صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 22
کد خبر: ۳۸۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۸ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

کیهان: شمارش معکوس برای جنگ سرنوشت‌ساز

روزنامه کیهان با تاکید بر اینکه این تحلیل نیست و خبر است، نوشته که جنگ حزب الله و رژیم صهیونیستی از مرحله کنترل شدگی خارج شده و شمارش معکوس برای جنگ سرنوشت‌ساز آغاز شده است.

رویداد ۲۴| روزنامه کیهان با مروری با اخبار و اتفاقات منطقه در روز‌های اخیر، ضمن خط و نشان برای رژیم صهیونیستی از آغاز شمارش معکوس برای جنگ سرنوشت ساز نوشته است.
این روزنامه اصولگرا با اشاره به اینکه «۱۰ روزی می‌شود که چرخشی محسوس در تحولات منطقه، از غزه به لبنان دیده می‌شود» از احتمال جنگ زمینی بین لبنان و اسرائیل گفته و نوشته: «رژیم صهیونیستی گروه بزرگی از نظامیان خود را نیز از غزه به جبهه شمال منتقل کرده و حزب‌الله لبنان نیز، لحظه‌ای حملات خود به سرزمین‌های اشغالی را قطع نمی‌کند. به جرات می‌توان گفت این جنگ، دیگر مثل جنگ این دو در- مثلا- ۱۰ روزه پیش نیست و از خطوط قرمز‌ها عبور شده است. امروز اگر بگوییم ادامه این روند باعث خروج این جنگ از آن حالت «کنترل‌شدگی» خواهد شد، اغراق نکرده‌ایم و هر لحظه ممکن است شاهد آغاز جنگی تمام عیار و بزرگ بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان باشیم. این را، هم می‌شود از تحولات میدانی فهمید، هم از مواضعی که کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و حتی طرفین جنگ می‌گیرند حدس زد.»
«کیهان» در ادامه با اشاره به اینکه «رژیم صهیونیستی در این جنگ تنها نیست. آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه به صورت کاملا علنی و اعلام شده و برخی مثل اردن، امارات، بحرین و عربستان به صورت پنهانی و پشت پرده در کنار صهیونیست‌ها قرار دارند» نوشته: «هر لحظه ممکن است، جنگ حزب‌الله و رژیم صهیونیستی وارد مرحله تازه‌ای شود. اگرچه افرادی مثل «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی معتقدند این جنگ، وارد «مرحله تازه» شده است.»
این روزنامه در ادمه به نقش یمن در تحولات اشاره کرده و نوشته: «یمنی‌ها، «ملت شگفتی‌ها» هستند. وقتی با کارشناسان و متخصصان این حوزه درباره آن‌ها صحبت می‌کردیم، پی به بخشی از توانایی‌های منحصربفرد آن‌ها بردیم. آن‌ها شجاعند، عمری در شرایط سخت جنگیده‌اند. دشمنان سرسخت رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند و رهبران آن نیز می‌گویند پیرو امام راحل و رهبر انقلابند.»
جعفر بلوری، یادداشت‌نویس کیهان در پایان نوشته: «خطوط بالا در کنار برخی اخبار و تحولات دیگر به ما می‌گویند با تغییر شرایط، تحولاتِ حولِ این جنگ نیز با سرعت در حال تغییرند. به عبارتی یمن محدود به دریا و شلیک گاه و بیگاه به تل‌آویو و... نخواهد ماند و احتمالا، هم اهداف خاصی برای حمله تعریف شده و هم در شکل و چگونگی این جنگ تغییرات محسوسی را شاهد خواهیم بود. تاکنون در جنگی که بین رژیم صهیونیستی و متحدانش با محور‌های مقاومت جریان داشت، نوعی «کنترل‌شدگی» دیده می‌شد، اما این جنگ در حال خروج از کنترل است و یمن نیز نقش ویژه‌ای در شرایط جدید ایفا خواهد کرد. این یک تحلیل نیست خبر است و رهبران یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق نیز آن را پشت بلندگو‌های رسمی اعلام کرده‌اند. بنابراین، نتایج آن نیز می‌تواند متفاوت از نتایج جنگ‌های قبلی باشد. همه این تحولات می‌گویند امکان بروز جنگ زمینی و گسترده بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی وجود دارد. این «امکان» در اظهارات چند روز پیش سیدحسن نصرالله هم تایید شد آنجا که گفت آرزو می‌کند صهیونیست‌ها وارد جنگ زمینی با حزب‌الله لبنان شوند! این یعنی شمارش معکوس برای «جنگ بزرگ و سرنوشت‌ساز» آغاز شده است.»

نظرات شما