیت است و منافع هیچ کس را نمی خواهد ؛امام خمینی (ره) فرمودند " آن روز که آمریکایی ها از ما تعریف کنند باید عزا گرفت ؛ ما باید کار خود را انجام دهیم ؛ ایران دستش را پیش آمریکا تا ابد دراز نمی کندو ایران نباید از آرمان های الهی خود دست بردارد."

آیت الله حسینی همدانی گفت : یکی از آرمان های اسلامی حمایت از ملت های مظلوم جهان است و امام راحل فرمود ما تا آخر ایستاده ایم و با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد مگر اینکه آن ها را آدم کنیم.

امام جمعه کرج ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که ما با آمریکا به عنوان مجموعه جغرافیایی و ملت مسائله ای نداریم ؛ مسائله ما با آمریکا استکبار آمریکایی است، زیرا سران آن مستکبر، زورگو و زیاده طلب هستند و تصور غلطی است که ما با آمریکا کنار بیاییم و مشکلات را حل کنیم، این تصور درستی نیست. بنابراین نمی توان به توهم رابطه با آمریکا تکیه کرد بلکه باید بر واقعیت ها تکیه داشت .

وی گفت : مسائله اصل جمهوری اسلامی است که با مذاکره حل نمی شود، زیرا آمریکا با موجودیت جمهوریت اسلامی و نفوذ و اقتدار آن مخالف است که بیانات امامین انقلاب است ؛ البته رییس جمهور به بیان برادری اشاره داشتند که کلام امام راحل است که اگر آمریکا دست از خباثت بردارد راجع به ارتباط با آنها فکر می کنیم .

آیت الله حسینی به موضوع "اف ای تی اف " اشاره کرد و افزود: هشت سال قبل "اف ای تی اف " امضا شد و اما تغییری حاصل نشد؛ دشمنان کشور ما را به کمک مالی به تروریست ها متهم کردند؛ آنها برای ملحق شدن تقاضاهایی دارند که با مبانی انقلاب اسلامی همخوانی ندارد.

وی گفت: رییس جمهور گفتند که بنا نداریم انقلاب را صادر کنیم اما امام راحل صدور انقلاب را وظیفه حتمی و انقلابی می دانستند و رهبر معظم انقلاب فرمودند که "ما انقلاب را امروز را نمی خواهیم صادر کنیم انقلاب یک بار صادر می شود و شد." و در جایی دیگر رهبر انقلاب فرمودند که اگر صدور انقلاب صدور فرهنگ قرآنی و انسان ساز است درست است و ما به آن افتخا می کنیم و مفاهیم و ارزش های اسلامی که مایه نجات مسلمانان است اشاعه دهیم و اگر ندهیم مقصر هستیم .

امام جمعه کرج اظهار کرد: عده ای از فتنه حمایت می کنند و دم از امام و انقلاب می زنند این یک پدیده زشتی است، جریان فتنه سال ۸۸ بازی راه انداخت و با جمهوریت نظام اسلامی مخالفت کرد و نباید این افراد در مسند قرار بگیرند و نامطمئن هستند.

وی ادامه داد: سال ۸۸ یک جماعت در مقابل جریان قانونی کشور ایستادگی کردند و به کشور لطمه زدند و نباید فراموش شود و نباید جریان فتنه را فراموش کرد و شبهه افکنی کنیم؛ استفاده از اساتید این تفکر را توصیه نمی کنم؛ مسائل اصلی را مد نگاه قرار دهید.

آیت الله حسینی همدانی گفت : ما یک سری بینات و اصول داریم که گفتار و اعمال افراد را با آن می سنجیم .

وی خطاب به دولت چهاردهم اظهار کرد: بیان این مطالب از روی خیر خواهی است که اول کار مواظب باشید و بدانید که افرادی که مسیر مشخصی دارند به نام وفاق ملی مسیر حرکت دولت را کج نکنند.

منبع: ایرنا
نظرات شما