صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 24
کد خبر: ۳۸۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳

پزشکیان در مصاحبه با فرید زکریا مطرح کرد؛ خطرِ ورود منطقه به جنگی گسترده‌تر

مسعود پزشکیان، در جریان سفر به آمریکا مقابل فرید زکریا نشسته و در پاسخ به او که نماینده سی‌ان‌ان است، می‌گوید: نباید اجازه دهیم لبنان به غزه دیگری تبدیل شود.

رویداد ۲۴| «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در گفت‌وگویی درباره حملات متجاوزانه گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان به بهانه مقابله با جنبش حزب‌الله گفت که این حملات «بحرانی انسانی» است که با خطرِ ورود منطقه به جنگی گسترده‌تر مواجه است.

شبکه سی‌ان‌ان نوشت که پزشکیان در بخشی از گفت‌وگویی اختصاصی با «فرید زکریا» خبرنگار این شبکه هشدار داد که «خطر دامن‌گیر شدن آتش رخداد‌های فعلی (در لبنان) در کل منطقه وجود دارد.»

این اظهارات پزشکیان در حالی مطرح می‌شود که حملات موشکی رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان و همچنین انفجار پیجر‌ها و بی‌سیم‌ها با ده‌ها شهد و زخمی در لبنان شدت یافته است.

سی‌ان‌ان نوشت که رئیس‌جمهور ایران در پاسخ به این سوال که آیا ایران به حزب‌الله توصیه خواهد کرد در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی خویشتن‌داری کند، گفت که حزب‌الله با رژیمی مواجه است که «تا دندان مسلح است و به تسلیحاتی دسترسی دارد که برتر از چیز‌های دیگر است.»

او هشدار داد: «ما نباید اجازه بدهیم که لبنان به غزه دیگری در دستان اسرائیل تبدیل شود. حزب‌الله نمی‌تواند این کار را به تنهایی انجام دهد. حزب‌الله نمی‌تواند به تنهایی در مقابل رژیمی بایستد که کشور‌های غربی، کشور‌های اروپایی و آمریکا از آن دفاع و حمایت می‌کنند و (تسلیحات آن را) تامین می‌کنند».

او همچنین هشدار داد که تحولات اخیر ممکن است به جنگی منطقه‌ای تبدیل شود که «می‌تواند برای آینده جهان و حتی خود کره زمین خطرناک باشد، بنابراین ما باید مانع جنایاتی شویم که اسرائیل مرتکب می‌شود.»

منبع: ایسنا
نظرات شما