صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 24
کد خبر: ۳۸۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳

بورل با استقبال از دیدار با عراقچی: باید خطوط ارتباط با ایران را حفظ کنیم

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به برنامه ملاقاتش با «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران گفت که به رغم برخی اختلافات در مواضع دو طرف، باید خطوط ارتباط فی‌مابین حفظ شود.

رویداد ۲۴| جوزپ بورل پس از نشست غیر رسمی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نیویورک گفت: این هفتمین حضور من در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل است. من همواره با وزرای امور خارجه ایران ملاقات کرده‌ام؛ متاسفانه آخرین وزیر ایران در حادثه هلیکوپتر کشته شد.

وی افزود: من وزیر خارجه جدید ایران را می‌شناسم، چون در گذشته با ایشان کار کرده‌ام. (در ملاقات با او) درباره همه مسائل به ویژه توافق هسته‌ای گفتگو خواهیم کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: ما باید خط ارتباطی با ایران را هر زمان که اختلاف نظر داریم و کار‌ها به درستی انجام نمی‌شود، باز نگه داریم.

وی افزود: رئیس‌جمهور جدیدی در ایران روی کار آمده و او با رئیس شورای اروپا دیدار کرده است. این یک امر عادی و لازم است که ما خطوط ارتباطی با ایران را حفظ کنیم.

بورل با اشاره به حضور انریکه مورا معاون وی در مراسم تحلیف رئیس جمهوری ایران افزود: ما به گفتگو با ایران ادامه می‌دهیم تا به آن‌ها اعلام کنیم که (از نظر ما) چه اقدامات نادرستی انجام می‌شود.

نظرات شما