صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 23
کد خبر: ۳۸۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳

واکنش داماد روحانی به تعطیلی کلاس مجتبی خامنه‌ای؛ خاکی رفتار کرده

داماد روحانی تعطیلی کلاس درس خارج فرزند رهبری را نشانه خاکی رفتار کردن او در جهت خالی نماندن کلاس دیگر اساتید دانسته است.

رویداد ۲۴ | تعطیلی کلاس درس خارج فقه مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبری از دیروز با واکنش‌های گسترده‌ای همراه بود و تحلیل‌های متفاوتی را به دنبال داشت. برخی مثل عبدالرضا داوری این اقدام را اعتراضی تعبیر کرده بودند. برخی کاربران و رسانه‌ها نیز این تصمیم را معنادار دانستند. یک عضو مجلس خبرگان، اما امروز در مصاحبه با تسنیم گفته که «علّت حقیقی تصمیم ایشان می‌تواند باشد اقتدای ایشان به سیره‌ی علمای سلف است. علمای اخلاقی گاهی که درس خود را پررونق می‌دیدند برای تربیت نفس خود آن درس را تعطیل می‌کردند مگر اینکه حجّتی می‌یافتند تا با آن احتیاط اخلاقی خود، مخالفت کنند.»
کامبیز مهدیزاده، داماد روحانی نیز همین نظر را دارد. او در شبکه ایکس نوشته: اینکه آقا سید مجتبی خامنه‌ای کلاس درس خارج خود را در این مقطع تعطیل کرده نشان از مناعت طبع ایشان است. اساتیدی که درس خود را پر رونق می‌بینند گا‌ها برای اینکه کلاس سایر اساتید تعطیل نگردد، برای تربیت نفس خود کلاس درس را اخلاقی به تعویق می‌اندازند و به قول عامیلانه خاکی رفتار می‌کنند.

نظرات شما