صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 24
کد خبر: ۳۸۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳
در رویداد ۲۴ بخوانید

پزشکیان دقیقا چه گفت که جنجال درست شد؟ | توضیح اینستاگرامی ظریف درباره مواضع رئیس جمهور

پزشکیان با محکوم کردن تروریست در هر جا و هر نوع آن گفته که باید تلاش کرد تا مسائل بدون موشک و جنگ حل شود. محمدجواد ظریف این منطق را مصداق تعبیر رهبری از قرار گرفتن در طرف درست تاریخ دانسته است.

رویداد ۲۴| انتشار نقل قولی از پزشکیان مبنی بر اینکه «ایران آماده کاهش تنش با اسرائیل است تا زمانی که طرف مقابل خود را به همان میزان متعهد ببیند» با حواشی و واکنش‌های بسیاری همراه شد. عباس عراقچی وزیر خارجه البته این نقل را تکذیب کرد و بعد هم ویدیو و فیل صوتی منتشر شد که نشان داد مواضع پزشکیان در سفر آمریکا غیر از آنچه تا کنون درباره رژیم اسرئیل و منطقه و سیاست‌های ایران گفته، نبوده است.
طبق فایل صوتی منتشر شده، پزشکیان گفته است: «تروریست، تروریست است فرقی ندارد. عرب و عجم، فارس و اسرائیلی، آمریکا یا ایران نداد. اگر ترور کند یعنی تروریست است. نه اینکه یک نفر این کار را کند و بگوید دفاع از خود است، اما دیگر اگر کرد، بگویند تروریست است. ما این را محکوم می‌کنیم و کلیت حرف ما این است. کمک کنیم جامعه‌ای درست شود که در آن امنیت است. تعامل کنیم و نجنگیم. در اوکراین هم همین است. چیزی که می‌توان با گفتگو کرد را با موشک و اسلحه حل نکنیم.»


او می‌گوید: «ما آماده ایم تمام سلاح‌های خود را کنار بگذاریم، اما اسرائیل هم همین کار را کند. یک سازمان بین‌المللی در منطقه امنیت را تامین کند. اصلا آن هم لازم نیست ما خودمان بلد هستیم امنیت خود را تامین کنیم».
شنیدن جملات دیگر پزشکیان در کنار آنچه بلومبرگ پررنگ کرده بود، نشان داد که او حرفی غیر از آنچه اینجا در تهران و در نشست خبری خود زده بود، بیان نکرده است.
جنجال سازان، اما دست از تخریب رئیس جمهور به این بهانه برنداشتند. در پی همین حواشی هم محمدجواد ظریف ناگزیر به واکنش و ارائه توضیح شد.


او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دکتر پزشکیان مستدل‌ترین دفاع از مقاومت مردم فلسطن، لنان و یمن را در نیویورک بیان کردند و با صریح‌ترین عبارات، جنایات رژیم اسرائیل و برخورد دوگانه کشور‌های غربی با موضوعاتی همچون تسلیحات، جنگ و حقوق بشر را افشا نمودند و نشان دادند که این اسرائیل است نسل‌کش است که متجاوز، دارنده سلاح هسته‌ای و تهدید منطقه و جهان بوده و بر بنیاد ترور و آپارتاید شگل گرفته و تداوم یافته است، نه ایران که مدافع قربانیان اشغال و نسل‌کشی، منادی صلح و مطالبه‌گر خلغ سلاح هسته‌ای در منطقه و جهان است.
در دام روایت سازانی که ۷۰ سال است چهره‌ای وارونه از منطقه ما ساخته‌اند نیفتیم و به جای رسانه‌های صهیونیستی به خدمتگزاران خود اعتماد کنیم.
امروز مردم جهان پس از مشاهده یازده ماه نسل‌کشی رژیم اسرائیل، آماده دریدن پرده‌های دروغ و وارونه سازی روایت صهیونیستی از ایران و منطقه هستند.
همانگونه که رهبری فرزانه در پیام تاریخی خود به دانشجویان آمریکایی بیان فرمودند، «شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید».
منطق دکتر پزشکیان نیز به این جریان» در طرف درست تاریخ» کمک می‌کند و برای همین است که رسانه‌ای که بازگوکننده مواضع صهیونیست‌ها بوده است به آن می‌تازد.
بیائیم یک بار و برای همیشه در یک «وفاق ملی» روایت خطرناک و دروغین امنیتی‌سازی اسرائیل از ایران و مقاومت را نابود کنیم.

نظرات شما