صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 23
کد خبر: ۳۸۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳

قیمت سکه در مسیر صعود؛ سقف سه ماهه را شکست

معامله‌گران معتقدند نوسان قیمت دلار در محدوده رنج، مسیر صعودی را پیش پای طلای آبشده و سکه قرار خواهد داد و در غیاب این اسکناس آمریکایی، اونس طلا سکان دار بازار خواهد بود.

رویداد ۲۴| معاملات بازار طلا و ارز در اولین روز پاییز شاهد نوسان قیمت طلا و سکه در محدوده جدید و درجا زدن قیمت دلار در کانال ۵۹ هزار تومان بود؛ روندی که در پی رکوردزنی قیمت اونس طلا در آخرین روز‌های شهریور شکل گرفت و مسیر طلا و سکه را از دلار جدا کرد. معامله‌گران معتقدند نوسان قیمت دلار در محدوده رنج، مسیر صعودی را پیش پای طلای آبشده و سکه قرار خواهد داد و در غیاب این اسکناس آمریکایی، اونس طلا سکان دار بازار خواهد بود.

روز یک شنبه در بازار ارز قیمت دلار هرات با گپ مثبت ۱۴۰ تومانی در ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومان معاملات را آغاز کرد و با در پیش گرفتن مسیر نزولی، در نیمه اول معاملات ۵۹ هزار و ۲۵۰ تومان قیمت خورد. قیمت این اسکناس در نیمه دوم معاملات با صعود و عبور از قیمت بازگشایی به ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. قیمت دلار تهران هم در ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان بازگشایی کرد و با طی کردن روند افزایشی، ۵۹ هزار و ۵۳۰ تومان خرید و فروش شد.

نوسانات قیمت دلار در بازار تهران و هرات در بر روند قیمت درهم امارات هم اثرگذار بود و این اسکناس که بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت خود در روز پنج‌شنبه، ۱۶ هزار و ۲۷۰ تومان بازگشایی کرده بود، در ادامه معاملات بین ۱۶ هزار و ۲۶۰ تومان تا ۱۶ هزار و ۲۸۰ تومان نوسان داد.

بازار رسمی هم روز یک شنبه شاهد افزایش قیمت دلار و یورو مبادله‌ای و صعود دلار نیمایی بود. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز با افزایش، ۴۹۵۴۹ تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار امروز ۴۶۲۶۴ تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله‌ای امروز را با افزایش سپری کرد و ۵۵۳۲۵ تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم به ۵۱۶۵۸ تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، ۱۳۴۹۲ تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز ۱۲۵۹۷ تومان قیمت خورد. روز یک شنبه همچنین تتر و دلار در حوالی مرز مهم ۵۹ هزار تومان قرار گرفتند که نکته جالب توجهی برای معامله گران بود.

مسیر بازار طلا و سکه نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته متفاوت بود و قیمت‌ها به سطوح جدیدی رسیدند. قیمت طلای آبشده که معاملات را با گپ منفی ۳۸ هزار تومانی نسبت به آخرین معاملات پشت خطی، در ۱۶ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان بازگشایی کرده بود، با افزایش به پله چهارم این کانال یعنی ۱۶ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان صعود کرد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم سه میلیون و ۷۹۸ هزار تومان معامله شد.

بازار طلا روز یک شنبه شاهد اصلاح قیمت طلای آبشده پس از رسیدن به سقف ۱۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بود؛ تغییر مسیری که طبق ادعای فعالان بازار، با توجه به حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران که ظهر روز یک شنبه برگزار شد، قابل انتظار بود. این اصلاح قیمتی قابل پیش‌بینی بود و از عصر دوباره شاهد رشد قیمت‌ها خواهیم بود.

براساس بررسی از معامله گران، طلای آبشده برای تداوم روند صعودی نیازمند بازگشایی روزانه بالای مرز ۱۶ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان است و در صورت تحقق این هدف، حرکت به سمت ۱۶ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان امکان پذیر خواهد بود. به عقیده این گروه محدوده ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تا ۱۶ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان، محدوده حمایتی طلاست و در صورت تثبیت ساعتی پایین این محدوده، احتمال کاهش قیمت تا مرز ۱۶ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان وجود دارد. معامله‌گران معتقدند محدوده ۱۶ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان محدوده مهمی برای خرید طلای آبشده است.

قیمت سکه امامی هم روز یک شنبه با گپ مثبت ۴۵۰ هزار تومانی نسبت به سه روز پیش در ۴۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بازگشایی کرد و با در پیش گرفتن مسیر صعودی، به ۴۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه و ربع سکه هم روز یک شنبه صعودی بودند و به ترتیب ۲۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی هم هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله قیمت خورد.

قیمت سکه امامی آخرین بار در تاریخ ۲۵ فروردین در بازه یاد شده قرار گرفته بود و قیمت نیم سکه و ربع سکه هم آخرین زمانی که در سطح فعلی نوسان داده اند، به ترتیب به یازدهم اردیبهشت و ۲۶ فروردین امسال اختصاص دارد. معامله گران فنی معتقدند ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مرز حمایت مهم نیم سکه محسوب می‌شود است که در صورت کاهش و تثبیت قیمت پایین آن، مرز حمایتی مهم بعدی این فلز گرانبها، ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود. ربع سکه هم مرز حمایت ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که در صورت از دست دادن این مرز، عقب نشینی قیمت تا کف کانال ۱۵ میلیون تومان محتمل است. قیمت سکه امامی هم دو مرز حمایت مهم ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که در صورت ریزش و تثبیت در پایین این مرز، شاهد عقبگرد قیمت به کف کانال ۴۳ میلیون تومان خواهیم بود.

امروز همچنین «سفر مسعود پزشکیان به نیویورک» و «جزئیات واریز وجه برای شرکت در حراج سکه» از جمله اخبار مورد توجه معامله گران بودند.

نظرات شما