صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 23
کد خبر: ۳۸۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳

هیات ۱۲ نفره یعنی فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد

سفر پزشکیان به آمریکا به یک هیات 12 نفره با واکنش‌های بسیاری حول دو محور همراه بوده است. اولا تغییر رویکرد دولت نسبت به ادوار گذشته. دوم انتقاد از فضاسازی‌ها علیه دولت در روزهای گذشته.

رویداد ۲۴| مسعود پزشکیان با یک هیات ۱۲ نفره به سفر نیویورک رفته تا اجلاس سالانه سازمان ملل شرکت کند. شمار همراهان او، اما از دو جهت قابل توجه است. اول اینکه دوران لشکرکشی به آمریکا تمام شده و از هیات‌های چهل نفره و بیشتر خبری نیست. یعنی فرق می‌کند چه کسی راس جمهور باشد و او که رئیس جمهور شده حواسش به این است که مدیریت یعنی با کمترین هزینه به بیشترین دستاورد رسید.
نکته دوم، اما دروغی است که رو شد. در روز‌های گذشته شایعات بسیاری درباره همراهان پزشکیان گفته می‌‎شد. یکی می‌گفت پسران و دختر و داماد او قرار است همراه باشند و یک سفر خانوادگی در پیش است. یکی می‌گفت که برای برخی تند تند حکم زده‌اند تا در این سفر باشند و .... در ادامه همه این شایعات، اما دیدیم که رئیس جمهور با دوازده نفر راهی شد تا ثابت کند، رویه‌های گذشته پایان یافته و دولت چهاردهم با نگاه و دست فرمانی دیگر در پی کشورداری است.
حال باید دید که آیا دستگاه قضا و نهاد‌های مربوطه حواسشان به دروغ‌ها و فضاسازی‌هایی که در روز‌های اخیر شد، است یا خیر؟ به کسی تذکر می‌دهند یا از کسی سوال و جواب می‌کنند که در این عصر وفاق چرا در پی حاشیه‌سازی هستید؟

نظرات شما