صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 22
کد خبر: ۳۸۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۳ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

سرگروهی ملی‌پوشان در عجیب‌ترین روز جام جهانی | ایران ۴ بر یک پیشتاز فرانسه شد

تیم ملی فوتسال ایران در یک بازی جنجالی با نتیجه ۴ بر یک برابر فرانسه پیروز شد و در قامت تیم صدرنشین راهی مرحله پلی‌آف شد.

رویداد۲۴ فوتبال ۳۶۰ نوشت: رقابت‌های جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ به روز پایانی فعالیت خود در مرحله گروهی رسید؛ آن‌هم در شرایطی‌که در روز‌های گذشته تیم‌های ملی پاراگوئه، هلند، کاستاریکا، برزیل، تایلند، کرواسی، آرژانتین، اوکراین، افغانستان، اسپانیا، قزاقستان، پرتغال، مراکش، ایران و فرانسه به مرحله حذفی مسجل شده بود و تنها تعیین‌تکلیف یک تیم برتر سوم مانده بود. البته ملی‌پوشان فوتسال ایران امشب در آخرین بازی خود در مرحله گروهی به دنبال آن بودند تا تکلیف خود در مسیر صدرنشینی و یا کسب مقام دوم در گروه ششم را تعیین کنند.

تیم ملی فوتسال ایران با کسب پیروزی ۷ بر یک مقابل ونزوئلا و ۹ بر ۴ برابر گواتمالا توانسته بود صعود خود به مرحله حذفی را مسجل کند و در طرف مقابل هم فرانسوی‌ها با شکست دادن گواتمالا با نتیجه ۶ بر ۳ و عبور از سد ونزوئلا با نتیجه ۷ بر ۳ پا به مسابقه امشب گذاشته بودند و آن‌ها هم در شرایطی مشابه تیم ملی فوتسال ایران صعودشان به مرحله حذفی مسجل شده بود. نکته مهم آنکه به نظر می‌رسید دو تیم در تلاش بودند تا برای انتقال به سمت آسان جدول در قامت تیم دوم به مرحله حذفی راه پیدا کنند!

نبردی جنجالی برای فرار از صدرنشینی!
ملی‌پوشان فوتسال ایران در حالی برابر فرانسه قرار گرفتند که حسین طیبی و محمدرضا سنگ‌سفیدی به دلیل محرومیت در بازی امشب حضور نداشتند و رخنه ویروس آنفولانزا به اردوی تیم ملی باعث شد تا سعید مومنی، مسلم اولادقباد، امیرحسین درخشانی، امیرحسین داودی و سجاد یوسف‌خواه به همراه وحید شمسایی درگیر بیماری باشند! در چنین شرایط ویژه‌ای بازی از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شد و جالب آنکه در نیمه نخست، هیچ‌کدام از دو تیم تمایلی به گلزنی نداشتند.


بیشتر بخوانید: ببینید| خلاصه بازی ایران - گواتمالا در جام جهانی فوتسال


فرانسوی‌ها با تفاضل گل کمتر نسبت به تیم ایران در رتبه دوم جدول قرار داشتند و میلی به گلزنی از خود نشان ندادند و در طرف مقابل، ملی‌پوشان فوتسال ایران به دنبال آن بودند تا بتوانند از سرگروه‌شدن فرار کنند! اتفاق عجیب نیمه نخست، پاس‌کاری‌های پرشمار بازیکنان دو تیم بود و خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه‌ها نبود تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم، شاگردان وحید شمسایی توپ‌ومیدان را به‌دست گرفتند و در شبی که دروازه‌بان فرانسه اشتباهاتی عجیب و تعمدی داشت، سالار آقاپور (۲ بار)، مسلم اولادقباد و علیرضا رفیعی موفق به گلزنی شدند و در طرف مقابل، محمد توره در پاورپلی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا مسابقه جنجالی امشب با برتری ۴ بر یک ایران مقابل فرانسه به پایان برسد.

تیم ملی فوتسال ایران با کسب پیروزی در مسابقه امشب، ۹ امتیازی شد و در قامت تیم صدرنشین راهی مرحله حذفی شد و فرانسوی‌ها هم با ۶ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شدند. ضمن آنکه با توجه به پیروزی ۲ بر یک ونزوئلا برابر گواتمالا، هر دو تیم از گردونه رقابت‌ها حذف شدند و نتوانستند در جمع تیم‌های سوم برتر قرار گیرند و تیم ملی پاناما به جمع ۱۶ تیم برتر راه یافت تا ساختار مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی کامل شود.

شاگردان شمسایی با صدرنشینی باید در مرحله یک‌هشتم نهایی روز پنج‌شنبه ششم مهرماه برابر مراکش به میدان بروند و در صورت کسب پیروزی برابر مراکش، باید به برابر تیم برنده نبرد برزیل و کاستاریکا حضور پیدا کنند. فرانسوی‌ها هم باید به مصاف تایلند در مرحله یک‌هشتم نهایی بروند و در صورت کسب پیروزی، در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر برنده نبرد پاراگوئه - افغانستان قرار خواهند گرفت. گفتنی است که افغانستان برای اولین‌بار شانس حضور در جام جهانی را به‌دست آورده و هدایت این تیم برعهده مجید مرتضایی است.

نظرات شما