صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 22
کد خبر: ۳۸۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

انتخاب استانداران و نگرانی اصلاح‌طلبان؛ وفاق از جنس توافق است نه واگذاری

زهرا نژادبهرام با اشاره به اینکه طرح برخی اسامی به عنوان استانداران احتمالی پنجره امیدواری‌ها را می‌بندند، تاکید کرده که وفاق از جنس توافق است نه واگذاری.

رویداد ۲۴| زهرا نژادبهرام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی که امروز روزنامه اعتماد منتشر کرده، ضمن اشاره به اهمیت هرچه سریعتر محقق شدن وعده‌های انتخاباتی یادآور شده که وفاق از جنس توافق است نه واگذاری.
او نوشته: «اکنون که فصل انتخاب استانداران است انتظار می‌رود مدیران استانی زن و مرد که مورد تایید دولت چهاردهم است از جنس رای‌دهندگان باشند و مسیر تغییر و بهبود شرایط منطقه‌ای و ملی را در جهت حل مسائل کشور هدایت کنند. طرح برخی اسامی که سوابق نامشخصی از جنس ملی و اصلاح‌طلبی در عرصه سیاسی کشور نداشته‌اند برای مدیریت استان‌ها به جز آنکه پنجره نیمه‌باز امید ایجاد شده برای بهبود شرایط کشور را مه‌آلود کند امری دیگر را در بر نخواهد نداشت، از این رو لازم است دولت با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت کلان نخبگی مدیریت استانی و ملی، نگاهی دیگر به انتخابات داشته باشد و ضمن بهره‌گیری از ظرفیت زنان و مردان متخصص که سوابق مشارکت در پویش انتخاباتی دکتر پزشکیان داشته‌اند، تردید‌ها را از میان بردارند.»
وی افزوده است: «نهاد‌های حاکمیتی نیز باتوجه به این پنجره امید یقینا بیش از همه می‌د انند که وفاق از جنس «توافق» است نه «واگذاری» لذا با توافق ایجاد شده برای حل اصلی‌ترین مسائل کشور دست دولت را در انتخاب بدنه اجرایی بگشایند و فرصت تغییر برا‌ی جست‌وجوی راه‌حل‌های درست و اجرایی را فراهم کنند. بخش‌های مختلف حاکمیت به روشنی می‌دانند که در شرایط کنونی هر چه همدلی میان ملت و دولت بیشتر شود امکان حل مسائل مبتلا‌به بیشتر خواهد بود؛ پس از ظرفیت‌هایی که امکان این همدلی را بیشتر می‌کند استقبال کنند و فرآیند تغییر را تسریع نمایند.»
نژاد بهران تاکید کرده: «هر چه این زمان طولانی‌تر شود نگرانی‌ها افزون‌تر می‌گردد؛ هنوز مطالبات بر زمین مانده زنان و جوانان از یک‌سو و مطالبات صنفی و مدنی گروه‌های مختلف شغلی و مدنی از سوی دیگر پاسخ لازم را دریافت نکرده‌اند. طولانی شدن روند تغییر خسارتی را وارد می‌کند که بی‌تفاوتی نسبت به آن برای دولت چهاردهم پسندیده نیست.»

نظرات شما