صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 23
کد خبر: ۳۸۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۷ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳

توصیه مهم عباس عبدی به مسئولان؛ اجازه ندهید در امر وفاق موش بدوانند!

عبدی خطاب به مسئولان نوشت: فرصتی برای مجامله و مماشات در حل مسائل کشور ندارید و نداریم پس استخوان لای زخم نگذارید.

رویداد ۲۴| عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح‌طلب در یادداشت امروز خود با ارائه آمار مفصلی از میزان خودکش کشور و اهمیت توجه به این مساله؛ به این مهم تاکید کرده که مسئولان باید تغییراتی در نگاه و رویکرد‌های خود بدهند.
او بر اهمیت تحقق وفاق تاکید کرده و مثل همیشه وفاق درون ساختاری را مقدمه وفاق بین مردم و حکومت دانسته است.
عبدی با اشاره به اینکه «با نگاه گذشته، نمی‌توان هیچ مساله‌ای را حل کرد» نوشته: «مهم‌تر از هر چیز دادن پیامی روشن از جانب حکومت به مردم است. این پیام که مسوولان کشور تصمیم به اتحاد گرفته‌اند و اجازه نمی‌دهند برخی از افراد غیرمسوول و تندرو با اتکای به منابع عمومی و رانت‌های گوناگون به قول معروف در این وفاق موش بدوانند.»

این فعال اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه «رویکرد‌های قاطع و روشن بگیرید» به مسئولان توصیه کرده که استخوان لای زخم نگذارند و نوشته: «فرصتی برای مجامله و مماشات در حل مسائل کشور ندارید و نداریم. وضعیت ما مثل کوه یخی است که به دلیل گرما همه آن در حال آب شدن است و آب‌ها نیز در اقیانوس هرز رفته و پس از مدتی تمام می‌شوند.»

او نوشته: «ناترازی‌های کشور به مرحله بحران‌زا رسیده است. در جهان به ما می‌خندند که چرا در چنین شرایطی ۵ میلیارد دلار از منابع کشور را صرف واردات بنزین کرده و برای سوزاندن در خودرو‌های بی‌کیفیت و جاده‌های خطرناک هزینه می‌کنیم، در حالی که ده‌ها اولویت دیگر مثل دارو و غذا، سرمایه‌گذاری و... وجود دارد که ارز ندارند. این ناشی از یک ذهن جمعی و اجتماعی یا سیاسی معیوب است. مسوولان باید مسائل کشور و راه‌حل‌های آن را صریح‌تر طرح و به درباره آن‌ها به توافق برسند، سپس در اجرای آن اقدامات قاطع انجام دهند، و اجازه ندهند که نیرو‌های غیرمسوول بر اثر بی‌اطلاعی یا از روی آگاهی در آن اخلال ایجاد کنند. وفاق حکومت با مردم در گروی وفاق درون حکومت به علاوه انتخاب یک سیاست اصلاح‌گرانه برای حل مشکلات اصلی مردم است. مردم عادی بیش از هر گروه دیگری آماده حمایت هستند، به شرطی که مسوولان این دو گام را بردارند، نه اینکه در فضای عمومی برای یکدیگر درس انقلاب و اخلاق و سیاست بدهند.»

نظرات شما